Nowoczesne procesy sprzedaży, zwłaszcza w kontekście rekordowych zysków wypracowywanych w e-commerce, wymagają eksperckiej wiedzy i doświadczenia. Wpisują się również w szeroki schemat cyfrowej transformacji, przez którą przechodzi wiele biznesów. Jak znaleźć sprawdzonych partnerów? Przydatna okaże się baza firm.
Automatyzacja wspiera sprzedaż
Sektor usług innowacyjnych jest coraz bardziej wymagający. Aby prowadzić skuteczne działania sprzedażowe, konieczne jest jednoczesne zapewnienie szybszego tempa przetwarzania procesów oraz redukcji możliwości popełniania błędów. Odpowiedzią na realne potrzeby przedsiębiorców staje się automatyzacja. Może ona obejmować wiele różnorodnych sektorów działania – oprócz samej sprzedaży uwzględnia również procesy marketingowe, dystrybucję, a nawet magazynowanie czy produkcję. Oczywiście sercem cyfrowej transformacji jest nowoczesne oprogramowanie.
Wśród dostępnych rozwiązań wyróżniają się zwłaszcza systemy CRM (Customer Relationship Management) oraz ERP (Enterprise Resource Planning). W tym drugim przypadku możliwe staje się zcentralizowane zarządzanie wszystkimi procesami, jakie zachodzą w firmie.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Partnerzy biznesowi w bazie firm
Wdrażanie nowych rozwiązań i optymalizacja wykorzystywanych do tej pory metod pracy wiąże się z koniecznością znalezienia odpowiedniego partnera. Bardzo często potrzebne jest podjęcie współpracy z kilkoma podmiotami zajmującymi się różnymi aspektami cyfrowej transformacji. Jak ich znaleźć? Warto skorzystać z narzędzi zapewniających dostęp do informacji o wszystkich działających na rynku przedsiębiorstwach. Na przykład dzięki bazie firm ALEO.com dotrzesz aż do 3 960 130 podmiotów.
Wygodny podział na kategorie i inteligentna wyszukiwarka sprawią, że z łatwością wyszukasz ekspertów w konkretnej dziedzinie. Przykładowo aż 782520 firm reprezentuje sektor usług dla biznesu. Wśród nich można znaleźć między innymi 60 402 przedsiębiorstwa zajmujące się doradztwem technicznym i 295 709 podmiotów oferujących usługi finansowe i doradcze.
Jak znaleźć odpowiednią firmę?
Samo wyszukiwanie potencjalnego kontrahenta jest bardzo proste. W pierwszym kroku należy oczywiście dotrzeć do firm specjalizujących się w wybranym sektorze usług. W tym celu można skorzystać z dwóch opcji. W pierwszym scenariuszu wystarczy wpisać w oknie wyszukiwarki frazę kluczową (np. „systemy ERP”, „systemy CRM”, „marketing”). Alternatywnie można również skorzystać z rozwijanej listy kategorii.
Aby na przykład znaleźć producentów oprogramowania, wybierz najpierw kategorię „IT i telekomunikacja”, w której znajduje się 208 276 podmiotów. W następnym kroku przejdź do podkategorii “Usługi IT” (149179 firm), a potem wybierz konkretny profil usług, jaki Cię interesuje. Do wyboru pozostają między innymi usługi tworzenia oprogramowania i aplikacji, którymi zajmuje się 111 840 przedsiębiorców, czy usługi wdrożenia i utrzymania, w ramach których sklasyfikowano 185 podmiotów.
Żeby dotrzeć do firm z wybranego regionu, wystarczy zastosować odpowiedni filtr. Po wskazaniu województwa zapoznasz się z pełną listą przedsiębiorstw spełniających wskazane warunki.
Dowiedz się więcej na temat kontrahenta
Wielu przedsiębiorców korzysta z bazy firm w celu wstępnej oceny potencjalnego kontrahenta. Dzięki temu można bardzo szybko i bez opłat zapoznać się z jego rynkową sytuacją, potwierdzić dane firmy, a nawet poznać opinie na jego temat pozostawiane przez inne osoby. Czego uda się dowiedzieć?
Oto niektóre informacje:
- dane adresowe,
- dane kontaktowe, w tym adres e-mail, numer telefonu, strona internetowa,
- dane przedsiębiorcy,
- forma prawna działalności gospodarczej,
- numer kont bankowych widniejący w rejestrze podatników VAT,
- data rejestracji firmy,
- powiązania osobowe i kapitałowe,
- numer NIP, KRS, REGON.
Na co zwracać uwagę przy wdrożeniu?
Wdrożenie nowoczesnych systemów informatycznych, zwłaszcza oprogramowania ERP, wymaga wszechstronnej wiedzy. Najlepsi dostawcy – poza samym wsparciem technologicznym – zapewniają również doradztwo pozwalające na dobór odpowiednich rozwiązań i ich właściwą implementację.
Przed podjęciem decyzji warto więc przekonać się, czy kontrahent posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie, w tym także w realizacji projektów na konkretnym rynku. Optymalizacja procesu sprzedaży jest często bardzo indywidualnym czynnikiem, wymagającym dobrego zrozumienia uwarunkowań konkretnej firmy i branży. Dobór odpowiedniego oprogramowania lub stworzenie oprogramowania dedykowanego pozwoli natomiast na efektywne konkurowanie z innymi podmiotami.
Boom na rynku e-commerce
Coraz częściej podstawowym kanałem sprzedaży staje się Internet. Rynek e-commerce wyróżnia się w związku z tym olbrzymią konkurencyjnością, a optymalizacja procesów odgrywa kluczowe znaczenie w kontekście powodzenia biznesu.
Szacuje się, że ponad 75% polskich internautów w 2021 roku co najmniej raz dokonało zakupów online. Liczba osób korzystających z tego modelu zakupów jest oceniana na 23 mln. Prognozy dla e-commerce są bardzo pozytywne, a pandemia i powiązane z nią ograniczenia jeszcze przyspieszyły rozwój handlu elektronicznego.
Materiał partnera