Tylko do 31 sierpnia 2021 r. można wysyłać zgłoszenia do 15. edycji IAB MIXX Awards, konkursu na najlepsze polskie kampanie reklamowe z wykorzystaniem kanału digital, który wyłania projekty łączące kreatywność i efektywność. Zwycięzców poznamy pod koniec listopada.

Konkurs IAB MIXX Awards od 14 lat niezmiennie nagradza te kampanie digitalowe, które – zdaniem jurorów – zostały najlepiej zrealizowane zarówno pod kątem strategii, kreacji, wykorzystania mediów, jak również osiągniętych rezultatów. Żeby jednak mieć szansę na zwycięstwo z całą pewnością najważniejszy jest moment przygotowania zgłoszenia. Kluczowe jest, aby poświęcić odpowiedni czas na jego przygotowanie i uniknąć błędów, które jurorzy IAB MIXX Awards widzą w niemal każdej edycji.
Poprosiliśmy Annę Iller, wieloletnią jurorkę konkursu oraz ekspertkę branży marketingowej, o to, żeby podzieliła się wskazówkami, które będą pomocne podczas przygotowania zgłoszenia do tegorocznej edycji IAB MIXX Awards 2021:
Słuchaj „Marketer+” Podcast
- Wybierz dobrze kategorię, do jakiej zgłaszasz kampanię, przeczytaj dokładnie, co jury IAB MIXX Awards bierze pod uwagę. W konkursie jest aż 16 kategorii, więc jest w czym wybierać – dobrze przeanalizuj, do której z nich Twoja kampania pasuje najlepiej.
- Zgłaszając kampanię w wielu kategoriach nie kopiuj zgłoszenia – to bardzo ważne! „Uniwersalne” lub skopiowane opisy bardzo często nie odpowiadają na najważniejsze elementy, które w danej kategorii ocenia jury konkursu.
- Nie jest wykluczone, że jurorzy poznają Twoją kampanię dopiero podczas czytania zgłoszenia. Dlatego ważne jest, aby w materiale znalazły się wszystkie wyczerpujące informacje – kontekst rynkowy, problem do rozwiązania, wyzwanie danej kampanii, grupa docelowa, cele kampanii, ale również rezultaty, czyli szczegółowe dane, które pomogą w ocenie efektywności przedsięwzięcia. Formularz prowadzi krok po kroku, jednak jakość samego zgłoszenia zależy tylko od Was.
– Głęboko wierzę, że ten rok będzie obfitował w bardzo dobre zgłoszenia. Za nami bardzo intensywny i pełen wyzwań rok, w którym działaliśmy w wyjątkowych warunkach pandemii, gdzie digital odgrywał kluczową rolę w prowadzeniu kampanii marketingowych. Jak co roku, do udziału w IAB MIXX Awards zachęcamy zarówno agencje reklamowe, domy mediowe, marki, przedstawicieli mediów. Nie jest ważna dla nas wielkość wydanego budżetu, ale sposób jego wykorzystania w co najmniej jednym kanale digitalowym – dodaje Anna Iller.
Kategorie konkursowe oraz nagrody za dokonania
Jeśli jesteś przedstawicielem firmy członkowskiej IAB Polska, możesz zgłosić swojego kandydata do dwóch nagród za dokonania – zgłoszenia do nagród za dokonania są bezpłatne – w poniższych kategoriach:
- Człowiek Roku: nagroda dla osoby, która odniosła ponadprzeciętne zasługi dla interaktywnego marketingu i reklamy w minionym roku.
- Nagroda Specjalna IAB Polska za całokształt dokonań: nagroda specjalna dla osoby za całokształt dokonań.
Kampanie będą nagradzane w 16 kategoriach konkursowych:
- Best Use of Social Media
- Brand Awareness and Positioning
- Commerce
- Content Marketing
- Cross Media Integration
- Data Driven & Precision Marketing
- Digital Experience
- Games & eSport
- Innovation & Smart Solution
- Launch
- Limited Budget
- Offline Digitizing
- Online Marketing with Influencer
- Perfomance Marketing
- Public Service, non-profit campaign & CSR
- UX
Zwieńczeniem IAB MIXX Awards 2021 będzie nagroda Best in Show, która wyłoni najlepszą kampanię zgłoszoną w konkursie. Ponadto przyznane zostaną także nagrody za dokonania w kategoriach: Reklamodawca Roku, Agencja Roku, Dom Mediowy Roku, Człowiek Roku, a także Nagroda Specjalna IAB Polska za całokształt dokonań.
Jurorzy IAB MIXX Awards
Zwycięzców konkursu wybierze jury, składające się z wybitnych ekspertów z branży: przedstawicieli agencji, domów mediowych, wydawców i specjalistów w wybranych dziedzinach, a także reprezentantów marketerów.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
- Skład jury dostępny jest na stronie: https://mixx-awards.pl/jury/
- Nad przebiegiem głosowania czuwa audytor – firma PwC.
Zgłoszenia do konkursu IAB MIXX Awards
Zgłoszenia można przesyłać do 6 września 2021 r., do godz. 23:59. Opłata za udział w konkursie wynosi 1 590 zł netto (dla firm członkowskich IAB Polska) oraz 1 890 zł netto (dla firm niezrzeszonych).
Polska edycja tego międzynarodowego konkursu odbywa się od 2007 roku. To druga, po belgijskiej, najstarsza edycja MIXX Awards w Europie. Konkurs po raz pierwszy został zorganizowany w 2005 roku przez amerykański oddział IAB.
Więcej informacji: www.mixx-awards.pl
Patronat medialny: Marketer+