SARE – dostawca rozwiązań do e-mail marketingu – właśnie opublikowało swój najnowszy raport z 19. badania wykorzystania poczty elektronicznej w Polsce. Podkreśla on rosnącą rolę sztucznej inteligencji (AI) w kształtowaniu przyszłości e-mail marketingu.

E-mail jest nadal uważany za główny kanał komunikacji dla większości firm i marketerów, z coraz większym naciskiem na dostarczanie spersonalizowanych wiadomości dopasowanych do potrzeb i zainteresowań klientów.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Według ekspertów, którzy udzielili komentarzy w raporcie, AI ma potencjał, aby zrewolucjonizować e-mail marketing w Polsce, tworząc bardziej zindywidualizowane, skuteczne i interaktywne doświadczenia dla użytkowników.
Sztuczna inteligencja może pomóc w analizie dużej ilości danych od użytkowników, aby lepiej zrozumieć ich zachowania i preferencje.
Te informacje mogą być następnie wykorzystane do tworzenia bardziej spersonalizowanych e-maili, zwiększając prawdopodobieństwo zaangażowania odbiorców i generowania konwersji.
Dzięki AI e-mail marketing staje się bardziej efektywny i skuteczny. Pozwala ona na automatyczne selekcjonowanie najlepszych odbiorców i czasów wysyłania, a także na personalizację treści e-maili, tak aby były one bardziej skorelowane z zainteresowaniami odbiorców – mówi Konrad Żaczek, CEO Digitree Group.
Przed marketerami i rynkiem e-mail marketingu z pewnością emocjonujący czas. Marketerom pozostaje aktywnie korzystać z rozwoju technologii, która jest domeną współczesnych czasów.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
Pełny raport SARE możesz pobrać tutaj.
„Marketer+” jest patronem medialnym raportu.