W przełomowych chwilach naszego życia słowa liczą się często w równym stopniu jak czyny. Powiedzieć stosowną rzecz, adekwatnym tonem, w odpowiednim momencie – często to właśnie od tego zależy sukces. Takie chwile zdarzają się zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym.
„Traf w sedno. Jak mówić, aby przekonać” to najnowsza publikacja Billa McGowana oraz Alisy Bowmam, w której autorzy wyjaśniają strategie przekazywania skutecznych komunikatów. Przedstawiają w tym celu siedem zasad, a wśród nich:
- zasadę Scorcese: wykorzystaj element wizualny, by przykuć uwagę odbiorców. Zostań reżyserem filmu, który będzie się rozgrywać w wyobraźni twojego słuchacza.
- zasada niesiedzenia na ogonie: unikaj werbalnych stłuczek i zawodowych katastrof, utrzymując bezpieczną odległość konwersacyjną od rozmówcy. W razie wątpliwości przestań mówić i zacznij słuchać.
- zasada sosu do makaronu: walcz z nudą, maksymalnie skracając swoje przesłanie. Zadbaj o to, aby przekaz był z jednej strony możliwie krótki, z drugiej zaś maksymalnie treściwy.
Dzięki książce „Traf w sedno” dowiesz się, jak unikać komunikacyjnych pułapek. Siedem zasad przekonywania to bardzo skuteczne rady, które łatwo sobie przyswoić, wdrożyć i opanować. Dzięki nim zaczniesz posługiwać się właściwym językiem – zarówno na poziomie werbalnym, jak i niewerbalnym – to natomiast spowoduje, że będziesz bardziej pewny siebie, zdecydowany i skuteczniejszy. Będziesz potrafił wzbudzić zainteresowanie odbiorcy i trafić do niego z przesłaniem, które na długo pozostanie w jego pamięci.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Marketer+ jest patronem medialnym publikacji.
Książkę „Traf w sedno. Jak mówić, aby przekonać” można nabyć w księgarni wydawnictwa MT Biznes.
[kreska]Tytuł: Traf w sedno. Jak mówić, aby przekonać
Autorzy: Bill McGowan, Alisa Bowman
Format: 158 x 233 mm
Rok wydania: 2014
Wydawnictwo: MT Biznes