Wojtek Walczak: Najskuteczniejsze są te strategie, które idą pod prąd [Marketer+ Podcast, odc. 8]
Co jest sednem procesów strategicznych w brandingu i marketingu? Dlaczego kluczowe znaczenie dla rozwoju marek ma ich dostępność fizyczna i mentalna? Jakie zjawiska i trendy w obszarze strategii będą dominować w 2025 r.? Jak małe i średnie firmy mogą konkurować z dużymi graczami, nawet mimo ograniczonego budżetu? Odpowiedzi m.in. na te pytania znajdziesz w nowym odcinku „Marketer+ Podcast”, którego gościem jest Wojtek Walczak – dyrektor strategiczny grupy Przestrzeń, który w swojej karierze współtworzył komunikację m.in. dla takich marek jak Allegro, Play, Heineken, Winiary, Aviva czy Vision Express.
W nowym odcinku „Marketer+ Podcast” rozmawiamy o tym, co naprawdę liczy się w procesach strategicznych w brandingu i marketingu, a także dlaczego kluczowa dla rozwoju marek jest ich dostępność fizyczna i mentalna. Wyjaśniamy, czym są strategia marki, marketingowa oraz komunikacyjna, a także w jaki sposób się uzupełniają. Wojtek Walczak z grupy Przestrzeń pokazuje także, jaką rolę pełni tożsamość marki oraz jak uprościć pracę nad strategią za pomocą narzędzia brand one pager.
W tym odcinku nie brakuje także praktycznych wskazówek dla małych i średnich firm, które dysponują ograniczonym budżetem. Dowiesz się, jak wykorzystać sztuczną inteligencję w procesach strategicznych, na które trendy warto zwrócić uwagę w 2025 r. i co koniecznie uwzględnić w planach marketingowych na najbliższe miesiące.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Gość: Wojtek Walczak
Dyrektor strategiczny grupy Przestrzeń (agencji digitalowej Polot, agencji mediowej Rozgłos oraz studia brandingowego Wyraz), w której odpowiada za projekty strategiczne oraz działania w obszarze new business.
W branży marketingowej obecny od ponad 20 lat. W ostatnich latach jako chief strategy officer był związany z agencją Plej, gdzie współtworzył komunikację dla takich marek jak PLAY, Energizer, Heineken, Allegro, Health Labs Care, Atlantic i Radio 357. Wcześniej pracował m.in. jako strateg w PZL czy partner agencji strategicznej Melting Pot, gdzie zajmował się realizacją projektów m.in. dla marek Winiary, Electrolux, Aviva czy BZ WBK.
Ukończył marketing i zarządzanie na SGH w Warszawie. Juror Effie, a także laureat Effie, Mixx Awards, Golden Arrow, Innovation, KTR i konkursu Kreatura. Od 2023 r. razem z Tomaszem Domańskim współprowadzi podcast „Kanał Strategiczny”, w którym porusza tematy związane z marketingiem, reklamą, markami i komunikacją.
Z tego odcinka dowiesz się m.in.:
czym są strategia marki, strategia marketingowa i strategia komunikacji oraz jakie zależności między nimi zachodzą,
jakie działania składają się na proces budowania strategii marki,
dlaczego kluczowe znaczenie dla rozwoju marek ma dostępność fizyczna i mentalna i co na ten temat twierdzi Byron Sharp,
jaką rolę w strategii pełni tożsamość marki i jak ją zbudować,
czym jest i jak w procesach strategicznych pomaga brand one pager,
na jakie pytania powinny odpowiedzieć małe i średnie firmy, które nie mają jeszcze zbudowanej strategii,
jak wykorzystać sztuczną inteligencję w procesach strategicznych,
jakie kluczowe zjawiska i trendy w obszarze strategii będą dominować w 2025 r.,
w których kanałach komunikacji powinna być dziś obecna marka, aby dotrzeć do najmłodszych grup odbiorców,
jak małe i średnie firmy mogą obecnie konkurować z dużymi graczami na rynku, dysponując ograniczonym budżetem,
jak skutecznie wykorzystywać możliwości social mediów,
co warto uwzględnić w budżetach marketingowych na 2025 r.,
jak mogą zmieniać się procesy strategiczne oraz marketingowe w najbliższych latach.
Posłuchaj nowego odcinka „Marketer+ Podcast”:
O„Marketer+ Podcast”
„Marketer+ Podcast” to audycja, w której pasja do marketingu spotyka się z praktyczną wiedzą. Eksperci z branży odkrywają przed słuchaczami tajniki skutecznych działań marketingowych, dzielą się swoim bogatym doświadczeniem oraz cennymi wskazówkami. Każdy odcinek dotyczy innego aspektu marketingu.
Szkolenie online [NA ŻYWO]
6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
Jeśli chcesz być na bieżąco z trendami, poznawać nowe narzędzia, rozwijać swoje umiejętności i zdobywać inspiracje do efektywniejszej pracy, ten podcast jest dla Ciebie. Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z marketingiem, czy masz już duże doświadczenie, znajdziesz tu inspiracje i konkretne porady, które pomogą Ci osiągać lepsze wyniki.
🚀 Słuchaj „Marketer+ Podcast”, aby zgłębiać kluczowe aspekty marketingu i skutecznie przekształcać teorię w praktykę. Wszystkich odcinków możesz wysłuchać na naszej stronie internetowej, a także na platformach Spotify, Apple Podcasts oraz YouTube.
🎙️ Chcesz u nas wystąpić? Napisz na: redakcja@marketerplus.pl.
Używamy plików cookies, aby lepiej dostosować tą stronę do Twoich potrzeb. Dzięki nim możemy ulepszać kampanie reklamowe i kierować do Ciebie lepiej spersonalizowane komunikaty.
Pliki cookies odpowiedzialne są również za analitykę, dzięki której lepiej rozumiemy jak organizować treści czy nawigację na stronie dbając o jej użyteczność.
Jeśli chcesz zezwolić tylko na wybrane cookies, kliknij “Pozwól mi wybrać”. Twoja zgoda musi dotyczyć minimum, potrzebnego do poprawnego działania strony.
Natomiast kliknięcie “Akceptuję” pozwala nam na umieszczenie ciasteczek w Twojej przeglądarce i na przetwarzanie danych uzyskanych w ten sposób.
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać swoją zgodę. Aby to zrobić przejdź do "Zarządzaj plikami cookies".
Administratorem Twoich danych osobowych jest Grupa Marketer Sp. z o.o.. Cele przetwarzania danych osobowych, okresy przechowywania opisane są w Polityce Prywatności.