Na jakie trendy i zmiany w różnych obszarach marketingu i sprzedaży warto zwrócić uwagę w 2023 r.? Jakie są największe trudności dla marketerów i jak sobie z nimi poradzić? W jakie narzędzia zainwestować? Odpowiedzi m.in. na te pytania znajdziesz w darmowym e-booku „Trendbook marketera. Skuteczne marketing i sprzedaż w 2023 roku”.

2023 r. stawia przed marketerami i sprzedawcami wiele wyzwań. Firmy z różnych sektorów rynku muszą zmierzyć się z trudną sytuacją gospodarczą – wysoką inflacją, widmem recesji i spadkiem nastrojów konsumenckich. Równocześnie nieustannie pojawiają się nowe rozwiązania technologiczne czy regulacje prawne. Zmieniają się także trendy społeczno-kulturowe, a co za tym idzie – potrzeby i oczekiwania klientów. Jak temu wszystkiemu sprostać?
Jako redakcja czasopism „Marketer+” i „E-commerce w Praktyce” – specjalizujących się w dostarczaniu praktycznej wiedzy o marketingu, sprzedaży i e-handlu – postanowiliśmy poszukać odpowiedzi na to pytanie. W rezultacie powstał „”.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Celem tej publikacji jest prezentacja aktualnych rozwiązań i narzędzi, które wspierają marketing i sprzedaż. W darmowym e-booku znajdziesz podsumowania mijającego roku, przegląd prognoz na 2023 r., poradniki oraz wskazówki, co robić, żeby poprawić efektywność swoich działań i przetrwać czasy kryzysu.
Podpowiedzi udzielają eksperci z różnych firm i branż. O marketingowych wyzwaniach opowiedzieli specjaliści m.in. z agencji Plej, Tigers, WebTalk, DevaGroup, BusinessWeb, Insignia, dentsu czy endorfina events. Wiedzą i doświadczeniem podzielili się też przedstawiciele firm Kubota, Empik, Netguru, DrTusz czy Chocolissimo.
Pobierz „Trendbook marketera. Skuteczne marketing i sprzedaż w 2023 roku”
Z e-booka dowiesz się m.in.
- na jakie trendy i zmiany w marketingu i sprzedaży warto zwrócić uwagę w 2023 r.,
- jakie są największe trudności dla marketerów i jak sobie z nimi poradzić,
- jak wyeliminować najczęstsze błędy,
- w jakie narzędzia zainwestować,
- jak stworzyć strategię na czasy kryzysu,
- jak nauczyć się mówić w języku marki,
- jak zacząć prowadzić biznes odpowiedzialny społecznie,
- jak połączyć działania marketingu i sprzedaży,
- jakie są typy klientów w dobie recesji,
- jak analityka może pomóc w rozwoju firmy,
- jak wykorzystywać dane z programu lojalnościowego.
Publikacja składa się z kilkunastu działów: strategia w czasie recesji, branding i personal branding, skuteczne komunikacja i PR, CSR i marketing zaangażowany, CX i obsługa klienta, programy lojalnościowe, marketing i social selling w B2B, social media i content marketing, influencer marketing, badania i analityka, marketing w wyszukiwarkach, programmatic i performance marketing, event marketing oraz e-commerce i UX.
Pobierz „Trendbook marketera. Skuteczne marketing i sprzedaż w 2023 roku”

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
W e-booku przeczytasz m.in.:
- 4 lekcje, jakie marketerzy mogą wyciągnąć z poprzednich recesji | Anna Wawszkiewicz
- Jak wyliczyć ROI i udowodnić szefowi, że Twoje działania marketingowe mają sens | Mariusz Gliński
- Krótki poradnik, jak nauczyć się mówić w języku marki | Agnieszka Indebska
- Konwergencyjnie czy dywergencyjnie? Planowanie scenariuszowe w niepewnych czasach | Marcin Kalkhoff
- Dariusz Jemielniak: Gdy czasy są niepewne – jak się komunikować w świecie dezinformacji (wywiad) | Hanna Gnatowska
- Konsument odpowiedzialny społecznie. Kolejny trend czy realny nacisk na zmiany w organizacjach? | Marta Ulman, Katarzyna Wąsowska
- Strategia w czasie recesji – trendy, wyzwania, ulubione akcje | Joanna Burdek, Daniel Kotliński, Paula Sołysiak, Wojtek Walczak
- Branding i personal branding – trendy, wyzwania, narzędzia | Marcin Kalkhoff, Marcin Juchimowicz, Adrian Gamoń
- Marketing i social selling w B2B – trendy, wyzwania, narzędzia | Mateusz Baranowski, Mariusz Gliński, Joanna Kwiatkowska, Wojciech Kasperczak
- Social media i content marketing – trendy, wyzwania, ulubione akcje | Bartłomiej Balicki, Anna Cecocho, Paulina Hanas, Agnieszka Nejman, Weronika Szczepanik, Alina Sztoch, Katarzyna Zontak, Bart Biały
- Influencer marketing – trendy, wyzwania, ulubione akcje | Patrycja Kierońska, Aleksandra Piguła, Alina Sztoch
- E-commerce i UX – trendy, wyzwania, narzędzia | Joanna Kwiatkowska, Piotr Lubański, Dorota Pindel, Konrad Zach
„Trendbook marketera. Skuteczne marketing i sprzedaż w 2023 roku” to aż 165 stron inspirującej lektury. Zachęcamy do skorzystania ze wskazówek ekspertów. Pomogą Ci one zmierzyć się z nadchodzącymi wyzwaniami i efektywnie prowadzić działania marketingowo-sprzedażowe w 2023 r.
Partnerami głównymi publikacji są Business Web i Grupa TENSE.
Pobierz „Trendbook marketera. Skuteczne marketing i sprzedaż w 2023 roku”