W 2023 r. Warexpo stało się trzecim stołecznym graczem, który posiada w swojej ofercie panele na wiatach przystankowych. Tym samym sieć spółki synergicznie objęła wszystkie dzielnice Warszawy i pojawiła się również tam, gdzie reklama zewnętrzna była dotąd nieobecna. Według wstępnych badań Gemiusa nośniki z portfolio Warexpo docierają do 60% Mazowsza.

Dwie umowy stołecznej spółki
Pierwszym gamechangerem w ubiegłym roku było dla Warexpo podpisanie umowy z Miastem Stołecznym Warszawą, na mocy której firma podjęła się zadania polegającego na rozwoju i modernizacji sieci wiat przystankowych oraz obsłudze nowego kanału komunikacji z mieszkańcami i mieszkankami. Idąc za ciosem, spółka postanowiła dać rynkowi mediów dostęp do nowego rodzaju danych, które służą pomiarowi OOH.
Warexpo oraz Gemius SA podjęły współpracę, w ramach której Gemius przekazuje stołecznej spółce dane na temat konsumpcji dostarczanej przez nią reklamy zewnętrznej. Wyniki pomiarów oglądalności OOH opierają się na metodologii badania Mediapanel, czyli jednoźródródłowym i cross-mediowym pomiarze Gemiusa.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Nośniki na wiatach służą mieszkańcom
– Poszerzenie portfolio spółki wzmacnia realizowaną misję, aby tworzyć reklamę blisko mieszkańców, z szacunkiem dla warszawiaków i warszawianek, w zgodzie z miejską przestrzenią, architekturą oraz historią. Nośniki OOH funkcjonują w otwartej i ogólnodostępnej przestrzeni, są inkluzywne i niewykluczające. Ich odbiorcom nie grozi zamknięcie w bańce informacyjnej, nie są oni również narażeni na wykluczenie cyfrowe – mówi Marcin Ochmański, prezes zarządu Warexpo.
W lipcu 2023 r. ruszyły pierwsze kampanie informacyjne dla Miasta Stołecznego Warszawy, prezentowane na 306 panelach reklamowych na wiatach przystankowych zlokalizowanych w całej stolicy. Promowały one m.in. programy społeczne i prozdrowotne, informowały o realizacji budżetu obywatelskiego czy prawidłowej segregacji odpadów.
Fokus na lokalność
Wiaty przystankowe Warexpo zlokalizowane są we wszystkich dzielnicach Warszawy, ze szczególnym uwzględnieniem centrów lokalnych i dzielnicowych. Znajdują się również przy wybranych hubach przesiadkowych. Pozwala to dotrzeć z informacją czy przekazem reklamowym do odbiorców w sąsiedztwie ich domów, usług lokalnych, dzielnicowych instytucji kultury i sportu.
– Reklamodawcy zyskują bezpośrednie dotarcie do publiczności, której uwaga nie jest obciążona dużym natężeniem komunikatów wizualnych. Zlokalizowanie sieci paneli poza ścisłym centrum gwarantuje rozszerzenie grupy docelowej o osoby, które nie bywają często w dzielnicach centralnych. Ma to bezpośrednie przełożenie na realizację kampanii o dużych zasięgach. Zgodnie z zapowiedzią spółka uruchomiła właśnie sprzedaż powierzchni CLP na wiatach skierowaną do klientów komercyjnych – mówi Dawid Niezgoda, szef działu sprzedaży Warexpo.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
Synergia sieci Warexpo
Panele reklamowe dołączyły do:
- nowoczesnych podświetlanych słupów w centrum Warszawy na najważniejszych jej arteriach i placach,
- prestiżowej sieci DOOH w postaci spektakularnej przestrzeni LED space na skrzyżowaniu linii metra i ekranów digital signage na Krakowskim Przedmieściu
- ekranów w tramwajach oraz słupów tradycyjnych.
Tym samym synergiczna sieć obejmuje całą Warszawę, łącznie z dzielnicami obrzeżnymi, dając szerokie pole do planowania kampanii ogólnomiejskich lub lokalnych skierowanych precyzyjnie do grup zamieszkujących określone tereny.
Digital out of home w wersji Warexpo
Segment nośników DOOH rozwija się bardzo dynamicznie i przełamuje kolejne bariery. Zauważalny wyraźny wzrost dochodów na rynku dotyczy również Warexpo. W 2023 r. przychody generowane przez nośniki DOOH wzrosły o 47% w odniesieniu do 2022 r.
– Bezapelacyjną perłą wśród nośników cyfrowych spółki jest spektakularna przestrzeń LED space pomiędzy pierwszą a drugą linią metra. To trzy 30-metrowe ściany wizyjne zaprojektowane jako integralna część przejścia między M1 a M2. Są blisko odbiorcy, a zarazem pozwalają złapać okiem szerszą perspektywę pozostałych ekranów. Ten nośnik świetnie prezentuje treści zarówno informacyjne, jak i wizerunkowe, ponieważ daje projektantom ogromne możliwości kreatywne. Mogliśmy się o tym przekonać w minionym roku, gdy obserwowaliśmy działania wielu prestiżowych instytucji kultury, festiwali, zapowiedzi premier filmowych, literackich czy serialowych, m.in. materiały Netflixa czy kampanię filmu „Chłopi”. W samym tylko 2023 r. w ramach partnerstwa prezentowaliśmy m.in. kampanie profrekwencyjne, w tym „Idę na wybory” Akcji Demokracja, kampanie zdrowotne „Badaj jajka” Fundacji Kochasz Dopilnuj, „Nadal jestem kobietą” Fundacji Świadomi Życia, kampanię równościową „Love Story Called Life” o pierwszym w Polsce komiksie edukacyjno-prawnym dla osób LGBTQ+ – mówi Aleksandra Derc, dyrektorka marketingu i komunikacji społecznej Warexpo.
Sieć smart citylight spółki również ma wiele atutów. Jednym z nich jest lokalizacja w samym sercu Warszawy, na Krakowskim Przedmieściu, gdzie nośniki stanowią integralną część zabytkowej przestrzeni. Doskonale dopasowane do elementów małej architektury, dają możliwość komunikowania się z odbiorcami w sąsiedztwie Akademii Sztuk Pięknych, Uniwersytetu Warszawskiego, Polskiej Akademii Nauk czy luksusowych hoteli. To jedyna sieć digital out of home, która idealnie wpisuje się w historyczną tkankę miasta, ale także podnosi jej jakość, nie degradując charakteru otoczenia. Oprócz komunikatów reklamowo-informacyjnych dostarcza odbiorcy rozwiązania użyteczne: informacje na temat godziny, daty, dnia tygodnia, imienin, temperatury czy jakości powietrza. W minionym roku wykorzystaliśmy elastyczność nośników digital signage, aby wraz z mieszkańcami i mieszkankami odliczać dni głosowania w budżecie obywatelskim. Pokazywaliśmy również kreacje znakomitych warszawskich projektantów i projektantek, rysowników i rysowniczek, mówiliśmy o premierach książek, ale także o ważnych wydarzeniach społecznych.
Tradycyjne nośniki w nowym ujęciu
Wraz ze zmianami w przestrzeni miasta zmieniają się również nośniki. Warexpo przywiązuje dużą wagę do płynnego i nieinwazyjnego funkcjonowania reklamy w tkance miejskiej. Dlatego oprócz tradycyjnych słupów klejonych Traffic posiada w swojej ofercie nowoczesne słupy z podświetlanymi panelami ekspozycyjnymi Wars i Sawa. Ich sieć, obejmująca ścisłe centrum, zlokalizowana jest przy prestiżowych stołecznych arteriach.
Dzięki nośnikom premium zlokalizowanym w samym sercu miasta, na Trakcie Królewskim, w 2023 r. spółka zrealizowała m.in. ekskluzywną świąteczną kampanię dla Chanel. Marka powierzyła Warexpo realizację prestiżowej części kampanii świątecznej i zarezerwowała nośniki na wyłączność. W minionym roku z podświetlanych słupów zlokalizowanych na największych ulicach miasta korzystały też inne marki modowe. Zarówno lokalni projektanci i projektantki, tacy jak Chylak i Ania Kuczyńska, czy odzieżowe sklepy sieciowe, np. Kazar i Modivo, wykorzystywali nośniki Warexpo w bardzo przemyślany sposób, eksponując produkty w wysmakowany, estetyczny sposób.
Kreatywnie jak Warexpo
Odważne kampanie niestandardowe są stałą częścią warexpowskiego DNA. Usługa wdrożona w 2019 r. wciąż się rozwija i ma na swoim koncie sukcesy w branży, m.in. wyróżnienie w kategorii OOH w Konkursie Niezależnej Kreacji Kreatura 2023.
W minionym roku zrealizowano sześć kampanii creative OOH, dzięki którym zarówno nośniki podświetlane, jak i tradycyjne słupy reklamowe stały się ekspozytorami dodatkowych elementów dekoracyjnych. W ramach kampanii do przechodniów trafiło m.in. 18 tys. zawieszek świątecznych w postaci syrenki i samochodu Warszawa, 7,5 tys. kokard narodowych czy 5 tys. magnesów z podobiznami mieszkańców warszawskiego ZOO. Powieszono również przypinki ze znakiem Polski Walczącej, stworzono makietę miasta i neonową, migotliwą aranżację łapiącą za oko każdego przechodnia.
Kreatywne realizacje Warexpo wpisały się w stołeczne ulice na stałe. Dają dużą swobodę dla wyobraźni, ale także kultywują warszawską tradycję eksponowania produktów w ulicznych gablotach. Mieszkańcy i mieszkanki Warszawy autentycznie czekają na kolejne realizacje, co jest bardzo miłe, jak również mobilizujące do tego, aby nie tylko dbać o estetykę kolejnych realizacji, lecz także projektować je coraz lepiej.
Kampania jako gest w przestrzeni publicznej
Stylowe nośniki Warexpo współgrają z tkanką miejską. Są odpowiedzią na ideę, aby tworzyć kampanie, z których odbiorcy mają autentyczną przyjemność estetyczną. Kreowanie przestrzeni ekspozycyjnych mających sens i wartość to cel, który przyświeca spółce od wielu lat. Tym ciekawsze będzie obserwowanie, jak rozwinie się synergiczna sieć, wzbogacona o wiaty przystankowe, których będzie sukcesywnie przybywać, oraz jak reagować na nie będą mieszkańcy i mieszkanki Warszawy. Najbliższy czas dla stołecznego OOH zapowiada się arcyciekawie.
Materiał partnera