– Są różne obowiązki, które sprawiają mi przyjemność, jednak największą satysfakcję czuję po przygotowaniu dobrego i rzetelnego raportu. Wszystkie tabelki, liczby i estymacje gwarantują mi świadomość, że wykonuję swoją pracę dobrze – mówi Katarzyna Marczewska, paid social manager w Decathlon Polska.
W szóstej odsłonie cyklu „Wywiadówka M+”, w którym zadajemy te same pytania różnym marketerom, odpowiedziami podzieliła się Katarzyna Marczewska, paid social manager w Decathlon Polska.
Na dobry początek powiedz parę słów o sobie – czym się obecnie zajmujesz i jakie są Twoje zainteresowania?
Obecnie współpracuję z marką Decathlon, dla której rozwijam działania w Meta Ads oraz w innych mediach społecznościowych. Stworzyłam swój system działań i udało mi się udowodnić, że reklamy na Facebooku mogą być porównywane z Google Ads.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Po godzinach prowadzę zupełnie inny tryb życia – wskakuję w buty do tańca i prowadzę zajęcia pole dance exotic. Spędzam również czas na podróżach z młodszymi braćmi, którym chcę zapewnić jak najlepsze atrakcje, ale zdarzają się i leniwie wieczory z Netflixem czy planszówkami. Staram się jednak nie wyłączać z życia po pracy – z książek z nią związanych czy z wydarzeń i szkoleń.
Jakie były Twoje początki w świecie marketingu?
Moja przygoda z działaniami Meta Ads zaczęła się w idealnym momencie studiów, kiedy musiałam zdecydować o swoich planach zawodowych. Przez cały okres szkoły, od podstawowej aż po studia, byłam mocno związana ze sportem i to w tym kierunku chciałam iść. Wiedziałam jednak, że powinnam traktować go jedynie jako hobby. Wtedy też rozpoczęłam współpracę z firmą eobuwie, gdzie wszystkiego od zera uczyła mnie Karolina Wierzchołowska. To ona wprowadziła mnie w świat reklam Facebooka, który docelowo zaczęłam rozwijać poprzez szkolenia, książki i kursy.
Jak obecnie wygląda Twój przeciętny dzień w pracy?
To dzień najlepiej zaplanowany od początku do końca. Staram się uporządkować projekty według priorytetów, zadania na dany dzień i plany na kolejne dni. Co prawda marketing cechuje się nieobliczalnością i staram się zostawić „okienko” dla nagłych sytuacji, ale w większości dzień wygląda podobnie – sprawdzenie zadań na dziś, przekopanie się przez mejle, przeanalizowanie raportów z reklam i wprowadzenie zmian oraz wykonanie wszystkiego, co zostało zaplanowane.
Który ze swoich codziennych obowiązków lubisz najbardziej, a który mógłby nie istnieć?
Są różne obowiązki, które sprawiają mi przyjemność, jednak największą satysfakcję czuję po przygotowaniu dobrego i rzetelnego raportu. Wszystkie tabelki, liczby i estymacje gwarantują mi świadomość, że wykonuję swoją pracę dobrze. Oczywiście nie wtedy, kiedy jest jakiś alarm – to sprowadza się do odpowiedzi na drugą część pytania. Gaszenie pożarów z chęcią bym oddała komuś innemu.
Z jakiego osiągnięcia w swojej karierze jesteś najbardziej dumna?
Najbardziej jestem dumna z podjęcia współpracy z marką, którą zna moja mama. Jeśli mówię „pracuję w Decathlonie” i nie muszę przedstawiać firmy, to już dla mnie sukces. Cały czas jednak cieszy mnie droga, którą przebyłam i umiejętności, które rozwinęłam. 17-letnia ja byłaby dumna.
Gdyby nie marketing, to…
Oczywiście, że taniec. Chociaż jako dziecko inne dziewczynki marzyły o modelingu, a ja deklarowałam, że chcę zostać snajperem. Tylko wtedy nie wiedziałam, z czym się wiąże taki „plan na życie”, dlatego taniec, zdecydowanie.
Jaka kampania najbardziej Ci się spodobała w ostatnim czasie?
Nic jeszcze długo nie przebije kampanii na Dzień Ojca marki Durex:
A w jakim kanale social media można najczęściej Cię spotkać?
Wbrew pozorom nie jestem tam mocno aktywna, ale najbardziej inspirujący jest dla mnie Instagram, a TikTok pozwala mi być na bieżąco.
To teraz coś z serii „nie ma głupich pytań”: lustro czy lodówka?
Bez namysłu odpowiedziałabym, że lodówka, ale patrząc w lustro mogę udawać, że mam dwa razy więcej jedzenia.
Jakie wskazówki zawodowe dałabyś sobie 5-10 lat temu?
Ustal cel i trzymaj się kursu. Na koniec może się zdarzyć, że ze łzami w oczach, ale stwierdzisz: „Zrobiłam to”.
Inspiruj się ludźmi i ucz się od nich. Rozwijaj się, aż w końcu będziesz wśród tych, których podziwiasz.
Nie rezygnuj po pierwszej porażce i wtedy, gdy coś Cię przeraża.
Katarzyna Marczewska
Od ponad roku związana z firmą Decathlon, wcześniej z eobuwie.pl oraz Modivo. Uwielbia tworzenie strategii, rozwój kanałów reklamowych i testowanie nowych narzędzi. Fanka automatyzacji działań i dobrych wyników.
Wszystkie rozmowy z cyklu #Wywiadówka przeczytasz tutaj.
Chcesz poszerzyć swoją wiedzę o marketingu i e-handlu? Zamów w promocji na sklep.MarketerPlus.pl prenumeratę lub pakiety specjalne „Marketera+” i „E-commerce w Praktyce”, a także książki biznesowe.