Pod koniec marca mija dziewięć lat, odkąd narodziło się czasopismo „Marketer+”. Z ogromną przyjemnością oddajemy w Twoje ręce jubileuszowy, 40. numer magazynu (a już 45., jeśli liczyć także te specjalne). Temat przewodni wydania to skuteczny e-mail marketing i automatyzacja. W środku znajdziesz także dodatek o reklamie OOH.

Na łamach „Marketera+” już od 9 lat – zgodnie z hasłem przewodnim: „Praktyczna wiedza o marketingu w przystępnej formie” – przedstawiamy artykuły pomagające marketerom prowadzić skuteczne działania oraz prezentujemy narzędzia, sprawdzone techniki i rozwiązania, które z powodzeniem można wdrożyć nawet w małej firmie.
Od 2011 r. poszerzyliśmy nasze portfolio o książki, szkolenia oraz kolejne czasopisma. Zachęcam Cię do sięgnięcia po wersje cyfrowe – prenumeratę elektroniczną, e-booki i kursy online (www.akademiamarketera.pl). Niezmiennie stawiamy na wysoką jakość oraz dbamy, żeby nasze publikacje były dopasowane do bieżących potrzeb i oczekiwań rynku. Każde wydanie „Marketera+” ma formę poradnika, w proces jego tworzenia zaangażowanych jest średnio 30 osób, a całość jest obszerna jak 500-stronicowa książka. W imieniu zespołu Grupy Marketer serdecznie dziękuję wszystkim autorom (to grono liczące już ponad tysiąc osób), partnerom i reklamodawcom oraz Tobie, Drogi Czytelniku – za zaufanie.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Jubileuszowe, 40. wydanie „Marketera+” ma aż 140 stron. Co specjalnego przygotowaliśmy?
- Łukasz Murawski przeprowadził wywiad o brandingu z Richardem Sauermanem z Australii – światowej sławy ekspertem z listy Global Top 30 Gurus.
- Do grona stałych felietonistów – Jacka Szlaka i Marcina Gruszki – dołączyli prof. Robert Kozielski oraz Sebastian Umiński.
- Ekologiczna marka, czyli jaka? W ramach „Forum Marketerów” sprawdzamy, czy i jak da się połączyć ekologię z marketingiem i wpisać ją w strategię marki.
- W dodatku OOH nie tylko pokazujemy, jak tworzyć skuteczne reklamy zewnętrzne, lecz także podpowiadamy, jak nieść w nich dobro. Szczególnie polecam rozmowę z Joanną Górską i Rafałem Góralskim – twórcami Galerii Rusz: jednej z najstarszych na świecie galerii sztuki billboardowej. Toruńscy artyści już od 20 lat wykorzystują billboardy – jeden z symboli współczesnego świata konsumpcji – do przekazywania haseł skłaniających do namysłu, refleksji i uważniejszego spojrzenia na samych siebie oraz na otaczającą nas rzeczywistość.
Zamów jubileuszowe 40. wydanie „Marketera+”
z dodatkiem specjalnym „Reklama OOH”
W temacie numeru podajemy przepis na skuteczne e-mail marketing i automatyzację. Dowiesz się, jak budować efektywną bazę adresów zgodnie z prawem i dobrymi praktykami, co zrobić, aby poprawić dostarczalność wysyłek, jak wzbudzić ciekawość odbiorców i ich zaangażować oraz jak tworzyć e-maile i newslettery, które sprzedają. W części o automatyzacji dzielimy się m.in. wiedzą o tym, jakie procesy marketingowo-sprzedażowe warto zautomatyzować w 2020 r., gdzie i jak tankować dane do automatyzacji marketingu oraz jak dojść do trafnych wniosków płynących z ich analizy.
Kiedy rozpoczynaliśmy pracę nad bieżącym wydaniem, nikt nie podejrzewał, że jego publikacja pokryje się w czasie z wydarzeniami towarzyszącymi wybuchowi pandemii koronawirusa. W kolejnych wydaniach „Marketera+” będziemy podpowiadać, jak się przygotować na zmiany czekające społeczeństwa, rynki i marki. Już w tym numerze prof. Robert Kozielski radzi, jak z bieżącą sytuacją można sobie poradzić na poziomie strategicznym, a Sebastian Umiński zwraca uwagę na to, w jaki sposób marketerzy będą wpływać w tym okresie na emocje konsumentów.
Obecna sytuacja to sprawdzian dla marek. W najbliższym czasie wszyscy będziemy się mierzyć z wieloma wyzwaniami i trudnymi decyzjami. Mam nadzieję, że dostarczymy Ci przydatnej wiedzy, która pozwoli im sprostać. Wszystkie ręce na pokład!

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
Z tematu numeru „E-mail marketing i automatyzacja” dowiesz się m. in.:
- jak tworzyć efektywną komunikację w 2020 r. z wykorzystaniem e-mail marketingu,
- co robić, aby lepiej wykorzystywać budżet przeznaczony na e-mail marketing,
- jak połączyć e-mail marketing z innymi kanałami komunikacji,
- jakie czynniki u globalnych i lokalnych providerów wpływają na dostarczalność wiadomości transakcyjnych i marketingowych oraz co zrobić, aby poprawić dostarczalność wysyłek,
- jak budować efektywną bazę adresów zgodnie z prawem i dobrymi praktykami,
- jak dbać o higienę bazy odbiorców,
- jakich narzędzi warto używać do tworzenia e-mailingów, ich testowania, wysyłki i analizy,
- jak poprawić współczynnik otwieralności wiadomości marketingowych,
- jak wzbudzić ciekawość odbiorców newslettera i ich zaangażować,
- jak tworzyć e-maile i newslettery, które sprzedają,
- jakie cechy ma skuteczne call to action,
- jak skutecznie pozyskiwać leady i wykorzystywać wiedzę na ich temat,
- jak tworzyć scenariusze e-mail-retargetingowe,
- jakie są najczęściej popełniane błędy w e-mail marketingu i jak ich uniknąć,
- jakie procesy marketingowo-sprzedażowe zautomatyzować w 2020 roku,
- które punkty styku z odbiorcą warto automatyzować przez e-mailingi,
- jakie przeszkody pojawiają się podczas wdrażania systemu marketing automation,
- gdzie i jak tankować dane do automatyzacji marketingu,
- jak wdrożyć scoring użytkowników,
- jak z wykorzystaniem systemu marketing automation generować leady z webinarów i konferencji,
- jak wykorzystać marketing automation w content marketingu do ogrzewania leadów,
- jak za pomocą systemu marketing automation odzyskiwać porzucone koszyki.
Zamów jubileuszowe 40. wydanie „Marketera+”
z dodatkiem specjalnym „Reklama OOH”
Z numeru dodatkowo dowiesz się:
- jak w czasach globalnego kryzysu wpływać na emocje konsumentów,
- jak z bieżącą sytuacją mogą poradzić sobie na poziomie strategicznym marketerzy,
- jak zorganizować zaplecze techniczne eventu, aby ułatwić sobie życie i uniknąć wpadek podczas wydarzenia,
- jak wykorzystać odblaski reklamowe w kampanii marketingowej,
Przeczytasz też wywiad Łukasza Murawskiego o brandingu z Richardem Sauermanem z Australii – światowej sławy ekspertem z listy Global Top 30 Gurus, z którego dowiesz się:
- jak stworzyć markę, którą ludzie pokochają i której zaufają,
- czy każda firma powinna zdać test na wyjątkowość, a więc zdołać wypełnić lukę w zdaniu „Jesteśmy jedyną firmą, którą…”,
- jak transformacja cyfrowa zmieniła branding,
- jak ważna jest kreatywność w erze cyfrowej.
W rubryce Forum marketerów: „Ekologiczna marka, czyli jaka?”, specjaliści odpowiadają na pytania:
- minimalizm vs konsumpcjonizm, marketing a zero waste – czy da się to pogodzić i jak to zrobić,
- jak wpisać aspekty ekologii w strategię firmy,
- jak funkcjonujący biznes przestawić na eko,
- kto powinien zmienić się pierwszy w kontekście ekologii – konsumenci czy marki,
- czy działania firm i marek mogą zachęcać klientów do zmiany
- czy to klienci mają większy wpływ na działanie marek,
- green generation kontra greenwashing – jakie są najczęstsze błędy i wyzwania ekomarketingu,
- czego marki i firmy powinny się wystrzegać, jeśli zdecydują się podejmować tematykę eko,
- co zrobić, żeby kampania proekologiczna przynosiła pozytywne skutki jeszcze długo po jej zakończeniu.
W dodatku: „Reklama OOH” przeczytasz m.in. o tym:
- jaką przyszłość ma reklama zewnętrzna,
- jak uchwały krajobrazowe i porządkowanie miast wpłyną na rynek OOH,
- jaka jest dzisiaj pozycja reklamy zewnętrznej wśród innych kanałów dotarcia,
- jak tworzyć skuteczne reklamy zewnętrzne i nieść przez nie dobro
- co warto pokazywać na billboardach,
- jak sprawić, żeby reklama w przestrzeni publicznej stała się użyteczna,
- jak się wyróżnić i robić dobro za pomocą nośników zewnętrznych,
- o tym, że reklamy mogą polepszać życie i mieć wpływ terapeutyczny,
- jak ponownie wykorzystać banery reklamowe,
- jak powstała pierwsza w Polsce kampania OOH wykorzystująca billboard pochłaniający smog,
- w jaki sposób krok po kroku zaplanować działania outdoroowe dla swojej marki i nie popełnić przy tym powszechnych błędów,
- czym jest creative OOH i jakie zalety ma ta forma komunikacji,
- jakie trzy elementy stanowią podstawę udanej kampanii OOH,
- jakie zalety mają nośniki DOOH,
- jak wykorzystać dynamiczną optymalizację kreacji, kampanie targetowane kontekstowo, augmented reality i wirtualnych asystentów w kampaniach DOOH,
- jaka jest przyszłość kampanii na nośnikach DOOH,
Z cyklu Angielski w marketingu dowiesz się, jak po angielsku rozmawiać o wynikach wysyłek e-mailowych.
W M+40 przeczytasz także teksty naszych stałych felietonistów: Marcina Gruszki, Roberta Kozielskiego, Jacka Szlaka i Sebastiana Umińskiego.
Zamów jubileuszowe 40. wydanie „Marketera+”
z dodatkiem specjalnym „Reklama OOH”
Autorzy
Karolina Antonowicz, Joanna Burdek, Marcin Chruszcz, Bartek Cymer, Iwona Czech, Aleksandra Derc-Jasińska, Marcin Gaworski, Rafał Góralski, Joanna Górska, Marcin Gruszka, Asia Horanin, Piotr Jędrzejewski, Marta Kaleta-Domaradzka, Marcin Kalkhoff, Ireneusz Klimczak, Łukasz Kosuniak, Edyta Kowal, Robert Kozielski, Kamila Krekora, Michał Kuliś, Agnieszka Lach, Małgorzata Lipka, Anna Łyszczek-Majewska, Łukasz Murawski, Marcin Nawrocki, Aneta Niciak, Diana Polska-Pękala, Anna Robotycka, Wojciech Sadowicz, Paweł Sala, Richard Sauerman, Dawid Stanisz, Jacek Szlak, Sebastian Umiński, Wojtek Walczak, Daniel Werner, Maja Wiśniewska, Agnieszka Zawadka, Dorota Ziółkowska, Joanna Żukowska