Bogdan Maksymiec
Dyrektor Działu Marketingu w Rossmannie.
Od 2017 r. działa Klub Rossmann, w którym postawiliśmy na łatwą dostępność dla klientów. Uczestnictwo w programie daje wiele korzyści. Aby dołączyć do Klubu, wystarczy pobrać aplikację Rossmann PL, która (zgodnie z badaniem U&A 2023 NielsenIQ) cieszy się wysoką oceną i popularnością wśród klientów. Program benefitów jest zróżnicowany i dopasowany do potrzeb różnych grup użytkowników.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Jakie benefity otrzymuje uczestnik Klubu Rossmann?
Na smart shopperów i łowców okazji czeka zarówno pełna informacja o promocjach, jak i kilka angażujących rozwiązań:
- „Kupon za uśmiech” – prosta i zabawna akcja, w której wystarczy uruchomić aplikację, uśmiechnąć się do telefonu i poczekać chwilę na kupon rabatowy, np. 1 + 1, 2 + 1 lub 2 + 2 na wybrane marki.
- „Szybka akcja” – co środę przygotowanych jest 40 tys. voucherów, które gwarantują zniżkę od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych na jeden wybrany artykuł.
- „Cena z apką” – gratka dla tych, którzy lubią polować na promocje i przeglądać produkty na półkach w drogeriach stacjonarnych, w aplikacji i drogerii internetowej.
Co więcej, klientom, którzy kochają robić fotografie, Klub Rossmann gwarantuje 20% rabatu na natychmiastowe wywołanie zdjęć w drogeriach stacjonarnych.
Z jakich dodatkowych udogodnień można korzystać w aplikacji Rossmann PL?
Aplikacja zawiera kilka dodatkowych funkcji. Są nimi:
- „Twoje ulubione” – alert cenowy informujący o promocji na ulubione produkty, które użytkownik dodał do swojej listy.
- „Sprawdź czy Ci się nie kończy” – przypomina o tym, żeby sprawdzić, czy zakupione wcześniej produkty właśnie się nie kończą.
- „Dostępność w drogerii” – pozwala szybko zweryfikować, czy dany artykuł jest dostępny we wskazanej drogerii stacjonarnej.
- „Gazetka promocyjna” – klasyczna gazetka z ciekawymi ofertami promocyjnymi, w wersji online.
Dla tych, którzy cenią sobie niezależność, bezpieczeństwo i chcą obsłużyć się całkowicie samodzielnie, aplikacja Rossmann PL oferuje usługę Rossmann GO, która zapewnia dodatkowy 5-procentowy rabat na zakupy w drogerii stacjonarnej. Klient samodzielnie skanuje wybrane produkty przy półce, wkłada je do swojej torby, a następnie płaci za nie telefonem. Nie ma konieczności podchodzenia do kasy.
Jak Klub Rossmann wspiera szlachetne cele?
Nie można nie wspomnieć o inicjatywie „Pomagamy jak umiemy”, którą wspierają użytkownicy Klubu Rossmann. Gdy skanują aplikację Rossmann PL podczas zakupów, zbierają punkty pomocy, które są przeliczane na wsparcie finansowe (ilustracja). W ten sposób klubowicze przyczyniają się do modernizacji i rozbudowy Kliniki Neurologii Rozwojowej i Epileptologii Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki w Łodzi. Zakładamy, że w latach 2023–2025 przekażemy na ten cel 15 mln zł.
Inicjatywa dla najmłodszych – „Czyściochowo” – polega na przybliżaniu im tematu higieny przez zabawę, w formie krótkich bajek, piosenek oraz słuchowiska „Czyściochowe Przygody”, dostępnego na YouTubie i Spotify. Cyklicznie w drogeriach Rossmann przygotowujemy dla dzieci upominki z Czyściochami w roli głównej i rozdajemy je rodzicom podczas zakupów. Higieny uczymy także za pomocą programu „Czyściochowa Akademia”, który przez scenariusze zabaw i specjalne pakiety przybliża dzieciom higieniczny świat. W sezonie letnim organizujemy Pikniki z Czyściochami, podczas których najmłodsi mogą spotkać prawdziwe Czyściochy, przybić z nimi piątkę i jednocześnie skorzystać z różnych atrakcji.
W jaki sposób promowany jest Klub Rossmann?
Klub Rossmann promujemy w mediach społecznościowych oraz mediach zewnętrznych. Tworzymy szerokie kampanie w radiu i telewizji, przygotowujemy komunikaty PR-owe, piszemy na ten temat w magazynie „Skarb”. W jasny i czytelny sposób pokazujemy klientom korzyści, które wynikają z dołączenia do programu i korzystania z aplikacji Rossmann PL. Obecnie jest już z nami ponad 9 mln klubowiczów i ta liczba cały czas rośnie.
Artykuł ukazał się w raporcie „Programy lojalnościowe, motywacyjne i wsparcia sprzedaży 2024”.