Tylko do 31 sierpnia 2021 r. można wysyłać zgłoszenia do 15. edycji IAB MIXX Awards, konkursu na najlepsze polskie kampanie reklamowe z wykorzystaniem kanału digital, który wyłania projekty łączące kreatywność i efektywność. Zwycięzców poznamy pod koniec listopada.
Konkurs IAB MIXX Awards od 14 lat niezmiennie nagradza te kampanie digitalowe, które – zdaniem jurorów – zostały najlepiej zrealizowane zarówno pod kątem strategii, kreacji, wykorzystania mediów, jak również osiągniętych rezultatów. Żeby jednak mieć szansę na zwycięstwo z całą pewnością najważniejszy jest moment przygotowania zgłoszenia. Kluczowe jest, aby poświęcić odpowiedni czas na jego przygotowanie i uniknąć błędów, które jurorzy IAB MIXX Awards widzą w niemal każdej edycji.
Poprosiliśmy Annę Iller, wieloletnią jurorkę konkursu oraz ekspertkę branży marketingowej, o to, żeby podzieliła się wskazówkami, które będą pomocne podczas przygotowania zgłoszenia do tegorocznej edycji IAB MIXX Awards 2021:
Słuchaj „Marketer+” Podcast
- Wybierz dobrze kategorię, do jakiej zgłaszasz kampanię, przeczytaj dokładnie, co jury IAB MIXX Awards bierze pod uwagę. W konkursie jest aż 16 kategorii, więc jest w czym wybierać – dobrze przeanalizuj, do której z nich Twoja kampania pasuje najlepiej.
- Zgłaszając kampanię w wielu kategoriach nie kopiuj zgłoszenia – to bardzo ważne! „Uniwersalne” lub skopiowane opisy bardzo często nie odpowiadają na najważniejsze elementy, które w danej kategorii ocenia jury konkursu.
- Nie jest wykluczone, że jurorzy poznają Twoją kampanię dopiero podczas czytania zgłoszenia. Dlatego ważne jest, aby w materiale znalazły się wszystkie wyczerpujące informacje – kontekst rynkowy, problem do rozwiązania, wyzwanie danej kampanii, grupa docelowa, cele kampanii, ale również rezultaty, czyli szczegółowe dane, które pomogą w ocenie efektywności przedsięwzięcia. Formularz prowadzi krok po kroku, jednak jakość samego zgłoszenia zależy tylko od Was.
– Głęboko wierzę, że ten rok będzie obfitował w bardzo dobre zgłoszenia. Za nami bardzo intensywny i pełen wyzwań rok, w którym działaliśmy w wyjątkowych warunkach pandemii, gdzie digital odgrywał kluczową rolę w prowadzeniu kampanii marketingowych. Jak co roku, do udziału w IAB MIXX Awards zachęcamy zarówno agencje reklamowe, domy mediowe, marki, przedstawicieli mediów. Nie jest ważna dla nas wielkość wydanego budżetu, ale sposób jego wykorzystania w co najmniej jednym kanale digitalowym – dodaje Anna Iller.
Kategorie konkursowe oraz nagrody za dokonania
Jeśli jesteś przedstawicielem firmy członkowskiej IAB Polska, możesz zgłosić swojego kandydata do dwóch nagród za dokonania – zgłoszenia do nagród za dokonania są bezpłatne – w poniższych kategoriach:
- Człowiek Roku: nagroda dla osoby, która odniosła ponadprzeciętne zasługi dla interaktywnego marketingu i reklamy w minionym roku.
- Nagroda Specjalna IAB Polska za całokształt dokonań: nagroda specjalna dla osoby za całokształt dokonań.
Kampanie będą nagradzane w 16 kategoriach konkursowych:
- Best Use of Social Media
- Brand Awareness and Positioning
- Commerce
- Content Marketing
- Cross Media Integration
- Data Driven & Precision Marketing
- Digital Experience
- Games & eSport
- Innovation & Smart Solution
- Launch
- Limited Budget
- Offline Digitizing
- Online Marketing with Influencer
- Perfomance Marketing
- Public Service, non-profit campaign & CSR
- UX
Zwieńczeniem IAB MIXX Awards 2021 będzie nagroda Best in Show, która wyłoni najlepszą kampanię zgłoszoną w konkursie. Ponadto przyznane zostaną także nagrody za dokonania w kategoriach: Reklamodawca Roku, Agencja Roku, Dom Mediowy Roku, Człowiek Roku, a także Nagroda Specjalna IAB Polska za całokształt dokonań.
Jurorzy IAB MIXX Awards
Zwycięzców konkursu wybierze jury, składające się z wybitnych ekspertów z branży: przedstawicieli agencji, domów mediowych, wydawców i specjalistów w wybranych dziedzinach, a także reprezentantów marketerów.
- Skład jury dostępny jest na stronie: https://mixx-awards.pl/jury/
- Nad przebiegiem głosowania czuwa audytor – firma PwC.
Zgłoszenia do konkursu IAB MIXX Awards
Zgłoszenia można przesyłać do 6 września 2021 r., do godz. 23:59. Opłata za udział w konkursie wynosi 1 590 zł netto (dla firm członkowskich IAB Polska) oraz 1 890 zł netto (dla firm niezrzeszonych).
Polska edycja tego międzynarodowego konkursu odbywa się od 2007 roku. To druga, po belgijskiej, najstarsza edycja MIXX Awards w Europie. Konkurs po raz pierwszy został zorganizowany w 2005 roku przez amerykański oddział IAB.
Więcej informacji: www.mixx-awards.pl
Patronat medialny: Marketer+