– Lubię trzymać rękę na pulsie, dlatego dzień zaczynam od sprawdzenia, czy aby na pewno wszystkie wyniki się zgadzają – mówi Magdalena Kulpa, marketing manager w Rite NRG.
To już czwarta odsłona cyklu, w którym zadajemy te same pytania różnym marketerom! Tym razem odpowiedziała na nie Magdalena Kulpa, marketing manager w Rite NRG.
Cześć Magdalena! Na dobry początek powiedz proszę parę słów o sobie – czym się obecnie zajmujesz i jakie są Twoje zainteresowania?
Uprawiam szeroko pojęty marketing B2B! Mam okazję prowadzić i zarządzać działaniami marketingowymi w polsko-szwedzkim software house z Wrocławia :) Spotkanie się z czasami odmienną kulturą naszych zagranicznych klientów to nie lada wyzwanie, ale i wielka nauka dla mnie.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Jakie były Twoje początki w świecie marketingu?
Moje początki w marketingu opierały się dość mocno na metodzie prób i błędów. Wszystko, co umiem, wyniosłam z pracy w praktyce i ciągłego poszerzania teorii od osób mądrzejszych. Jeśli w mieście był jakiś marketingowy meet up, na pewno na nim byłam. Zdobywanie wiedzy od „starych wyg branżowych” to świetna metoda na szybsze efekty. Pytać i próbować – to jest to, co warto i trzeba robić na początku.
Jak wygląda Twój przeciętny dzień w pracy?
Na start oczywiście sprawdzenie starego dobrego Google Analytics. Lubię trzymać rękę na pulsie, dlatego dzień zaczynam od sprawdzenia, czy aby na pewno wszystkie wyniki się zgadzają. Współpracuję z wieloma partnerami zewnętrznymi (specjaliści od WordPress i SEO, graphic designerzy, copywriterzy), więc każdego dnia coś komuś wiszę lub coś od kogoś odbieram ;) Czynnie wspieram zespół HR w działaniach employer brandingowych, więc zazwyczaj znajdzie się mała wrzutka także z tego zakresu. Oczywiście, jak na marketerkę przystało, maczam palce w sprzedaży, więc każdego dnia spotykamy się na wspólnym daily, żeby opowiedzieć, jak wyglądają nasze postępy ze wspólnych działań.
Który ze swoich codziennych obowiązków lubisz najbardziej, a który mógłby nie istnieć?
Uwielbiam moment pracy kreatywnej – jak tylko trzeba coś wymyślić, to jestem pierwsza w kolejce. Co do drugiej strony, może nie jest to stricte obowiązek, ale gdyby ktoś chciał przejąć ode mnie pisanie maili i kontrolowanie skrzynki, to bardzo chętnie oddam.
Z jakiego osiągnięcia w swojej karierze jesteś najbardziej dumna?
Po pierwsze, wystąpienie na MSC Marketing Wsparcia Sprzedaży, gdzie miałam okazję wystąpić na dużej scenie, ramię w ramię z osobami, od których sama się uczyłam i cały czas uczę, i podzielić się tym, co już wiem. To było ogromne przeżycie, które do tego wywołuje u mnie ciarki.
Jeśli chodzi o bardziej operacyjną rzecz, to zdecydowanie zorganizowanie eventu we Wrocławiu, które wyszło lepiej, niż się spodziewałam. Brak miejsc siedzących był dla mnie najlepszym wyznacznikiem sukcesu.
Gdyby nie marketing, to…
Na himalaistkę jestem już chyba trochę za stara, ale może alpinistka ;) A poważnie mówiąc, to myślę, że zakręciłabym się obok tematów HR-owych, ponieważ praca w miękkich obszarach zawsze sprawiała mi najwięcej przyjemności.
A w jakim kanale social media można najczęściej Cię spotkać?
Zdecydowanie jest to Instagram – nawet nie chce wiedzieć, ile tam spędzam ;) Prowadzę tam również konto o tematyce górskiej, które pełni dla mnie trochę formę pamiętnika czy albumu wspomnień.
To teraz coś z serii „nie ma głupich pytań”: lustro czy lodówka?
Lodówka, oczywiście. Jedzonko to życie 💙
Jakie tipy zawodowe dałabyś sobie 5-10 lat temu?
- Twoje pomysły nie zawsze są tymi najlepszymi. Nie przywiązuj się do kampanii, bo mogą po prostu się nie udać.
- Nie przekonasz się, jeśli nie spróbujesz. Nic się nie stanie, jak się pomylisz, a może sporo się stanie, jak nic nie zrobisz.
- Bądź na bieżąco. Inspiracja kryje się w miejscach, o których możesz się nawet nie spodziewać.
Magdalena Kulpa
Marketing manager w Rite NRG. Wcześniej pełniła funkcję marketing leadera w X-Coding IT Studio. Uwielbia brać udział w konferencjach branżowych i meetupach.
Wszystkie rozmowy z cyklu #Wywiadówka przeczytasz tutaj.
Chcesz wziąć udział w kolejnej części? Śmiało! Zgłoś się na agnieszka.zwolan@marketerplus.pl