Chcesz usprawnić zarządzanie ceną w firmie? Zastanawiasz się, jak za pomocą cennikowania reagować na zmiany w popycie i konkurencji? Szukasz sposobów na skuteczne projektowanie cen w umyśle konsumenta? Podpowiedzi znajdziesz w czwartym w 2023 r. numerze „Marketera+”. Tematem przewodnim wydania są strategie cenowe i techniki obrony ceny.
Specjaliści zajmujący się pricingiem, marketingiem i brandingiem przyglądają się temu zagadnieniu z wielu perspektyw i podpowiadają, jak mądrze prowadzić politykę cenową. Piszą m.in. o tym, jak podnieść ceny i nie stracić klientów, jak wykorzystać sztuczną inteligencję w pricingu, jak różnicować ceny na rynkach zagranicznych, jak strategicznie podejść do ustalania cen w sklepie internetowym oraz jak reagować na zmiany w popycie i konkurencji za pomocą dynamicznego cennikowania.
Lekturę numeru proponujemy jednak rozpocząć od „Forum »Marketera+«”. O znaczeniu ceny w kontekście budowania marki opowiadają światowi eksperci w dziedzinie brandingu: Matt Davies, Richard Czerniawski, David Avrin, Richard Sauerman, David Aaker, Chris Do oraz Jerome Joseph.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Zamów „M+” 60 o strategiach cenowych i technikach obrony ceny
W tym wydaniu „M+” znajdziesz również poradniki na temat najpopularniejszych błędów konfiguracji Google Analytics 4, ratowania porzuconych koszyków w e-commerce oraz tworzenia treści na bloga z wykorzystaniem ChatGPT. Przeczytasz też o roli prawnika w procesach kreatywnych i dowiesz się, co dla marketerów, platform internetowych i ich użytkowników oznacza Digital Services Act, czyli rozporządzenie Unii Europejskiej dotyczące usług cyfrowych.
Zachęcamy również do zapoznania się z wynikami najnowszych badań marketingowych. Robert Kozielski przedstawia wnioski z trzeciej fali badania CIMO (absolwentów Chartered Institute of Marketing) w Polsce, a Katarzyna Sowicka analizuje raport „Challenger brands, którzy zmieniają świat” i pokazuje 10 strategii budowania przez nich wzrostu biznesowego. Chodzi o przedsiębiorstwa, które stawiają czoła branżowym „molochom”, redefiniują reguły gry, wprowadzają innowacje i są źródłem istotnych przemian. Ponadto inspirującymi wskazówkami dzieli się Agnieszka Kwaśniewska w artykule „Czym jest efektywność w komunikacji marketingowej? Wnioski z analizy 5 tysięcy nagradzanych kampanii”.
Zamów „M+” 60 o strategiach cenowych i technikach obrony ceny
Z „M+” 60 dowiesz się m.in.:
- jak usprawnić zarządzanie ceną w firmie,
- jak za pomocą dynamicznego cennikowania reagować na zmiany w popycie i konkurencji,
- jak strategicznie i z głową podejść do ustalania cen w sklepie internetowym,
- jak różnicować ceny na rynkach zagranicznych,
- jak wykorzystać sztuczną inteligencję w procesie ustalania cen,
- jak ekonomia behawioralna może pomóc w projektowaniu cen w umyśle konsumenta,
- jak bronić cen za pomocą technik aikido, karate, capoeiry i incepcji negatywnej,
- jak projektować ceny z wykorzystaniem wiedzy psychologicznej,
- na czym polegają taktyki negocjacji handlowych i jak się przed nimi bronić,
- jakie są najczęstsze błędy konfiguracji Google Analytics 4,
- jak długoterminowo budować silne marki,
- na czym polega 10 strategii challenger brands,
- jakie wnioski wynikają z analizy prawie 5 tys. kampanii reklamowych nagradzanych w konkursach efektywności,
- co dla marketerów, platform internetowych i użytkowników oznacza Digital Service Act.
„M+” 60 to 108 stron lektury, która pomoże Ci prowadzić skuteczną politykę cenową i elastycznie reagować na rynkowe wyzwania.
W nowym wydaniu „M+” swoją wiedzą podzieli się:
David Aaker, David Avrin, Filip Błaszczyk, Izabela Bohdan-Talmont, Joanna Burdek, Dorota Cudna-Sławińska, Richard Czerniawski, Matt Davies, Chris Do, Aleksandra Görlich, Agnieszka Grzesiek-Kasperczyk, Alicja Janicka, Jerome Joseph, Robert Kozielski, Maciej Kraus, Dawid Kryszczyński, Agnieszka Kwaśniewska, Michał Jan Lutostański, Rafał Mróz, Łukasz Murawski, Paweł Muzyczyszyn, Karolina Nalewajko, Paweł Paszkowski, Richard Sauerman, Katarzyna Sowicka, Tomasz Stec, Adam Szaran, Jacek Szlak, Paulina Wiesiołek, Maciej Wilczyński.
Z badań wynika, że w 2023 r. źródłem obaw marketerów są przede wszystkim rosnące koszty działania oraz oczekiwany spadek dochodów klientów i popytu. Jednym ze sposobów radzenia sobie z tymi wyzwaniami może być mądra i skuteczna polityka cenowa. Zachęcamy do skorzystania z wiedzy i podpowiedzi naszych ekspertów.