Na nasze postrzeganie kanału marketingowego w postaci mediów społecznościowych wpływa przede wszystkim Facebook, na którym marki komunikują się ze swoimi odbiorcami poprzez swoje Facebook Pages (popularnie zwane fan page’ami). Ze względu na powszechnie praktykowany jednostronny styl komunikacji wielu przedsiębiorcom może się wydawać, że social media to mało profesjonalne miejsce do budowania relacji biznesowych pomiędzy firmami. To jednak błąd. Należy dostrzec, że w działaniach B2B jeszcze bardziej niż w komunikacji marki z konsumentem liczą się: bezpośredni kontakt, indywidualne podejście i wzbudzenie zaufania. Serwisy takie jak Facebook lub Twitter dają możliwość budowania relacji opartych właśnie na tych zasadach i wartościach. Jako marketerzy nie możemy sobie pozwolić na ignorowanie ich potencjału. Trzeba tylko wiedzieć, jak go zagospodarować.
Z tego artykułu dowiesz się:
- jak wykorzystać media społecznościowe w budowaniu marki i w networkingu,
- jak social media pomagają w zdobywaniu informacji o klientach i konkurencji,
- jak wykorzystać je do inicjowania i domykania procesów sprzedażowych.