Rewolucja informacyjna przyniosła ze sobą wiele zmian. Początkowo zarezerwowany dla małej grupy odbiorców dziś internet dostępny na skalę globalną modyfikuje nasze zachowania. Nie jesteśmy już w stanie wyobrazić sobie, jak moglibyśmy funkcjonować bez stałego połączenia z siecią. Dynamiczny rozwój świata technologii sprawił, że możemy podłączyć się do niej w dowolnym miejscu na Ziemi, a darmowy dostęp do Wi-Fi stał się standardem w punktach usługowych.
Jak wskazują badania, połowa konsumentów czuje się bardziej komfortowo, jeżeli sklep ma połączenie z internetem, a aż 70% podczas zakupów ma przy sobie urządzenie pozwalające łączyć się z Wi-Fi. Zaskakującym jest więc fakt, że dotychczas nie wszystkie punkty usługowe zdały sobie sprawę z korzyści, jakie może im przynieść analiza i implementacja w biznesie danych o zachowaniach ich grupy docelowej. Współcześni klienci coraz chętniej wybierają te miejsca, w których bez problemu mogą połączyć się z internetem – darmowy dostęp do Wi-Fi staje się więc czynnikiem, który znacząco wpływa na atrakcyjność danego lokalu. Należy jednak pamiętać, że wdrożenie tego udogodnienia przy użyciu odpowiednich narzędzi może otworzyć perspektywy na zupełnie nowe korzyści.
Social WiFi w służbie marketera
Social WiFi dostarcza wartość dodaną dla każdego biznesu, który oferuje darmowe WiFi swoim klientom. To nowoczesne narzędzie analityczno-marketingowe pozwala na ustanowienie bezpłatnego dostępu do sieci, wspierając przy tym wszelkie działania komunikacyjne. Wi-Fi marketing w łatwy sposób staje się spoiwem łączącym tradycyjne działania z niestandardowymi możliwościami wykorzystania internetu.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Usługa prezentuje szeroką gamę możliwości dla każdego marketera. Nie tylko umożliwia identyfikację gości i dalszą interakcję z nimi poprzez m.in.: wyświetlanie promocji w czasie rzeczywistym, dwustronną komunikację między klientem a menedżerem lokalu oraz wysyłkę e-mailingów do konsumentów, którzy rzeczywiście skorzystali z usług w danym miejscu, ale jest również świetnym narzędziem, które przysłuży się do bliższego poznania klienta – dzięki Social WiFi uzyskujemy dostęp do kluczowych informacji o płci i sposobie logowania konsumentów, co pozwala na personalizację przekazywanych im komunikatów marketingowych.
Przeniesienie analizy doświadczeń klienta na nowy poziom daje możliwość szybkiej poprawy usług, tak by zainteresowany konsument chętniej powracał do lokalu i przekształcił się w stałego klienta generującego jeszcze większe zyski dla biznesu.
Jak działa Social WiFi?
Wyobraźmy sobie pewien scenariusz: konsument pojawia się w lokalu, włącza Wi-Fi i szuka sieci. Wśród znalezionych hotspotów pojawia się punkt o nazwie „Social WiFi”. Po jego wybraniu użytkownik proszony jest o podanie swojego adresu e-mail lub loginu do serwisu społecznościowego. W przypadku tego pierwszego po jego udostępnieniu klient lokalu warunkowo łączy się z internetem w celu potwierdzenia aktywacji konta w usłudze Social WiFi i trafia do bazy danych na podstawie zgody udzielonej w trybie double-opt-in.Potwierdzenie wyzwala ekran powitalny, który jest kluczowym momentem dla marketera, bowiem to właśnie teraz użytkownikowi może zostać wyświetlony odpowiedni komunikat marketingowy.
[opis]Ilustracja 1. Schemat działania aplikacji Social WiFi[/opis]
Dodatkowo, logując się za pomocą wtyczek społecznościowych, użytkownik aplikacji ma nie tylko możliwość polubienia fan page’a klienta na Facebooku, ale również zameldowania się w danym miejscu, tym samym rekomendując je grupie znajomych, co w dłuższej perspektywie prowadzi do przypływu nowych osób zainteresowanych usługami lokalu.
Lepsza obsługa klienta
Usługa Social WiFi umożliwia nam również wyjście poza utarte schematy podczas zbierania informacji zwrotnych dotyczących lokalu. Każdy z użytkowników Wi-Fi po wylogowaniu się proszony jest o wyrażenie swojej opinii na temat pobytu w obiekcie. System gwiazdkowy pozwala mu na publiczne lub zamknięte wystawienie oceny w skali od 1 do 5. Co ważne, aż 1/5 użytkowników Social WiFi decyduje się na pozostawienie komentarza będącego wyjaśnieniem dokonanego wyboru. Dzięki temu osoba decyzyjna dowiaduje się, dlaczego klient wybrał właśnie jego lokal i jakie rzeczy należy poprawić, by wracał tam częściej.
Chcąc uzyskać jeszcze więcej informacji, możemy zaprosić swoich klientów do wypełnienia zaawansowanej ankiety badawczej, która może całkowicie zastąpić usługę tajemniczego klienta. Kwestionariusz jest całkowicie dobrowolny, a dodatkową zachętą do jego wypełnienia może być np. nagroda w postaci vouchera na kolejne zakupy.
Poznanie potrzeb współczesnego odbiorcy oraz badanie jego satysfakcji związanej z prezentowaną mu usługą nigdy nie było prostsze i bardziej efektywne. Social WiFi wskazuje nam drogę prowadzącą nie tylko do zdobycia ważnego insightu konsumenckiego, ale również… serca klienta.
[opis]Ilustracja 2. Możliwości marketingowe Social WiFi[/opis]
Obopólne korzyści
Warto jednak wspomnieć, że Social WiFi jest atrakcyjnym rozwiązaniem nie tylko z perspektywy biznesowej, ale działa również z pożytkiem dla samego użytkownika. Dedykowane promocje, oferty handlowe czy informacje o interesujących wydarzeniach wpływają nie tylko na pozytywne postrzeganie lokalu, ale również stanowią wartość dodaną, która wznosi dany biznes ponad konkurencję.
Jakość i prostota
Innowacyjne rozwiązania i technologie są w stanie zapewnić skuteczne prowadzenie przedsiębiorstwa. W ten właśnie trend wpisuje się Social WiFi, które jest narzędziem nie tylko dbającym o wygodę marketera, ale także pozwala mu na zoptymalizowanie prowadzonych działań.
[opis]Ilustracja 3. Produkty Social WiFi[/opis]
Oferta aplikacji dostosowana jest do różnych odbiorców:
- Social WiFi Standard i Multi to opcja dla biznesu pozwalająca na dzielenie się WiFi z użytkownikami lokali;
- Social WiFi Event jest usługą przeznaczoną dla organizatorów konferencji, eventów czy koncertów, która rewolucjonizuje dostęp do internetu podczas wydarzeń masowych;
- natomiast WiFi Location Network została stworzona z myślą o średnich i dużych przedsiębiorstwach – działając na zasadzie sieci reklamowej, pozwala na dotarcie do wyselekcjonowanej grupy klientów oraz prezentację oferty wszystkim użytkownikom korzystającym z darmowego dostępu do internetu w centrach handlowych wykorzystujących Social WiFi.
Instalacja usługi jest niezwykle prosta – Social WiFi jest kompatybilne ze wszystkimi dostępnymi na rynku urządzeniami umożliwiającymi połączenie się z internetem – wystarczy podłączyć Social WiFi Box do istniejącej infrastruktury sieciowej.
Obecnie z narzędzia każdego miesiąca korzysta już ponad 350 tys.użytkowników na czterech rynkach (Polska, Niemcy, USA, Arabia Saudyjska). Jednak stały i dynamiczny wzrost zainteresowania usługą wskazuje, że stanowi ona doskonałą odpowiedź na zmieniające się potrzeby konsumentów. Nic więc dziwnego, że do grona tych, którzy zainwestowali w rozwiązanie, systematycznie dołącza coraz więcej znanych w Polsce marek, w tym np. sieć restauracji Sphinx.
Jak wskazują badania, ponad 75% właścicieli sklepów detalicznych zamierza uruchomić do końca tego roku darmowe Wi-Fi dla klientów. Warto więc zastanowić się, w jaki sposób możemy wybić się ponad konkurencję. Z pomocą przychodzi Social WiFi – zamieniając bezpłatne WiFi w innowacyjne narzędzie, nie tylko pozwala projektować lepsze doświadczenia klienta, ale umożliwia również osiąganie celów biznesowych.
[kreska]Artykuł promocyjny