
Bogdan Maksymiec
Dyrektor Działu Marketingu w Rossmannie.
Od 2017 r. działa Klub Rossmann, w którym postawiliśmy na łatwą dostępność dla klientów. Uczestnictwo w programie daje wiele korzyści. Aby dołączyć do Klubu, wystarczy pobrać aplikację Rossmann PL, która (zgodnie z badaniem U&A 2023 NielsenIQ) cieszy się wysoką oceną i popularnością wśród klientów. Program benefitów jest zróżnicowany i dopasowany do potrzeb różnych grup użytkowników.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Jakie benefity otrzymuje uczestnik Klubu Rossmann?
Na smart shopperów i łowców okazji czeka zarówno pełna informacja o promocjach, jak i kilka angażujących rozwiązań:
- „Kupon za uśmiech” – prosta i zabawna akcja, w której wystarczy uruchomić aplikację, uśmiechnąć się do telefonu i poczekać chwilę na kupon rabatowy, np. 1 + 1, 2 + 1 lub 2 + 2 na wybrane marki.
- „Szybka akcja” – co środę przygotowanych jest 40 tys. voucherów, które gwarantują zniżkę od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych na jeden wybrany artykuł.
- „Cena z apką” – gratka dla tych, którzy lubią polować na promocje i przeglądać produkty na półkach w drogeriach stacjonarnych, w aplikacji i drogerii internetowej.
Co więcej, klientom, którzy kochają robić fotografie, Klub Rossmann gwarantuje 20% rabatu na natychmiastowe wywołanie zdjęć w drogeriach stacjonarnych.
Z jakich dodatkowych udogodnień można korzystać w aplikacji Rossmann PL?
Aplikacja zawiera kilka dodatkowych funkcji. Są nimi:
- „Twoje ulubione” – alert cenowy informujący o promocji na ulubione produkty, które użytkownik dodał do swojej listy.
- „Sprawdź czy Ci się nie kończy” – przypomina o tym, żeby sprawdzić, czy zakupione wcześniej produkty właśnie się nie kończą.
- „Dostępność w drogerii” – pozwala szybko zweryfikować, czy dany artykuł jest dostępny we wskazanej drogerii stacjonarnej.
- „Gazetka promocyjna” – klasyczna gazetka z ciekawymi ofertami promocyjnymi, w wersji online.
Dla tych, którzy cenią sobie niezależność, bezpieczeństwo i chcą obsłużyć się całkowicie samodzielnie, aplikacja Rossmann PL oferuje usługę Rossmann GO, która zapewnia dodatkowy 5-procentowy rabat na zakupy w drogerii stacjonarnej. Klient samodzielnie skanuje wybrane produkty przy półce, wkłada je do swojej torby, a następnie płaci za nie telefonem. Nie ma konieczności podchodzenia do kasy.
Jak Klub Rossmann wspiera szlachetne cele?
Nie można nie wspomnieć o inicjatywie „Pomagamy jak umiemy”, którą wspierają użytkownicy Klubu Rossmann. Gdy skanują aplikację Rossmann PL podczas zakupów, zbierają punkty pomocy, które są przeliczane na wsparcie finansowe (ilustracja). W ten sposób klubowicze przyczyniają się do modernizacji i rozbudowy Kliniki Neurologii Rozwojowej i Epileptologii Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki w Łodzi. Zakładamy, że w latach 2023–2025 przekażemy na ten cel 15 mln zł.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
Inicjatywa dla najmłodszych – „Czyściochowo” – polega na przybliżaniu im tematu higieny przez zabawę, w formie krótkich bajek, piosenek oraz słuchowiska „Czyściochowe Przygody”, dostępnego na YouTubie i Spotify. Cyklicznie w drogeriach Rossmann przygotowujemy dla dzieci upominki z Czyściochami w roli głównej i rozdajemy je rodzicom podczas zakupów. Higieny uczymy także za pomocą programu „Czyściochowa Akademia”, który przez scenariusze zabaw i specjalne pakiety przybliża dzieciom higieniczny świat. W sezonie letnim organizujemy Pikniki z Czyściochami, podczas których najmłodsi mogą spotkać prawdziwe Czyściochy, przybić z nimi piątkę i jednocześnie skorzystać z różnych atrakcji.
W jaki sposób promowany jest Klub Rossmann?
Klub Rossmann promujemy w mediach społecznościowych oraz mediach zewnętrznych. Tworzymy szerokie kampanie w radiu i telewizji, przygotowujemy komunikaty PR-owe, piszemy na ten temat w magazynie „Skarb”. W jasny i czytelny sposób pokazujemy klientom korzyści, które wynikają z dołączenia do programu i korzystania z aplikacji Rossmann PL. Obecnie jest już z nami ponad 9 mln klubowiczów i ta liczba cały czas rośnie.
Artykuł ukazał się w raporcie „Programy lojalnościowe, motywacyjne i wsparcia sprzedaży 2024”.