Jeśli firmowy rok budżetowy uda się zamknąć z nadwyżką, to warto rozważyć inwestycję w efektywne rozwiązania, które będą miały wpływ na wyniki sprzedaży nie tylko teraz, ale także w kolejnych miesiącach. Sodexo Benefits and Rewards Services rusza właśnie ze swoją akcją „Budget cleaning”, w której eksperci podpowiadają jakie narzędzia wybrać, aby zmaksymalizować wyniki sprzedażowe.

Sodexo proponuje narzędzia sprawdzone, a przy tym odpowiadające oczekiwaniom uczestników każdego rodzaju akcji wspierających sprzedaż. Są nimi karty przedpłacone, kupony premiowe, a także elektroniczne vouchery Click e pass. To mogą być naprawdę dobre inwestycje z zyskiem.
Narzędzia te można użyć jako nagrody w programach lojalnościowych, programach wsparcia sprzedaży oraz jako upominki dla kontrahentów i klientów wybierając najdogodniejszy dla firm moment.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Kupony i karty to narzędzia motywacyjne łatwe w logistyce i magazynowaniu. Proces ich zamawiania i dostarczania do organizatora, jest sprawny i szybki, a dodatkowym ich atutem jest zwolnienie z podatku VAT – podpowiada Dariusz Deszczka, Category Manager segmentu Lojalność i Motywacja w Biznesie w firmie Sodexo Benefits and Rewards Services. – To nowoczesne, oszczędne, a przede wszystkim skuteczne sposoby budowania lojalności, a przez to wpływające na rozwój każdego przedsiębiorstwa – dodaje.
Oszczędność czasu i pieniędzy
Kupony, karty i e-vouchery mają długi termin ważności, a to oznacza, że nie trzeba ich szybko wykorzystać. Każde z tych narzędzi ma swoje dodatkowe atuty. W przypadku Karty Premiowej Sodexo opłata związana z aktywowaniem dotyczy tylko pierwszego użycia, natomiast później można jej używać i doładowywać wielokrotnie już bez żadnych dodatkowych wydatków. Dzięki temu karta daje możliwość wielokrotnego wspierania stałej grupy użytkowników.
Z kolei e-voucher Click e Pass to elektroniczny kod dostępu do bogatego katalogu nagród, z którego użytkownik w intuicyjny sposób może wybrać wymarzoną nagrodę. Dodatkową zaletą tego rozwiązania jest możliwość przekazywania go w dowolnej formie – można go nadrukować np. na opakowaniu produktu, na kartce z życzeniami czy też innym pasującym w danej sytuacji nośniku.
Łatwo można go również przekazać osobie obdarowanej np. wysyłając smsem czy e-mailem w postaci pliku pdf.
Optymalizacja podatkowa
Karty Sodexo, jak również kupony premiowe i elektroniczne vouchery od lat cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem, spełniając rolę cenionego motywatora biznesowego i uniwersalnej nagrody w projektach wsparcia sprzedaży, a od kwietnia 2011 roku są jednym z najbardziej atrakcyjnych rozwiązań także pod względem podatkowym.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
Zgodnie z nowelizacją Ustawy o podatku od towarów i usług z kwietnia 2011 wszystkie nagrody rzeczowe wydawane uczestnikom akcji marketingowych zostały opodatkowane podatkiem VAT w wysokości 23%. Od tego przepisu jest jednak wyjątek – nie dotyczy on znaków legitymacyjnych, czyli m.in. kart przedpłaconych, kuponów premiowych czy Click e pass.
Ich wykorzystanie w akcjach i programach wsparcia sprzedaży pozwala zatem na oszczędność na poziomie 23%, co realnie zwiększa siłę nabywczą i daje możliwość zakupu większej liczby nagród w ramach dostępnego budżetu.
Korzyści ze stosowania e-voucherów, kart przedpłaconych i kuponów jest wiele. Można wykorzystać je jeszcze w danym roku budżetowym do poprawy całościowych wyników sprzedaży lub zapracować na świetne wyniki w kolejnym okresie.
Organizatorzy doceniają przede wszystkim łatwość z jaką można je włączać do swoich akcji marketingowych, a uczestnicy cieszą się z maksymalnej swobody wyboru nagród, które dają te narzędzia.