Marketer+ przewodnik po marketingu - To magazyn, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy, na co dzień zajmujący się różnymi obszarami działalności marketingowej, sprzedażowej i biznesowej.
Warsztatowe wydanie specjalne

Płatne kampanie w social media krok po kroku

Zamów dla siebie!

W spódnicy, na obcasach, malowane szminką, czyli o stosowaniu w nazwach kobiecych atrybutów

Firmy i instytucje działające na polskim rynku coraz częściej dostrzegają, że kobiety mają rosnący wpływ na zakup dóbr i usług. Według danych Boston Consulting Group opublikowanych w raporcie „Women want more” są one odpowiedzialne za ponad 80% decyzji zakupowych. Zaczynają więc tworzyć dostosowane do nich produkty i usługi. Aby przyciągnąć klientki nierzadko stosują nazewnictwo wykorzystujące kobiece atrybuty. Powstają produkty: „babskie”, „w spódnicy”, „w sukience”, „malowane szminką” czy „na obcasach”. By nazwy te były skuteczne w działaniach marketingowych, należy wiedzieć, jakie skojarzenia budzą, bo ma to wpływ na przekonanie grupy docelowej do skorzystania z oferty.

W spódnicy, na obcasach, malowane szminką, czyli o stosowaniu w nazwach kobiecych atrybutów

Czas czytania: ok. 8 minut

Z artykułu dowiesz się:
  • kiedy warto zastosować kobiece nazewnictwo marki czy produktu,
  • dlaczego stosowanie kobiecego nazewnictwa może ograniczyć przychody przedsiębiorstwa,
  • jakie cechy kojarzą się z każdą z nazw,
  • grupa docelowa będzie naturalną grupą dla produktów o nazwie zawierającej sformułowanie: w spódnicy, w sukience, na obcasach, malowane szminką.
Firmy i instytucje działające na polskim rynku coraz częściej dostrzegają, że kobiety mają rosnący wpływ na zakup dóbr i usług. Według danych Boston Consulting Group opublikowanych w raporcie „Women want more” są one odpowiedzialne za ponad 80% decyzji zakupowych. Zaczynają więc tworzyć dostosowane do nich produkty i usługi. Aby przyciągnąć klientki nierzadko stosują nazewnictwo wykorzystujące kobiece atrybuty. Powstają produkty: „babskie”, „w spódnicy”, „w sukience”, „malowane szminką” czy „na obcasach”. By nazwy te były skuteczne w działaniach marketingowych, należy wiedzieć, jakie skojarzenia budzą, bo ma to wpływ na przekonanie grupy docelowej do skorzystania z oferty.

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.