Znamy już wyniki badania siły i wizerunku marek oraz oceny Rady Marek. Wyłonienie najsilniejszych brandów na polskim rynku odbyło się w odświeżonej formule, jeszcze lepiej uwzględniającej zaangażowanie konsumentów w relacje z marką. Poznaj szczegóły.

W 19. edycji zdecydowaliśmy się na lifting projektu – mówi Nina Kowalewska-Motlik, CEO New Communications, wyłącznego przedstawiciela Superbrands Ltd. na Polskę. – Po pierwsze: zmienił się skład Rady Marek, po drugie: zmieniło się samo badanie.
Jak przebiegał sondaż
Sondaż został zrealizowany metodą CAWI w panelu internetowym Ariadna na ogólnopolskiej próbie losowo-kwotowej, obejmującej ponad 6 tys. osób w wieku 18–65 lat.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Struktura próby była reprezentatywna dla mieszkańców Polski według płci, wieku i wielkości miejsca zamieszkania, dlatego możemy powiedzieć, że wyniki odzwierciedlają to, co Polacy myślą o markach – podkreśla profesor Dominika Maison, autorka metodologii badania.
Ekspertka w dziedzinie badań opinii i rynku oraz psychologii konsumentów wskazuje także na szeroki zakres sondażu: większą niż w wypadku innych podobnych badań liczbę uczestników – ponad 6 tys. – i marek – ponad 3 tys. w 100 kategoriach produktów i usług podlegających ocenie.
Badanie zostało tak skonstruowane, aby respondenci oceniali marki, które faktycznie znają, i wskazywali spośród nich te, które ich zdaniem zasługują na miano Superbrands. Wyboru marek dokonywali na podstawie definicji Superbrand jako marki, która osiągnęła najlepszą reputację w swojej dziedzinie, i – oferując użytkownikom emocjonalne lub fizyczne korzyści – zdobyła przewagę nad markami konkurencyjnymi – tłumaczy ekspertka.
Fachowe gremium doradcze
Profesor Dominika Maison dołączyła do Rady Marek – stałego gremium doradczego Superbrands Polska. Nowymi członkiniami zespołu złożonego z ekspertek i ekspertów z dziedziny brandingu, marketingu, badań, strategii, reklamy i PR, którego głosy – w połączeniu z głosami konsumentek i konsumentów – zadecydowały o wyborze najsilniejszych marek na polskim rynku, zostały także:
- Małgorzata Bonikowska, prezes Centrum Stosunków Międzynarodowych i ośrodka THINKTANK,
- Marta Marczak, dyrektorka marketingu w firmie „Bracia Sadownicy”,
- Małgorzata Mroczkowska-Horne, dyrektor generalna Konfederacji Lewiatan.
Eksperci tej ostatniej jeszcze w styczniu dokonali certyfikacji marek biznesowych.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
Udział w procesie certyfikacji jest nieodpłatny. Wszystkie marki uhonorowane tytułami Superbrands i Business Superbrands będą mogły posługiwać się nimi w swojej komunikacji PR-owej. Otrzymają także zaproszenie do Klubu Superbrands, a w jego ramach: licencję na wykorzystanie Godła Superbrands i Business Superbrands Polska 2025, możliwość opublikowania historii sukcesu marki w kolejnym wydaniu Albumu Superbrands, udziału w zaplanowanej na listopad uroczystej Gali Finałowej oraz licznych wydarzeniach networkingowych i edukacyjnych.
Jak mówi Nina Kowalewska-Motlik, projekt cieszy się ogromnym zainteresowaniem.
Historia superbrands
Superbrands to niezależna organizacja, od 30 lat promująca ideę brandingu. Swój początek wzięła od nadawanej na antenie radia GLR (obecnie: BBC London) audycji poświęconej markom i ich roli w życiu konsumentów. Projekt jest obecny w 90 krajach – w Polsce od 2005 r. W ręce przedstawicieli marek trafiło tu już ponad 350 statuetek (niektóre otrzymały je wielokrotnie), a w ręce czytelników – 18 Albumów prezentujących ich drogi do sukcesu.
Patronem medialnym wydarzenia jest „Marketer+”