Nowy numer o social mediach

Dowiedz się jak skutecznie reklamować się, sprzedawać i obsługiwać klientów w social mediach.

Zobacz numer

Skuteczny content marketing. Case study

Wiele osób wciąż zastanawia się, czym jest content marketing i jakie korzyści może przynieść. W poniższym artykule postaramy się dokładniej wyjaśnić, jak wyglądają działania content marketingowe i dlaczego warto w nie inwestować. Dowiesz się, co zyska Twoja firma. Wszystko to na przykładzie startupa Kadromierz.

Skuteczny content marketing. Case study

Wiele osób wciąż zastanawia się, czym jest content marketing i jakie korzyści może przynieść. W poniższym artykule postaramy się dokładniej wyjaśnić, jak wyglądają działania content marketingowe i dlaczego warto w nie inwestować. Dowiesz się, co zyska Twoja firma. Wszystko to na przykładzie startupa Kadromierz.

Czym jest content marketing?

W pierwszej kolejności możemy powiedzieć, że content marketing to produkowanie wartościowych treści. To one mają stać się odpowiedzią na zapotrzebowanie użytkowników. Ponadto realizują strategię komunikacji. Zwykło się mówić, że Internet wprowadził nową jakość w biznesie i właśnie dlatego wiele firm stara się działać w tym obszarze. Możemy więc powiedzieć, że content marketing będzie sztuką zrozumienia i zaspokojenia potrzeb odbiorców danej marki.

Blog firmowy – czyli jeden z elementów content marketingu

Przejdźmy dalej – blog firmowy to jeden z elementów działań strategii content marketingowej. Istnieje wiele powodów, dla których warto prowadzić bloga firmowego. Po pierwsze budowanie odpowiedniej pozycji w Internecie. Kolejna z zalet, o której należy wspomnieć, to wizerunek eksperta w swojej branży. Nie zapominajmy o zaspokajaniu potrzeb użytkowników. Jeśli odpowiadamy na to, co odbiorcy szukają w sieci, to sprawiamy, że chętniej skorzystają z naszych usług, bo polubią naszą firmę.

Jak wygląda proces tworzenia kampanii content marketingowej na blogu firmowym?

Proces:

Krok pierwszy – ustalenie grup docelowych

Podstawowym zadaniem w przygotowywaniu strategii contentowej jest ustalenie grupy docelowej. To niezwykle ważne, ponieważ dzięki temu wiemy, w jaki sposób tworzyć treści oraz jaki obszar tematyczny będzie najbardziej interesujący dla użytkowników. Jeśli chodzi o artykuły pojawiające się na stronie kadromierz, to są kierowane głównie do menadżerów, osób zarządzających firmami, a także zajmujących się sprawami kadrowymi.

Krok drugi – analiz fraz kluczowych

Punktem wyjścia do analizy przygotowanej przez Sebastiana Mioduszewskiego było ustalenie tego, w jakich kategoriach tematycznych serwis kadromierz.pl ma potencjał do wzrostu oraz wyznaczenie serwisów konkurencyjnych w wynikach wyszukiwania. Część wyników można zaobserwować na poniższym schemacie.

Kadromierz - wykres: konkurenci seo

Kolejnym etapem było określenie listy fraz, na które widoczne są w wyszukiwarce konkurencyjne serwisy, a nie jest widoczny serwis, na którego treści tworzymy (widok poniżej).

Określenie listy fraz konkurencji

Po wyznaczeniu tych fraz należało przejść do ręcznej analizy, czyli zdecydowania, jakie ze znalezionych słów pasują do usługi oferowanej przez kadromierz.pl.

Krok trzeci – przygotowanie tematów

Zdecydowaliśmy się na system comiesięcznego ustalania tematów. Tematy artykułów musiały zaspokajać potrzeby i odpowiadać na zapytania odbiorców bloga. Zależało nam, aby teksty były realnym wsparciem oraz pomocą w ich codziennych działaniach.

Krok czwarty – realizacja treści

Przedostatnim etapem działania jest przygotowanie treści na wcześniej zaakceptowany temat. Większość artykułów przybiera formę specjalistycznych poradników.

Krok piąty – publikacja treści

Ostatni z kroków to nic innego, jak publikacja stworzonego contentu. Lecz do artykułów tworzy się jeszcze jedną, wyjątkową wartość dodaną – jest nią grafika, która zostaje spersonalizowana.

EFEKTY DZIAŁANIA BLOGA FIRMOWEGO

Co udało się nam osiągnąć?

Prowadzenie bloga firmowego pod zweryfikowane frazy kluczowe przełożyło się na wzrost widoczności w Google o średnio 300% (wszystko to w zależności od dnia) oraz uzyskanie ponad 36 tysięcy nowych użytkowników, którzy odwiedzili bloga.

Co zrobiliśmy w tym czasie?

Cały proces trwa od 9 miesięcy. W ciągu tego okresu udało się nam stworzyć 72 artykuły, pod wcześniej wybrane frazy kluczowe. Co niezwykle ważne nie wszystkie treści ukazały się już na blogu kadromierz, a ruch na stronie i tak znacząco się poprawił.

Punkt startowy

Pierwsze wpisy zaczęliśmy tworzyć w październiku. Zwracamy jednak uwagę, że portal kadromierz nie zaczynał działań contentowych od zera. Miał na swoim blogu już kilka wpisów, które nie przynosiły jednak znaczącego ruchu. Ich działania robione były na „czuja”, nie miały nic wspólnego z obecnym SEO. Dlatego zajęliśmy się analizą słów kluczowych dedykowaną na rok oraz przygotowaniem treści.

Wykonane działania

Wykonane działania optymalizujące SEO

Jakie efekty udało się osiągnąć?

W ciągu tych kilku miesięcy znacząco poprawiliśmy widoczność strony w google. Średni wzrost wyniósł aż 300% w porównaniu z początkiem działań.

Realizacja treści sprawiła, że wszystkie wpisy dały nowych odbiorców strony internetowej, o łącznej ilości ponad 30 tysięcy użytkowników. Ponadto cały ruch, który udało się uzyskać, wynika z naturalnie stworzonego contentu na stronie, a nie reklamy AdWord, która kosztowałaby sporo, do tego nie przynosiłaby tego samego efektu. Efekt widoczny na wykresie poniżej.

Efekt działań content marketingowych setugo

Kolejna z istotnych rzeczy, to wpływ na widoczność w google bezpośredniej konkurencji. Co przez to rozumiemy? Przede wszystkim strony, które w początkowych analizach występowały pod podobną frazą i były wyższe w wynikach wyszukiwania. To również firmy z tej samej branży. Dlatego też dzięki podjętym działaniom SEO i tekstom stworzonym przez Setugo udało się obniżyć widoczność konkurencji – w trakcie wzrostu pozycji kadromierza.

Zielony – kadromierz
Niebieski – konkurencja

Spadki pozycji u konkurencji

Widzimy, że początkowo między Kadromierzem, a jego konkurencją istniała spora przepaść. Jednak po miesiącach pracy Kadromierz piął się w górę, a druga strona spadała. Obecnie są prawie w tym samym punkcie.

Jak widać działania w ramach bloga firmowego mogą przynieść bardzo dużo korzyści. To nie tylko chwilowy wzrost widoczności w google, ale także treść, która na stałe pozostaje na stronie. Wpływa pozytywnie na wizerunek marki. Jest to znakomita inwestycja we własną firmę. Spróbuj i Ty. W razie pytań, zapraszamy do kontaktu.


Artykuł promocyjny

Polecane prezentacje i narzędzia:

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę