Pod koniec marca mija dziewięć lat, odkąd narodziło się czasopismo „Marketer+”. Z ogromną przyjemnością oddajemy w Twoje ręce jubileuszowy, 40. numer magazynu (a już 45., jeśli liczyć także te specjalne). Temat przewodni wydania to skuteczny e-mail marketing i automatyzacja. W środku znajdziesz także dodatek o reklamie OOH.
Na łamach „Marketera+” już od 9 lat – zgodnie z hasłem przewodnim: „Praktyczna wiedza o marketingu w przystępnej formie” – przedstawiamy artykuły pomagające marketerom prowadzić skuteczne działania oraz prezentujemy narzędzia, sprawdzone techniki i rozwiązania, które z powodzeniem można wdrożyć nawet w małej firmie.
Od 2011 r. poszerzyliśmy nasze portfolio o książki, szkolenia oraz kolejne czasopisma. Zachęcam Cię do sięgnięcia po wersje cyfrowe – prenumeratę elektroniczną, e-booki i kursy online (www.akademiamarketera.pl). Niezmiennie stawiamy na wysoką jakość oraz dbamy, żeby nasze publikacje były dopasowane do bieżących potrzeb i oczekiwań rynku. Każde wydanie „Marketera+” ma formę poradnika, w proces jego tworzenia zaangażowanych jest średnio 30 osób, a całość jest obszerna jak 500-stronicowa książka. W imieniu zespołu Grupy Marketer serdecznie dziękuję wszystkim autorom (to grono liczące już ponad tysiąc osób), partnerom i reklamodawcom oraz Tobie, Drogi Czytelniku – za zaufanie.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Jubileuszowe, 40. wydanie „Marketera+” ma aż 140 stron. Co specjalnego przygotowaliśmy?
- Łukasz Murawski przeprowadził wywiad o brandingu z Richardem Sauermanem z Australii – światowej sławy ekspertem z listy Global Top 30 Gurus.
- Do grona stałych felietonistów – Jacka Szlaka i Marcina Gruszki – dołączyli prof. Robert Kozielski oraz Sebastian Umiński.
- Ekologiczna marka, czyli jaka? W ramach „Forum Marketerów” sprawdzamy, czy i jak da się połączyć ekologię z marketingiem i wpisać ją w strategię marki.
- W dodatku OOH nie tylko pokazujemy, jak tworzyć skuteczne reklamy zewnętrzne, lecz także podpowiadamy, jak nieść w nich dobro. Szczególnie polecam rozmowę z Joanną Górską i Rafałem Góralskim – twórcami Galerii Rusz: jednej z najstarszych na świecie galerii sztuki billboardowej. Toruńscy artyści już od 20 lat wykorzystują billboardy – jeden z symboli współczesnego świata konsumpcji – do przekazywania haseł skłaniających do namysłu, refleksji i uważniejszego spojrzenia na samych siebie oraz na otaczającą nas rzeczywistość.
Zamów jubileuszowe 40. wydanie „Marketera+”
z dodatkiem specjalnym „Reklama OOH”
W temacie numeru podajemy przepis na skuteczne e-mail marketing i automatyzację. Dowiesz się, jak budować efektywną bazę adresów zgodnie z prawem i dobrymi praktykami, co zrobić, aby poprawić dostarczalność wysyłek, jak wzbudzić ciekawość odbiorców i ich zaangażować oraz jak tworzyć e-maile i newslettery, które sprzedają. W części o automatyzacji dzielimy się m.in. wiedzą o tym, jakie procesy marketingowo-sprzedażowe warto zautomatyzować w 2020 r., gdzie i jak tankować dane do automatyzacji marketingu oraz jak dojść do trafnych wniosków płynących z ich analizy.
Kiedy rozpoczynaliśmy pracę nad bieżącym wydaniem, nikt nie podejrzewał, że jego publikacja pokryje się w czasie z wydarzeniami towarzyszącymi wybuchowi pandemii koronawirusa. W kolejnych wydaniach „Marketera+” będziemy podpowiadać, jak się przygotować na zmiany czekające społeczeństwa, rynki i marki. Już w tym numerze prof. Robert Kozielski radzi, jak z bieżącą sytuacją można sobie poradzić na poziomie strategicznym, a Sebastian Umiński zwraca uwagę na to, w jaki sposób marketerzy będą wpływać w tym okresie na emocje konsumentów.
Obecna sytuacja to sprawdzian dla marek. W najbliższym czasie wszyscy będziemy się mierzyć z wieloma wyzwaniami i trudnymi decyzjami. Mam nadzieję, że dostarczymy Ci przydatnej wiedzy, która pozwoli im sprostać. Wszystkie ręce na pokład!
Z tematu numeru „E-mail marketing i automatyzacja” dowiesz się m. in.:
- jak tworzyć efektywną komunikację w 2020 r. z wykorzystaniem e-mail marketingu,
- co robić, aby lepiej wykorzystywać budżet przeznaczony na e-mail marketing,
- jak połączyć e-mail marketing z innymi kanałami komunikacji,
- jakie czynniki u globalnych i lokalnych providerów wpływają na dostarczalność wiadomości transakcyjnych i marketingowych oraz co zrobić, aby poprawić dostarczalność wysyłek,
- jak budować efektywną bazę adresów zgodnie z prawem i dobrymi praktykami,
- jak dbać o higienę bazy odbiorców,
- jakich narzędzi warto używać do tworzenia e-mailingów, ich testowania, wysyłki i analizy,
- jak poprawić współczynnik otwieralności wiadomości marketingowych,
- jak wzbudzić ciekawość odbiorców newslettera i ich zaangażować,
- jak tworzyć e-maile i newslettery, które sprzedają,
- jakie cechy ma skuteczne call to action,
- jak skutecznie pozyskiwać leady i wykorzystywać wiedzę na ich temat,
- jak tworzyć scenariusze e-mail-retargetingowe,
- jakie są najczęściej popełniane błędy w e-mail marketingu i jak ich uniknąć,
- jakie procesy marketingowo-sprzedażowe zautomatyzować w 2020 roku,
- które punkty styku z odbiorcą warto automatyzować przez e-mailingi,
- jakie przeszkody pojawiają się podczas wdrażania systemu marketing automation,
- gdzie i jak tankować dane do automatyzacji marketingu,
- jak wdrożyć scoring użytkowników,
- jak z wykorzystaniem systemu marketing automation generować leady z webinarów i konferencji,
- jak wykorzystać marketing automation w content marketingu do ogrzewania leadów,
- jak za pomocą systemu marketing automation odzyskiwać porzucone koszyki.
Zamów jubileuszowe 40. wydanie „Marketera+”
z dodatkiem specjalnym „Reklama OOH”
Z numeru dodatkowo dowiesz się:
- jak w czasach globalnego kryzysu wpływać na emocje konsumentów,
- jak z bieżącą sytuacją mogą poradzić sobie na poziomie strategicznym marketerzy,
- jak zorganizować zaplecze techniczne eventu, aby ułatwić sobie życie i uniknąć wpadek podczas wydarzenia,
- jak wykorzystać odblaski reklamowe w kampanii marketingowej,
Przeczytasz też wywiad Łukasza Murawskiego o brandingu z Richardem Sauermanem z Australii – światowej sławy ekspertem z listy Global Top 30 Gurus, z którego dowiesz się:
- jak stworzyć markę, którą ludzie pokochają i której zaufają,
- czy każda firma powinna zdać test na wyjątkowość, a więc zdołać wypełnić lukę w zdaniu „Jesteśmy jedyną firmą, którą…”,
- jak transformacja cyfrowa zmieniła branding,
- jak ważna jest kreatywność w erze cyfrowej.
W rubryce Forum marketerów: „Ekologiczna marka, czyli jaka?”, specjaliści odpowiadają na pytania:
- minimalizm vs konsumpcjonizm, marketing a zero waste – czy da się to pogodzić i jak to zrobić,
- jak wpisać aspekty ekologii w strategię firmy,
- jak funkcjonujący biznes przestawić na eko,
- kto powinien zmienić się pierwszy w kontekście ekologii – konsumenci czy marki,
- czy działania firm i marek mogą zachęcać klientów do zmiany
- czy to klienci mają większy wpływ na działanie marek,
- green generation kontra greenwashing – jakie są najczęstsze błędy i wyzwania ekomarketingu,
- czego marki i firmy powinny się wystrzegać, jeśli zdecydują się podejmować tematykę eko,
- co zrobić, żeby kampania proekologiczna przynosiła pozytywne skutki jeszcze długo po jej zakończeniu.
W dodatku: „Reklama OOH” przeczytasz m.in. o tym:
- jaką przyszłość ma reklama zewnętrzna,
- jak uchwały krajobrazowe i porządkowanie miast wpłyną na rynek OOH,
- jaka jest dzisiaj pozycja reklamy zewnętrznej wśród innych kanałów dotarcia,
- jak tworzyć skuteczne reklamy zewnętrzne i nieść przez nie dobro
- co warto pokazywać na billboardach,
- jak sprawić, żeby reklama w przestrzeni publicznej stała się użyteczna,
- jak się wyróżnić i robić dobro za pomocą nośników zewnętrznych,
- o tym, że reklamy mogą polepszać życie i mieć wpływ terapeutyczny,
- jak ponownie wykorzystać banery reklamowe,
- jak powstała pierwsza w Polsce kampania OOH wykorzystująca billboard pochłaniający smog,
- w jaki sposób krok po kroku zaplanować działania outdoroowe dla swojej marki i nie popełnić przy tym powszechnych błędów,
- czym jest creative OOH i jakie zalety ma ta forma komunikacji,
- jakie trzy elementy stanowią podstawę udanej kampanii OOH,
- jakie zalety mają nośniki DOOH,
- jak wykorzystać dynamiczną optymalizację kreacji, kampanie targetowane kontekstowo, augmented reality i wirtualnych asystentów w kampaniach DOOH,
- jaka jest przyszłość kampanii na nośnikach DOOH,
Z cyklu Angielski w marketingu dowiesz się, jak po angielsku rozmawiać o wynikach wysyłek e-mailowych.
W M+40 przeczytasz także teksty naszych stałych felietonistów: Marcina Gruszki, Roberta Kozielskiego, Jacka Szlaka i Sebastiana Umińskiego.
Zamów jubileuszowe 40. wydanie „Marketera+”
z dodatkiem specjalnym „Reklama OOH”
Autorzy
Karolina Antonowicz, Joanna Burdek, Marcin Chruszcz, Bartek Cymer, Iwona Czech, Aleksandra Derc-Jasińska, Marcin Gaworski, Rafał Góralski, Joanna Górska, Marcin Gruszka, Asia Horanin, Piotr Jędrzejewski, Marta Kaleta-Domaradzka, Marcin Kalkhoff, Ireneusz Klimczak, Łukasz Kosuniak, Edyta Kowal, Robert Kozielski, Kamila Krekora, Michał Kuliś, Agnieszka Lach, Małgorzata Lipka, Anna Łyszczek-Majewska, Łukasz Murawski, Marcin Nawrocki, Aneta Niciak, Diana Polska-Pękala, Anna Robotycka, Wojciech Sadowicz, Paweł Sala, Richard Sauerman, Dawid Stanisz, Jacek Szlak, Sebastian Umiński, Wojtek Walczak, Daniel Werner, Maja Wiśniewska, Agnieszka Zawadka, Dorota Ziółkowska, Joanna Żukowska