Laureatów konkursu content marketingowego Szpalty Roku organizowanego przez Stowarzyszenie Prasy Firmowej można było poznać podczas Gali Szpalty Roku 2014 w warszawskim Teatrze Kamienica w środę wieczorem 21 maja.
W kolejnej już edycji konkursu oceniono ponad 150 projektów marketingowych. Przewodniczący jury, Jacek Wasilewski z Uniwersytetu Warszawskiego, twierdzi, że narzędzia marketingowe realizowane w polskich firmach reprezentują wysoki, europejski poziom.
– Ten konkurs pokazuję, że polska branża content marketing ma wielki potencjał. Widzę, jak wiele pracy autorzy magazynów i kampanii marketingowych wkładają w to by ich narzędzie było unikalne i mogło zaistnieć w świadomości odbiorców. Bardzo mnie cieszy takie podejście, bo ostatecznie narzędzia marketingowe, które zobaczyliśmy podczas konkursu to produktu na europejskim poziomie – twierdzi Jacek Wasilewski, przewodniczący jury.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Dominik Kaznowski (blogifirmowe.pl), członek jury, dodaje, że ocena tegorocznych projektów zgłoszonych do konkursu Szpalty Roku nie była łatwa i prowokowała wiele dyskusji o tym w jaki sposób twórcy tradycyjnych narzędzi marketingowych mają je przenosić do świata cyfrowego.
– Wiele grup odbiorców korzysta z cyfrowych kanałów dystrybucji treści. Do tych ludzi nie dotrzemy w sposób tradycyjny na przykład z drukowanym magazynem. Uważam, że teraz największym wyzwaniem dla branży jest umiejętne przerzucenie swoich bardzo dobrych doświadczeń w produkcji contentu do świata cyfrowego – mówi Dominik Kaznowski.
– Dla naszej branży to bardzo ważny dzień. Cieszy mnie, że z roku na rok coraz więcej osób uczestniczy w konkursie i chce poddać ocenie swoją pracę. Cieszy również wysoki poziom i przyznam, że nie chciałabym być na miejscy jurorów, bowiem mieli bardzo trudne zadanie, by spośród wielu bardzo dobrych projektów wybrać najlepsze – mówi Urszula Radzińska, prezes Stowarzyszenia Prasy Firmowej.
NAGRODZENI
W kategorii: magazyny dla pracowników
magazyn dla pracowników – nakład do 1000 egzemplarzy:
- Złote Szpalty dla magazynu „Ciepłoteka” za dobrą jakość własnych zdjęć, szczególnie okładki oraz nieszablonowość layoutu;
- Srebrne Szpalty dla magazynu „Richter Life” za konsekwencję oraz utrzymanie wysokiego poziomu linii redakcyjnej;
- Brązowe Szpalty dla magazynu „Żywiec Twój” za sposób pokazywania pracowników.
magazyn dla pracowników – nakład 1001 – 5000 egzemplarzy:
- Złote Szpalty dla magazynu „@mazing” za nowatorską formę, kreatywny pomysł oraz komunikację do pracowników równie dobrą, jak do klienta;
- Srebrne Szpalty – nie przyznano;
- Brązowe Szpalty dla:
– magazynu „Świat Piwa” za dodatki oraz prowadzenie ciągłej zabawy służącej zaangażowaniu czytelnika;
– magazynu „Biromaniak” za dopasowanie treści do odbiorców oraz angażowanie pracowników w komunikację.
magazyn dla pracowników – nakład powyżej 5000 egzemplarzy:
- Złote Szpalty dla magazynu „Nasza Biedronka” za trafienie w cele pracownika i pracodawcy oraz odnajdywanie nowych sposobów budowania więzi;
- Srebrne Szpalty dla magazynu „Emisja” za udaną próbę zbliżenia z pracownikiem i różnorodność form graficznych oraz trend poszukiwania praktycznych tematów magazynowych;
- Brązowe Szpalty dla magazynu „Świat PZU” za skuteczne odwzorowanie rebrandingu w magazynie wewnętrzny.
Wyróżnienie dla magazynu „Nasz Provident” za konsekwentny rozwój strony wizualnej pisma.
W kategorii: magazyny dla klientów i partnerów biznesowych B2C
magazyn dla klientów i partnerów biznesowych B2C (nakład do 10 000 egzemplarzy):
- Złote Szpalty dla magazynu „Hi Fly” za przykład pracy fotoedycyjnej na najwyższym poziomie;
- Srebrne Szpalty dla magazynu „Place” za formę dotarcia do grupy docelowej poprzez różnorodność oferty tematycznej;
- Brązowe Szpalty dla magazynu „Agros Magazyn” za wysoki poziom i zgodność z oczekiwaniami grupy docelowej.
magazyn dla klientów i partnerów biznesowych B2C (nakład 10 001 – 50 000 egzemplarzy):
- Złote Szpalty dla magazynu „W Podróży” za ogromny postęp, dostosowanie contentu do czytelnika oraz realizację misji firmy na wysokim poziomie;
- Srebrne Szpalty dla magazynu „Dekoratorium” za twórczy pomysł i estetycznie wyrafinowane roszerzenie tematyki pisma;
- Brązowe Szpalty dla magazynu „Wiem” za wyjście poza standardową tematykę związaną z produktem.
Wyróżnienie dla magazynu „Modna Sfera” za wyróżniającą się, przemyślaną zawartość pisma i oryginalną formułę sesji zdjęciowych.
magazyn dla klientów i partnerów biznesowych B2C (powyżej 50 000 egzemplarzy):
- Złote Szpalty dla magazynu „Si Magazyn Wolnego Czasu” za twórczy pomysł i interaktywny content w piśmie;
- Srebrne Szpalty dla magazynu „Magazyn Alkohole” za edukację o produktach i ich historii;
- Brązowe Szpalty dla:
– magazynu „Moje smaki życia”;
– magazynu „Hebe Health & Beauty”
za atrakcyjną narrację o produktach.
W kategorii: magazyny dla klientów i partnerów biznesowych B2B
magazyny dla klientów i partnerów biznesowych B2B (nakład do 10 000 egzemplarzy):
- Złote Szpalty dla magazynu „Wi Wiadomości Gospodarcze” za dopasowanie do grupy docelowej oraz atrakcyjność grafiki i layoutu;
- Srebrne Szpalty dla magazynu „Nowoczesne Zarządzanie” za sposób na promocję potencjału firmy;
- Brązowe Szpalty dla magazynu „NieNieodpowiedzialni” za formułę edytorską adekwatną do tematyki pisma.
W kategorii: wydania jednorazowe
wydania jednorazowe – raport roczny:
- Złote Szpalty: nie przyznano;
- Srebrne Szpalty dla raportu „PKO BP. Raport roczny 2012” za umiejętne połączenie obligatoryjnych treści w raporcie z działalnością wizerunkową banku;
- Brązowe Szpalty dla raportu „Morpol. Raport roczny” za twórcze połączenie emocji smaku z racjonalnością danych finansowych.
wydania jednorazowe – raport CSR:
- Złote Szpalty dla raportu „Raport Zrównoważonego Rozwoju Kompanii Piwowarskiej 2013” za ciekawe rozwiązania graficzne i przedstawienie kompletności działań;
- Srebrne Szpalty dla raportu „Raport Zrównoważonego Rozwoju Cemex Polska 2011-2012” za pokazywanie roli cżłowieka w działaniach CSR;
- Brązowe Szpalty dla:
– raportu „Nasza odpowiedzialność 2012” Grupy Energa za interesującą formę graficzną;
– raportu „Raport CSR ING Banku Śląskiego” za odważną formę graficzną.
wydanie jednorazowe – publikacja o firmie:
- Złote Szpalty dla publikacji „Stacja Mercedes” za twórczy pomysł, pozostanie w estetycznej konwencji opisywanego wydarzenia oraz offowe podejście do marki luksusowej;
- Srebrne Szpalty dla publikacji „Pakiet materiałów promocyjno informacyjnych Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej” za stworzenie użytecznego narzędzia dla odbiorcy;
- Brązowe Szpalty dla publikacji „Netia. Pierwsza Dekada” za kreowanie wiedzy o początkach firmy.
W kategorii: elektroniczna komunikacja dla pracowników
elektroniczna komunikacja dla pracowników – e-magazyn:
- Złote Szpalty dla e-magazynu „Connect” za interesującą formułę interaktywną i wykorzystanie możliwości technologii;
- Srebrne Szpalty dla e-magazynu „@mazing” za atrakcyjność formy;
- Brązowe Szpalty – nie przyznano;
Wyróżnienie dla e-magazynu „Opel Post” za poszukiwanie formuły dotarcia do pracownika
elektroniczna komunikacja dla pracowników – strona www (portal dla pracowników):
- Złote Szpalty dla portalu „Provident. Portal dla doradców klienta” za twórcze połączenie poradnika i użytecznego kanału komunikacji do pracowników;
- Srebrne Szpalty dla portalu „Intra” za pomysł na wykorzystanie kanału informacyjnego do tworzenia poczucia tożsamości w sieci;
- Brązowe Szpalty – nie przyznano.
elektroniczna komunikacja dla pracowników – wideo:
Nagrody w tej kategorii nie zostały przyznane.
elektroniczna komunikacja dla pracowników – newsletter:
- Złote Szpalty – nie przyznano;
- Srebrne Szpalty:
– newsletter PZU
– newsletter PKO BP
za konsekwencję w przenoszeniu komunikacji wewnętrznej do innych mediów - Brązowe Szpalty – nie przyznano;
W kategorii: elektroniczna komunikacja dla klientów
elektroniczna komunikacja dla klientów – e-magazyn:
Nagrody w tej kategorii nie zostały przyznane.
elektroniczna komunikacja dla klientów – newsletter:
Szpalt w tej kategorii nie przyznano.
Wyróżnienie dla newslettera RWE za pracę nad dopasowaniem treści do potrzeb odbiorców.
elektroniczna komunikacja dla pkleintów – wideo:
Nagrody w tej kategorii nie zostały przyznane.
elektroniczna komunikacja dla klientów – strona www:
- Złote Szpalty – nie przyznano;
- Srebrne Szpalty dla portalu www.dekoratorium.com za dobry kierunek digitalizacji magazynu papierowego;
- Brązowe Szpalty dla portalu www.tescomagazyn.com za lifestylowe ujęcie produktów.
elektroniczna komunikacja dla klientów – fanpage:
Szpalt w tej kategorii nie przyznano.
Wyróżnienie dla fanpage’u akcji PKO BP „Biegajmy razem” za spójność komunikacyjną.
elektroniczna komunikacja dla klientów – aplikacje mobilne:
- Złote Szpalty dla aplikacji „Sportowy Poradnik Makro” za udane wykorzystanie technologii mobilnych.;
- Szpalty Srebrne – nie przyznano.;
- Szpalty Brązowe – nie przyznano;
Nagroda specjalna
Złote Szpalty za całokształt, wielokierunkowość i spójność komunikacji dla PKO BP ze szczególnym uwzględnieniem takich narzędzi jak:
- portal dla pracowników Intra
- magazyn Poradnik Bankowy
- magazyn Brawo Bank
W kategorii: komunikacja do pracowników – strategia i wdrożenie
- Złote Szpalty dla projektu „Netia – strategia i wprowadzenie wartości firmowych” za brawurowe przeprowadzenie komunikacji dotyczącej trudnego tematu, jakim jest propagowanie wartości firmy;
- Srebrne Szpalty dla:
– projektu „Kompania wolontariuszy” za dostrzeżenie faktu, że najskuteczniejsza komunikacja jest komunikacją bezpośrednią;
– projektu „Wąsopad” za podjęcie trudnych tematów w komunikacji; - Brązowe Szpalty dla projektu „Provident. Przyszłość jest teraz” za nietuzinkowe rozwiązania dotarcia do pracownika.
W kategorii: komunikacja do klientów B2C – strategia i wdrożenie
Szpalt w tej kategorii nie przyznano.
Wyróżnienia dla:
– projektu „Karta Piw”
– projektu „Poradnik Sportowy Makro”
za koncepcję i strategię opartą o content marketing.