Multichannel i omnichannel to ostatnio bardzo modne słowa, szczególnie w branży detalicznej. Bez wątpienia są one warte uwagi każdego sprzedawcy, ale nie tylko – również firm produkcyjnych, działających zarówno na rynkach B2C, jak i B2B. Ich popularność wynika z tego, że w obecnych czasach klienci obracają się na styku wielu kanałów sprzedaży. Coraz mniejsza ich liczba dokonuje zakupów wyłącznie W jednym z nich – np.: tradycyjnym lub nowoczesnym, co powoduje, że bardziej lub mniej świadomie porównują oni ceny produktów w różnych kanałach dystrybucji. Smart shopperzy wyposażeni w różnego rodzaju narzędzia aktywnie porównują ceny i poszukują najlepszych okazji, co sprawia, że rośnie ich świadomość oraz wrażliwość cenowa.
Z tego artykułu dowiesz się:
- jaka jest zależność pomiędzy wizerunkiem cenowym a strategią międzykanałową,
- jaki wpływ na firmę może mieć stosowanie niespójnej strategii cenowej,
- w jaki sposób podejść do budowania międzykanałowej strategii cenowej,
- jakie są korzyści ze stosowania spójnej strategii cenowej.