W 2023 r. Warexpo stało się trzecim stołecznym graczem, który posiada w swojej ofercie panele na wiatach przystankowych. Tym samym sieć spółki synergicznie objęła wszystkie dzielnice Warszawy i pojawiła się również tam, gdzie reklama zewnętrzna była dotąd nieobecna. Według wstępnych badań Gemiusa nośniki z portfolio Warexpo docierają do 60% Mazowsza.
Dwie umowy stołecznej spółki
Pierwszym gamechangerem w ubiegłym roku było dla Warexpo podpisanie umowy z Miastem Stołecznym Warszawą, na mocy której firma podjęła się zadania polegającego na rozwoju i modernizacji sieci wiat przystankowych oraz obsłudze nowego kanału komunikacji z mieszkańcami i mieszkankami. Idąc za ciosem, spółka postanowiła dać rynkowi mediów dostęp do nowego rodzaju danych, które służą pomiarowi OOH.
Warexpo oraz Gemius SA podjęły współpracę, w ramach której Gemius przekazuje stołecznej spółce dane na temat konsumpcji dostarczanej przez nią reklamy zewnętrznej. Wyniki pomiarów oglądalności OOH opierają się na metodologii badania Mediapanel, czyli jednoźródródłowym i cross-mediowym pomiarze Gemiusa.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Nośniki na wiatach służą mieszkańcom
– Poszerzenie portfolio spółki wzmacnia realizowaną misję, aby tworzyć reklamę blisko mieszkańców, z szacunkiem dla warszawiaków i warszawianek, w zgodzie z miejską przestrzenią, architekturą oraz historią. Nośniki OOH funkcjonują w otwartej i ogólnodostępnej przestrzeni, są inkluzywne i niewykluczające. Ich odbiorcom nie grozi zamknięcie w bańce informacyjnej, nie są oni również narażeni na wykluczenie cyfrowe – mówi Marcin Ochmański, prezes zarządu Warexpo.
W lipcu 2023 r. ruszyły pierwsze kampanie informacyjne dla Miasta Stołecznego Warszawy, prezentowane na 306 panelach reklamowych na wiatach przystankowych zlokalizowanych w całej stolicy. Promowały one m.in. programy społeczne i prozdrowotne, informowały o realizacji budżetu obywatelskiego czy prawidłowej segregacji odpadów.
Fokus na lokalność
Wiaty przystankowe Warexpo zlokalizowane są we wszystkich dzielnicach Warszawy, ze szczególnym uwzględnieniem centrów lokalnych i dzielnicowych. Znajdują się również przy wybranych hubach przesiadkowych. Pozwala to dotrzeć z informacją czy przekazem reklamowym do odbiorców w sąsiedztwie ich domów, usług lokalnych, dzielnicowych instytucji kultury i sportu.
– Reklamodawcy zyskują bezpośrednie dotarcie do publiczności, której uwaga nie jest obciążona dużym natężeniem komunikatów wizualnych. Zlokalizowanie sieci paneli poza ścisłym centrum gwarantuje rozszerzenie grupy docelowej o osoby, które nie bywają często w dzielnicach centralnych. Ma to bezpośrednie przełożenie na realizację kampanii o dużych zasięgach. Zgodnie z zapowiedzią spółka uruchomiła właśnie sprzedaż powierzchni CLP na wiatach skierowaną do klientów komercyjnych – mówi Dawid Niezgoda, szef działu sprzedaży Warexpo.
Synergia sieci Warexpo
Panele reklamowe dołączyły do:
- nowoczesnych podświetlanych słupów w centrum Warszawy na najważniejszych jej arteriach i placach,
- prestiżowej sieci DOOH w postaci spektakularnej przestrzeni LED space na skrzyżowaniu linii metra i ekranów digital signage na Krakowskim Przedmieściu
- ekranów w tramwajach oraz słupów tradycyjnych.
Tym samym synergiczna sieć obejmuje całą Warszawę, łącznie z dzielnicami obrzeżnymi, dając szerokie pole do planowania kampanii ogólnomiejskich lub lokalnych skierowanych precyzyjnie do grup zamieszkujących określone tereny.
Digital out of home w wersji Warexpo
Segment nośników DOOH rozwija się bardzo dynamicznie i przełamuje kolejne bariery. Zauważalny wyraźny wzrost dochodów na rynku dotyczy również Warexpo. W 2023 r. przychody generowane przez nośniki DOOH wzrosły o 47% w odniesieniu do 2022 r.
– Bezapelacyjną perłą wśród nośników cyfrowych spółki jest spektakularna przestrzeń LED space pomiędzy pierwszą a drugą linią metra. To trzy 30-metrowe ściany wizyjne zaprojektowane jako integralna część przejścia między M1 a M2. Są blisko odbiorcy, a zarazem pozwalają złapać okiem szerszą perspektywę pozostałych ekranów. Ten nośnik świetnie prezentuje treści zarówno informacyjne, jak i wizerunkowe, ponieważ daje projektantom ogromne możliwości kreatywne. Mogliśmy się o tym przekonać w minionym roku, gdy obserwowaliśmy działania wielu prestiżowych instytucji kultury, festiwali, zapowiedzi premier filmowych, literackich czy serialowych, m.in. materiały Netflixa czy kampanię filmu „Chłopi”. W samym tylko 2023 r. w ramach partnerstwa prezentowaliśmy m.in. kampanie profrekwencyjne, w tym „Idę na wybory” Akcji Demokracja, kampanie zdrowotne „Badaj jajka” Fundacji Kochasz Dopilnuj, „Nadal jestem kobietą” Fundacji Świadomi Życia, kampanię równościową „Love Story Called Life” o pierwszym w Polsce komiksie edukacyjno-prawnym dla osób LGBTQ+ – mówi Aleksandra Derc, dyrektorka marketingu i komunikacji społecznej Warexpo.
Sieć smart citylight spółki również ma wiele atutów. Jednym z nich jest lokalizacja w samym sercu Warszawy, na Krakowskim Przedmieściu, gdzie nośniki stanowią integralną część zabytkowej przestrzeni. Doskonale dopasowane do elementów małej architektury, dają możliwość komunikowania się z odbiorcami w sąsiedztwie Akademii Sztuk Pięknych, Uniwersytetu Warszawskiego, Polskiej Akademii Nauk czy luksusowych hoteli. To jedyna sieć digital out of home, która idealnie wpisuje się w historyczną tkankę miasta, ale także podnosi jej jakość, nie degradując charakteru otoczenia. Oprócz komunikatów reklamowo-informacyjnych dostarcza odbiorcy rozwiązania użyteczne: informacje na temat godziny, daty, dnia tygodnia, imienin, temperatury czy jakości powietrza. W minionym roku wykorzystaliśmy elastyczność nośników digital signage, aby wraz z mieszkańcami i mieszkankami odliczać dni głosowania w budżecie obywatelskim. Pokazywaliśmy również kreacje znakomitych warszawskich projektantów i projektantek, rysowników i rysowniczek, mówiliśmy o premierach książek, ale także o ważnych wydarzeniach społecznych.
Tradycyjne nośniki w nowym ujęciu
Wraz ze zmianami w przestrzeni miasta zmieniają się również nośniki. Warexpo przywiązuje dużą wagę do płynnego i nieinwazyjnego funkcjonowania reklamy w tkance miejskiej. Dlatego oprócz tradycyjnych słupów klejonych Traffic posiada w swojej ofercie nowoczesne słupy z podświetlanymi panelami ekspozycyjnymi Wars i Sawa. Ich sieć, obejmująca ścisłe centrum, zlokalizowana jest przy prestiżowych stołecznych arteriach.
Dzięki nośnikom premium zlokalizowanym w samym sercu miasta, na Trakcie Królewskim, w 2023 r. spółka zrealizowała m.in. ekskluzywną świąteczną kampanię dla Chanel. Marka powierzyła Warexpo realizację prestiżowej części kampanii świątecznej i zarezerwowała nośniki na wyłączność. W minionym roku z podświetlanych słupów zlokalizowanych na największych ulicach miasta korzystały też inne marki modowe. Zarówno lokalni projektanci i projektantki, tacy jak Chylak i Ania Kuczyńska, czy odzieżowe sklepy sieciowe, np. Kazar i Modivo, wykorzystywali nośniki Warexpo w bardzo przemyślany sposób, eksponując produkty w wysmakowany, estetyczny sposób.
Kreatywnie jak Warexpo
Odważne kampanie niestandardowe są stałą częścią warexpowskiego DNA. Usługa wdrożona w 2019 r. wciąż się rozwija i ma na swoim koncie sukcesy w branży, m.in. wyróżnienie w kategorii OOH w Konkursie Niezależnej Kreacji Kreatura 2023.
W minionym roku zrealizowano sześć kampanii creative OOH, dzięki którym zarówno nośniki podświetlane, jak i tradycyjne słupy reklamowe stały się ekspozytorami dodatkowych elementów dekoracyjnych. W ramach kampanii do przechodniów trafiło m.in. 18 tys. zawieszek świątecznych w postaci syrenki i samochodu Warszawa, 7,5 tys. kokard narodowych czy 5 tys. magnesów z podobiznami mieszkańców warszawskiego ZOO. Powieszono również przypinki ze znakiem Polski Walczącej, stworzono makietę miasta i neonową, migotliwą aranżację łapiącą za oko każdego przechodnia.
Kreatywne realizacje Warexpo wpisały się w stołeczne ulice na stałe. Dają dużą swobodę dla wyobraźni, ale także kultywują warszawską tradycję eksponowania produktów w ulicznych gablotach. Mieszkańcy i mieszkanki Warszawy autentycznie czekają na kolejne realizacje, co jest bardzo miłe, jak również mobilizujące do tego, aby nie tylko dbać o estetykę kolejnych realizacji, lecz także projektować je coraz lepiej.
Kampania jako gest w przestrzeni publicznej
Stylowe nośniki Warexpo współgrają z tkanką miejską. Są odpowiedzią na ideę, aby tworzyć kampanie, z których odbiorcy mają autentyczną przyjemność estetyczną. Kreowanie przestrzeni ekspozycyjnych mających sens i wartość to cel, który przyświeca spółce od wielu lat. Tym ciekawsze będzie obserwowanie, jak rozwinie się synergiczna sieć, wzbogacona o wiaty przystankowe, których będzie sukcesywnie przybywać, oraz jak reagować na nie będą mieszkańcy i mieszkanki Warszawy. Najbliższy czas dla stołecznego OOH zapowiada się arcyciekawie.
Materiał partnera