Codziennie do każdego dociera ok. 5 tys. komunikatów reklamowych. Duża część z nich publikowana jest w internecie – medium, w którym o uwagę odbiorców walczyć jest trudniej niż gdziekolwiek indziej. Czy konsumenci w obliczu przeładowania informacjami słabiej przetwarzają treści reklamowe? Jaki wpływ ma to zjawisko na planowanie kampanii? Jak definiować i mierzyć uwagę odbiorców?
Z tego artykułu dowiesz się:
- jakie wnioski dla marketerów płyną z badań nad uwagą oraz różnymi poziomami zaangażowania odbiorców,
- jak stworzyć wspólny mianownik służący do porównywania kanałów mediowych,
- czym jest uwaga i co mówi o niej psychologia,
- jak działa przetwarzanie centralne, a jak – peryferyjne,
- czym jest wskaźnik attentive CPM i jak mierzyć uwagę odbiorców,
- na co – oprócz wskaźników uwagi – należy patrzeć podczas oceniania wartości kanału mediowego.