Podcasty to coraz bardziej popularne źródło wiedzy. Możesz ich słuchać w samochodzie, w podróży, podczas spaceru czy gotowania. Poznaj listę najciekawszych polskich audycji o marketingu, designie, e-commerce, SEO, biznesie i nowych technologiach.
[Aktualizacja: 10.09.2024]
Oto lista wybranych sprawdzonych polskich podcastów, które mogą być cennym źródłem wiedzy dla każdego marketera. Zestawienie „50 podcastów o marketingu i biznesie wartych słuchania”, opublikowane w M+50, jest na bieżąco aktualizowane.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Uważasz, że warto do tej listy dorzucić jeszcze jakąś pozycję? Czekamy na informacje: redakcja@marketerplus.pl.
1. Marketer+ Podcast
„Marketer+ Podcast” to marketingowe rozmowy, w których doświadczeni specjaliści branżowi dzielą się swoją unikatową wiedzą i pasją do marketingu, komentują aktualne trendy oraz odkrywają przed słuchaczami skuteczne strategie i narzędzia, które pomogą osiągać jeszcze lepsze wyniki. To konkretne źródło wiedzy dla marketerów – audycja, w której poznasz sprawdzone wskazówki i rozwiązania, dzięki którym usprawnisz swoją pracę i rozwiniesz firmę.
2. BusinessMarketer – marketing B2B od teorii do praktyki [Łukasz Kosuniak]
Podcast „BusinessMarketer” to pokaźna dawka praktycznej wiedzy o nowoczesnym marketingu B2B dla szefów firm, menedżerów marketingu i specjalistów ds. sprzedaży B2B. Autorem jest Łukasz Kosuniak – wieloletni praktyk, konsultant, trener oraz autor kilkudziesięciu branżowych publikacji, a także książki „ABC Marketingu B2B”.
Przykładowe tematy:
- Przygotuj skuteczną strategię pozyskiwania klientów B2B
- Account based marketing – jak pozyskiwać leady w największych organizacjach?
- Skalowanie sprzedaży dzięki marketingowi B2B.
Chcesz poszerzyć swoją wiedzę o marketingu B2B? Weź udział w kursie online „Podstawy strategii marketingu B2B”.
3. Człowiek.Biznes.Technologia [Wiesław Kotecki]
Podcast prowadzony przez lidera zespołu Experience Design w Deloitte Digital. To cotygodniowe rozmowy o projektowaniu doświadczeń w szeroko rozumianym user experience. Gośćmi są eksperci, którzy realizują projekty polskie oraz globalne.
4. Greg Albrecht Podcast [Greg Albrecht]
Greg Albrecht prezentuje dwa formaty w swoim podcaście: sylwetki przedsiębiorców budujących biznes od zera oraz krótkie, 20-minutowe nagrania, które pozwalają pokonać wyzwania lidera biznesu. Jego celem jest przybliżenie słuchaczom modeli myślenia, strategii działania i umiejętności, które skutecznie działają w prowadzeniu firmy. Przykładowo, w jednym z odcinków Greg rozprawia się z przekonaniami, które ograniczają wyniki biznesowe, zgłębia tajniki największego eventu wirtualnego na świecie i rozmawia z założycielem firmy Maczfit.
5. Konkretnie o marketingu [Artur Jabłoński]
Podcast Artura Jabłońskiego dostarczy Ci wskazówek, dzięki którym zwiększysz skuteczność działań marketingowych i sprzedażowych w swojej firmie. Prowadzący i zaproszeni goście dzielą się własnym doświadczeniem i wypracowanymi studiami przypadku.
Przykładowe tematy:
- Moja reklama na Facebooku nie sprzedaje – dlaczego?
- Jak zacząć skutecznie sprzedawać na Amazonie
- Obiekcje klientów. Jak je pokonać i wykorzystać do prowadzenia fanpage?
Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak tworzyć efektywne reklamy na Facebooku, sięgnij po książkę Artura Jabłońskiego: „Skuteczna reklama na Facebooku”.
6. Mała Wielka Firma [Marek Jankowski]
Marek Jankowski prowadzi swój kultowy już podcast od 2009 r. Jest doświadczonym przedsiębiorcą oraz dziennikarzem, dzięki czemu zadaje gościom trafne pytania. „Mała Wielka Firma” to podcast biznesowy dla przedsiębiorców, w którym występują eksperci z różnych dziedzin związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Znajdziesz w nim tematy związane z efektywnością sprzedaży, zarządzaniem firmą, content marketingiem, marką osobistą, zakładaniem firmy, przedsiębiorczością, psychologią biznesu czy finansami firmowymi.
7. Marketing Ludzkim Głosem [Łukasz Wołek]
Łukasz Wołek, CEO agencji Abanana i firmy Eura7, wraz ze swoimi gośćmi porusza wiele zagadnień współczesnego marketingu w sposób przystępny również dla laików.
Przykładowe tematy:
- Program lojalnościowy – kiedy dział handlowy może pokochać marketing
- Naming, czyli jak podejść do wymyślania nazw firm, marek i produktów
- Agile marketing – marketing napędzany sprintami
8. Marketing MasterClass [Magdalena Pawłowska]
Podcast dla przedsiębiorców, którzy chcą odnieść sukces i stworzyć silny biznes online, ale nie mają wielkiego budżetu na promocję. Autorka zaczyna od podstaw, dzięki czemu dobrze zrozumiesz marketing online. W podcaście znajdziesz inspirujące rozmowy i proste wskazówki, żeby móc zacząć działać od razu.
9. Marketing oparty na danych [Sebastian Suma]
Dyrektor zarządzający agencji Sempai, od kilkunastu lat związany z marketingiem internetowym, rozmawia z osobami, które zajmują się reklamą w internecie i analityką webową, oraz pokazuje, czym jest data-driven marketing i jak go wykorzystać w praktyce.
10. Marketing Prawniczy w Praktyce [Jacek Stanisławski]
Marketing Prawniczy w Praktyce to podcast o marketingu, technologii i organizacji pracy w kancelariach prawniczych. Autorem jest Jacek Stanisławski (wspólnik w TOMCZAK STANISŁAWSKI MARKETING – największej agencji marketingu prawniczego w Polsce), który ze swoimi gośćmi rozmawiamy o tym co praktyczne, a nie tylko ujęte w przepisach.
11. Menedżer Plus [Mariusz Chrapko]
Podcast o tym, jak zwinnie zarządzać sobą i biznesem. Autor przedstawia skuteczne sposoby prowadzenia firmy i zmieniania jej na lepsze, a wszystko, o czym opowiada, sam stosuje w życiu. W audycjach poznasz praktyczne narzędzia oraz usłyszysz o współczesnych trendach.
12. Michał Sadowski Podcast [Michał Sadowski]
Podcast założyciela Brand24 poświęcony prowadzeniu firmy w internecie, ale również zagadnieniom ze świata marketingu, sprzedaży czy obsługi klienta.
13. Nowoczesna Sprzedaż i Marketing [Szymon Negacz]
Prowadzony przez Szymona Negacza – konsultanta rozwoju sprzedaży i marketingu B2B, informatyka i właściciela Sellwise.pl – podcast Nowoczesna Sprzedaż i Marketing jest skupiony na sprzedaży i marketingu w B2B.
14. Nowy Marketing Podcast [Nowy Marketing]
Nowy Marketing Podcast to rozmowy z najlepszymi ekspertami w świecie reklamy i marketingu. Wysłuchasz tu ich historii, a oni sami podzielą się z Tobą swoją wiedzą i doświadczeniem.
15. Okiem prawnika kreatywnych [Arkadiusz Szczudło]
Podcast o prawie dla kreatywnych. Autor porusza zagadnienia związane m.in. z prawem autorskim, ze znakami towarowymi, z nieuczciwą konkurencją, ochroną danych osobowych czy prawem nowych technologii.
16. O reklamie w internecie [Piotr Polok i Natalia Siuta]
„O reklamie w internecie: za ile, dla kogo i po co?” – to kilkudziesięciominutowe rozmowy na temat działań na stronie WWW, poza nią i w ogólnie pojętym internecie. Każdy odcinek porusza zagadnienie, które omawiane jest na konkretnych przykładach.
17. Prawo dla Biznesu [Piotr Kantorowski]
Podcast dla obecnych i przyszłych przedsiębiorców. Dowiesz się z niego, jak wykorzystywać przepisy prawne na swoją korzyść, aby jeszcze lepiej poruszać się w świecie biznesu.
18. Przygody przedsiębiorców [Adrian Gorzycki i Bartosz Kolanek]
Podcast Adriana Gorzyckiego i Bartosza Kolanka to skumulowana wiedza doświadczonych przedsiębiorców, która pozwala zmniejszyć stres i ograniczyć błędy w prowadzeniu działalności gospodarczej. Znajdziesz tutaj informacje na temat inwestycji, finansów, sprzedaży, rozwoju osobistego.
19. Rozmowy na Zapleczu [Grzegorz Frątczak]
Grzegorz Frątczak, właściciel firmy Convertis, wymienia się doświadczeniami z e-commerce z właścicielami i menedżerami e-sklepów. Jego gośćmi byli m.in. Jan Sobieski ze sklepu AniaKruk.pl, Jakub Roskosz z Mosquito.pl i Adam Kubarski, który prowadzi sklep Akardo.pl.
20. SEO Fridays Podcast [Dawid Medwediuk]
Specjalista onpage SEO rozmawia zarówno z doświadczonymi specjalistami z branży, jak i adeptami sztuki SEO. W podcaście znajdziesz ich spostrzeżenia i doświadczenia oraz nowinki ze świata SEO.
21. Strefa Designu Uniwersytetu SWPS [SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny]
Strefa Designu Uniwersytetu SWPS to projekt popularyzujący wiedzę z zakresu projektowania: produktów, architektury, wnętrz, mody i komunikacji. Pokazuje, czym jest dobre projektowanie i w jaki sposób realizuje ono konkretne potrzeby użytkowników.
Przykładowe tematy:
- Jak wykorzystać umiejętności graficzne w projektowaniu UX?
- Jak wypromować polski design na świecie?
- Jak połączyć biznes z projektowaniem w UX?
22. Sztuka e-commerce [Marek Kich]
Marek Kich od ponad 10 lat podpowiada firmom, jak sprzedawać lepiej, częściej i więcej w sklepie internetowym. W kolejnych odcinkach sam lub z ekspertami z branży omawia najważniejsze tematy dla każdego właściciela e-commerce.
23. To się opłaca [Agnieszka Skupieńska]
Podcast o pracy freelancera w domu, prowadzeniu małego biznesu, przedsiębiorczości, a także o zarabianiu na blogach. Agnieszka Skupieńska jest copywriterką, autorką książek, właścicielką sklepu internetowego oraz trenerką w zakresie zakładania małego biznesu.
24. Wyższy Poziom Marketingu [Karolina i Mariusz Łodygowie]
Celem podcastu jest inspirowanie do patrzenia na markę od strategicznej strony, budowania ekosystemów marketingowych i wprowadzania skutecznej metodologii marketingowej. Można też tu znaleźć newsy ze świata biznesu i marketingu podane z dawką humoru.
Przykładowe tematy:
- Dlaczego agencja reklamowa potrzebuje kompetencji strategicznych? Wywiad z Filipem Lewandowskim z Tigers.
- Siła lojalności klientów
- Jakie korzyści daje marka?
Jeśli interesuje Cię tematyka budowania marki osobistej, sięgnij po M+35: „Personal branding krok po kroku”.
25. Z pasją o mocnych stronach [Dominik Juszczyk]
Dominik Juszczyk to certyfikowany trener Gallupa i pasjonat produktywności. W swoim podcaście opowiada, jak wykorzystywać własne mocne strony oraz silne strony zespołu, żeby osiągać więcej zawodowo oraz prywatnie. W odcinkach możesz dowiedzieć się, czym jest talent (mocna strona) o nazwie intagrator, co zrobić, jeśli w jakimś obszarze brakuje Ci talentu oraz jak szukać odpowiedzi na trudne pytania (w rozmowie z Jolą Szymańską).
26. Marketing z Głową [Łukasz Hodorowicz]
To podcast o marketingu, psychologi i mózgu. Dowiesz się z niego, jak konsumenci podejmują decyzje i jak na nie wpływać. W podkaście poruszane są takie tematy jak: produktywność, sprzedaż, perswazja, marketing, copywriting, pisanie ofert sprzedażowych, radzenie sobie z obiekcjami klientów, storytelling, grywalizacja itd.
27. Prosto Do Strategii [Daniel Kotliński]
Daniel Kotliński, niezależny strateg, mówi o swoich fachu bez żargonu i banału. O podejściu do mądrego projektowania strategii posłuchasz co dwa tygodnie.
28. Markotwórstwo według Brandoholika [Maciej Sznitowski]
Podcast dla przedsiębiorców o budowaniu i remontowaniu marki biznesowej.
29. Marketingowe Tipy [Cleverhearted Showrunners]
Nieważne, czy jesteś na początku zawodowej drogi, czy może chcesz poszerzyć swoje kompetencje – posłuchaj ekspertów z różnych obszarów marketingu, którzy w kilkuminutowych odcinkach dzielą się swoją wiedzą.
30. Oh my ad! Podcast by GPD [agencja GPD]
Zajrzyj za kulisy agencyjnego i produkcyjnego świata. Sprawdź, co przedstawiciele agencji GPD mają do powiedzenia o branży i zrealizowanych kampaniach.
31. Design i Biznes [Radek Rejsel, Ilona Skarbowska]
Przedstawiciele agencji ZIMA UX, UI & Design Strategy zapraszają do świata designu, który wspiera osiąganie celów biznesowych. Wiedza, którą się dzielą, opiera się na doświadczeniu, a Ty możesz wykorzystać ją w swoich projektach.
32. Marketing z ludzką twarzą [Andrzej Wierzchoń]
Podcast jest punktem widzenia autora i jego zaproszonych gości na temat praktycznej strony marketingu. Szczery i subiektywny obraz z perspektywy marketerów i praktyków – skierowany do wszystkich, którzy szukają inspiracji i lubią dzielić się wiedzą.
33. Mówię o SEO i e-marketingu [Martyna Drzewiecka-Pikoń]
Podcast, który opowiada o szeroko pojętym marketingu internetowym, skupiając się głównie na SEO i UX. Autorka formatu prowadzi dwie agencje: Invette – dla B2B i e-commerce oraz Lokeo – dla firm lokalnych.
Przykładowe tematy:
- Google Ads nie dla każdego – u jakich firm nie sprawdzą się reklamy w Google?
- Marketing dla branży beauty – reklamy, SEO, wizytówka, content, lead magnety – lista wskazówek.
- Dostępność strony internetowej – jak projektować WWW dla osób niepełnosprawnych? Standard WCAG
34. Z buta w Marketing [Oskar Lipiński]
Oskar Lipiński, co-owner DAAG i doradca e-commerce zaprasza do swoich rozmów osoby, które odniosły spektakularny sukces w biznesie. Gospodarz stawia na konkretne rozmowy bez ubarwiania rzeczywistości.
Przykładowe tematy:
- Od 0 do 130 tysięcy followersów w 4 lata bez budżetu! Jak sprzedawać e-booki?
- Jak zbudować wiarygodność w e-commerce?
- Jak sprzedawać produkty cyfrowe
35. Biznes Klasa [Łukasz Kijek]
„Biznes klasa” to podcast, podczas którego masz okazję posłuchać rozmów o tajnikach prowadzenia biznesu z właścicielami największych polskich firm. Jak znaleźć dogodną lokalizację pod kawiarnię? Jak zwiększyć marżę na swoim produkcie przy równie wysokim zainteresowaniu nim? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz właśnie w „Biznes klasie”.
36. Online Marketing Club Podcast [Maja Strzelecka]
„Podcast Online Marketing Club” to pogawędki o marketingu, biznesie, pracy i życiu. Odcinki trwają zwykle mniej niż 30 min.
Przykładowe tematy:
- Czy lejki marketingowe są biznesowi potrzebne?
- Jak poradzić sobie z toksycznym klientem?
- Jak krok po kroku przygotować kampanię sprzedażową?
37. Biznes 2.0 [Maciej Wieczorek]
Biznes bywa skomplikowany – ten podcast ma na celu go uprościć. Otrzymasz w nim konkretne strategie do wdrożenia do Twojego biznesu, które są wyjaśnione w prosty sposób.
Przykładowe tematy:
- Nawyki biednych vs nawyki bogatych. Mit ciężkiej pracy obalony
- 29 (prawie) pewnych pomysłów na biznes
- Jakich błędów unikać na początku biznesu
38. Suteczny marketing [Wojciech Bizub]
To podcast, który skupia się na tworzeniu efektywnych narracji w marketingu. Autor dzieli się sprawdzonymi schematami i potwierdzonymi naukowo sposobami na osiągniecie sukcesu w biznesie.
Przykładowe tematy:
- LinkedIn – wskazówki od TOP10 z Polski
- Pięć schematów kreatywnych reklam
- Bolesna prawda o Google Ads
39. Technologicznie [Bartek Pucek i Jarosław Kuźniar]
Technologicznie to miejsce, gdzie biznes spotka się z technologią, a komunikacja z emocją. Bartek Pucek i Jarosław Kuźniar we wspólnym podcaście regularnie sprawdzają trendy, narzędzia, zmiany i decyzje. Pucek zbudował społeczność wokół swojego technologiczno-biznesowego płatnego newslettera, Kuźniar skupia się na mądrej komunikacji.
Pucek i Kuźniar skupiają się na wiedzy, przykładach, analizie i raportach. Komentują, oceniają oraz rozmawiają z gośćmi.
40. Marketing opanowany [Jacek Kłosiński]
Podcast „Marketing opanowany” pokazuje gotowe sposoby na marketing, które da się wdrożyć małymi krokami i dopasować do swojego kalendarza.
Przykładowe tematy:
- Jak sprzedawać oferty drogie i niszowe?
- Jak poukładać marketing małej firmy?
- Dlaczego Twój marketing nie działa?
41. Robimy Social Media Podcast [Paweł Wach]
Audycja skupia się na social media marketingu z perspektywy menedżera w policzalny, konkretny i prosty sposób. Autor dzieli się wiedzą i narzędziami, dzięki którym zwiększysz przełożenie social mediów na swój biznes.
Paweł Wach jest CEO i założycielem agencji Robimy Social Media, która od 4 lat rośnie min. o 60% rocznie. Współpracował z takimi markami jak: Jura Poland, Seagate Technolog, Orofar Max czy Soliści Adventure Club.
42. Podcast Internetowych Sprzedawców [Mirosław Skwarek]
Autor podcastu chce nauczyć Cię, jak zwiększać sprzedaż i przy okazji nie zwariować. Od wielu lat pomaga polskim przedsiębiorcom internetowym zdobywać nowych klientów oraz zamieniać obserwatorów w kupujących. Podcast jest kierowany do prowadzących e-commerce, którzy chcą zwiększyć efektywność swoich działań.
Mirosław Skwarek jest autorem bloga PerswazjaWSprzedazy.pl, współtwórcą systemu do email marketingu GetAll.pl oraz założycielem i twórcą Akademii Social Media – uczelni, która kształci przyszłych social media ekspertów.
43. Podcast Osmana [Marcin Osman]
W podcaście „Marketing opanowany” autor dzieli się ze słuchaczami swoimi najlepszymi doświadczeniami w zakresie prowadzenia biznesu, sprzedaży i marketingu. Marcin prezentuje różne formy audio: raz będą to wywiady, a innym razem – jego przemyślenia i lekcje. Jest też „Telefon show”, czyli program, w którym Marcin dzwoni do członków swojej społeczności i na żywo rozwiązuje ich problemy biznesowe.
44. Marketing Cyfrowy bez tajemnic [Szymon Głogowski]
W tym podcaście autor pokazuje sposoby na marketing cyfrowy, tak aby był robiony z głową i przynosił oczekiwane efekty.
Przykładowe tematy:
- Jak odzyskać zhakowane konto na Facebooku?
- Przestań śledzić trendy w marketingu
- Idealny schemat kampanii na pozyskiwanie kontaktów
45. Zróbcie hałas – podcast o marketingu muzycznym [Band Agency]
Ten podcast zajmuje się marketingiem w branży muzycznej. Gośćmi audycji są czołowi managerowie, przedstawiciele wytwórni płytowych, dziennikarze i eksperci branży muzycznej. Dzielą się oni wiedzą, obserwacjami i przemyśleniami. Podpowiadają też, co zrobić, aby lepiej wypromować swoją muzykę i dotrzeć z nią do słuchaczy.
46. Marketing z wizją. Od strategii do wierniości [doktor Agatka]
Podcast skierowany do kobiet. Autorka dzieli się w nim poradami, jak efektywnie prowadzić swój biznes.
Przykładowe tematy:
- Zrozumienie klienta – pierwszy krok w budowaniu dochodowego biznesu
- Postaw na znaczenie. Nigdy nie zakładaj i rozwijaj biznesu tylko dla pieniędzy
- Samopoznanie – fundament marki osobistej
47. Marketing w Gastronomii [Jarosław Lorek]
Podcast „Marketing w Gastronomii” koncentruje się na promowaniu restauracji w internecie. Jarosław Lorek doradza, jak stać się rozpoznawalnym lokalem online.
Przykładowe tematy:
- Kreatywne sposoby wykorzystania TikToka w marketingu
- Stwórz program lojalnościowy w swojej restauracji
- Zwiększ zaangażowanie nowych klientów w gastro
48. Finansowe Wsparcie
Podcast o biznesie i przedsiębiorczości. O tym, jak zbudować firmę od zera, sprzedawać więcej i kreować pozytywne marki.
Przykładowe tematy:
- Nie zaczynaj od sklepu online: o błędach na starcie biznesu
- Droga do 100 000 zł: 5 sprawdzonych sposobów
- Przestań grać bezpiecznie: jak przełamać strach przed porażką
49. Branża [Szymon Machnikowski]
W tym programie Szymon Machnikowski, dyrektor marketingu i PR „Vogue Polska”, spotyka się z liderkami i liderami szeroko pojętej branży lifestyle, pyta swoich gości o to, w jaki sposób doszli tam, gdzie są, a także o to, co robią, żeby dalej się rozwijać. To osobiste historie osób działających z sukcesami w mediach, modzie, urodzie czy nowych technologiach. Mają inspirować i odsłaniać kulisy działania konkretnej branży.
50. Dobra sprzedaż [Szymon Lach]
Podcast Szymona powstał po to, aby dzielić się wiedzą i doświadczeniem o sprzedaży, negocjacjach, sztuce wywierania wpływu, rekrutacji handlowców oraz zarządzaniu. Autor od 2004 r. jest sprzedawcą. W 2011 r. postanowił kontynuować sprzedaż i zacząć dzielić się swoją wiedzą jako szkoleniowiec.
Przykładowe tematy:
- 7 nawyków, które podniosą produktywność i efektywność w pracy
- 4 kroki do sprawniejszego follow up z klientem
- Co mnie drażni w cold mailach
51. Marketing, który działa. Artyści Reklamy [Patryk Janusz]
„Marketing, który działa” to podcast, który dostarczy Ci nowych pomysłów na robienie lepszego marketingu. Prowadzący dzieli się swoimi przemyśleniami i doświadczeniami zdobytymi przy współpracy z wieloma przedsiębiorcami.
Przykładowe tematy:
- Jak przekonać klienta do zakupu? Proste techniki i przykłady atrakcyjnych ofert
- Reklama lokalnego biznesu. Jak pozyskać klientów z Twojej okolicy?
- Tajemnice lead ads na Facebooku. Najlepsze praktyki prowadzące do sprzedaży
52. Biznes Od Początku [Paweł Leżoch]
Ten podcast doradza, jak zacząć i jak rozwinąć swój biznes. To rozmowy z przedsiębiorcami i specjalistami, wskazówki oraz inspiracje.
Przykładowe tematy:
- Jak sprzedawać w innych krajach niż Polska w e-commerce?
- Odkrył niszę w branży odpadów i zbudował potężny biznes – Krzysztof Rdest
- Nietypowy salon AGD, który wygrywa z dużymi sieciami – Pan Perfekt
53. Firma z Głową [Rafał Ignasiak]
Podcast dla szefów, menadżerów i liderów, którzy chcą mądrze oraz efektywnie współpracować z ludźmi. „Firma z Głową” pomoże Ci zostać lepszym szefem lub dobrze przygotować się do objęcia tego stanowiska.
Znajdziesz tu odpowiedzi na następujące pytania:
- Jak dbać o skuteczność zespołu i realizację zadań?
- Jak budować dobre, trwałe relacje w pracy?
- Jak powinna wyglądać motywacja pracownika?
- Jak rozwiązywać pojawiające się konflikty?
54. Biznes oczami 20-latka [Hubert Misiąg]
Młody przedsiębiorca dzieli się spostrzeżeniami i radami, jak można usprawnić swój biznes.
Przykładowe tematy:
- Jak odłożyłem 7 milionów w wieku 21 lat?
- Czy dropshipping nadal się opłaca?
- 15 nawyków ludzi sukcesu
55. Biznes i Emocje [Kari Goldyn i Bartek Goldyn]
To podcast, który pokazuje inną stronę prowadzenia biznesu. Kari Goldyn i Bartek Goldyn na podstawie neurobiologii i psychologii ludzkich zachowań pokazują, jak prowadzić biznes, który oprócz satysfakcji finansowej przynosi także poczucie spełnienia i szczęścia. Uczą, jak budować marki, które emocjonalnie angażują zarówno klientów, jak i właścicieli oraz członków ich zespołu.
56. Zarabiaj na wiedzy [Magdalena Owsiany]
„Zarabiaj na wiedzy” to podcast o utrzymywaniu się z cyfrowych produktów edukacyjnych. Znajdziesz tu konkretne wskazówki od osób, które prowadzą biznesy online oparte na e-learningu. Podcast prowadzi Magda Owsiany, współwłaścicielka firmy Burza w mózgu.
Przykładowe tematy:
- Najgorsze pułapki na drodze do stworzenia i sprzedawania kursu lub e-booka
- Tracisz pieniądze przez te 7 błędów w ofercie
- Jak monetyzować wyświetlenia na Instagramie
57. Kanał strategiczny [Wojtek Walczak i Damian Jemioło]
Podcast skupiony na strategii, marketingu, markach i reklamie.
Przykładowe tematy:
- Prosty i skuteczny proces budowy podstaw strategii marki i strategii marketingowej
- Brand one pager. Najlepsza instrukcja obsługi marki
- Jak skalować działania gigantów do swojego biznesu. Marketing Microsoftu
58. E-commerce Oczami Praktyków [Piotr Szyszka i Michał Broś]
Piotr Szyszka i Michał Broś to właściciele Tortli.pl. Są praktykami e-commerce, którzy w ciągu trzech lat zbudowali sklep internetowy obecny na 14 rynkach i generujący 8-cyfrowe obroty w skali roku. Stworzyli podcast, aby dzielić się swoją wiedzą z zakresu e-commerce, marketingu i biznesu.
59. Więcej niż eCommerce [Wojciech Piszora]
„Więcej niż e-commerce” to miejsce, w którym Wojciech Piszora opowiada o tym, jak dzięki połączeniu technologii i procesów rozwinąć swój sklep internetowy. Autor porusza na kanale tematy z zakresu wdrażania sklepów internetowych, automatyzacji, samego prowadzenia e-commerce oraz narzędzi, które przydadzą Ci się, jeśli działasz właśnie w tej branży.
60. Kierunek e-commerce [edrone]
Ten podcast to rozmowy o sprzedaży online, podzielone na dwie serie tematyczne, łączące solidną dawkę motywacji i wiedzy. Stacja Inspiracja to fascynujące, autentyczne opowieści z życia i rozwoju sklepów online, a Bliżej Biznesu – spotkania z ekspertami i praktykami e-commerce, zarządzania oraz marketingu.
61. Rozmowy Logistyków [Piotr Skobało i Adam Sobolewski]
„Rozmowy logistyków” to podcast, z którego dowiesz się, jak podnieść efektywność biznesu. Powstał z myślą o właścicielach firm, dyrektorach operacyjnych i managerach, którzy w swoich organizacjach odpowiadają za łańcuchy dostaw, logistykę, magazyny bądź transport.
Autorzy przedstawiają praktyczne rozwiązania pomagające obniżyć koszty operacji magazynowych, podnieść poziom realizacji zamówień, ograniczyć poziom zapasu, skrócić czas dostaw e-commerce, a także wchodzić na nowe rynki.
62. Odważ się na biznes [Sara Zobek]
Główne pytanie tego podcastu to: „Jak myśleć, żeby dobrze zarabiać?”. Sara Zobek przygotowuje przedsiębiorcze osoby do stworzenia swojego biznesu.
Przykładowe tematy:
- Dlaczego zmiany są trudne i jak je ułatwić?
- Jak sprawić, żeby Twój pomysł na biznes był dochodowy?
- Rozwiązanie na (prawie) wszystkie biznesowe problemy
63. Biznes bez Lukru [Tomek Plata]
„Biznes bez Lukru” to podcast, w którym Tomek Plata wraz z uznanymi przedsiębiorcami budują wzór spełnionego człowieka – tak prywatnie, jak i zawodowo. Zapraszani goście dają wiele cennych wskazówek i inspiracji, jak budować i rozwijać biznesy szybciej, łatwiej i efektywniej.
Przykładowe tematy:
- Zrobiłam wszystko na odwrót – Dagmara Łęcka
- Niewiedza kosztuje – Bartosz Królikowski
- Miej ambicję, wizję i myśl globalnie – Darek Żuk
64. Biznes Myśli [Vladimir]
Podcast „Biznes Myśli” to dobry wybór, jeśli szukasz sposobu na rozwój firmy z pomocą AI, chcesz poprawić produkty i podejmować lepsze decyzje. To dawka wiedzy o najnowszych trendach, praktycznych rozwiązaniach i inspirujących przykładach.
Razem z ekspertami autor omawia kluczowe tematy AI: ludzie, pieniądze, trendy, pomysły, dane, narzędzia i sprawdzone praktyki.
65. Automatyzacja i AI w biznesie [Jakub Masztalski]
„Automatyzacja i AI w biznesie” to podcast dla osób zainteresowanych wykorzystaniem najnowszych technologii do automatyzacji procesów biznesowych. Dowiesz się z niego, jak automatyzacje i AI mogą usprawnić pracę działów marketingu, sprzedaży, obsługi klienta i back office. Poznasz też praktyczne zastosowanie w biznesie narzędzi wykorzystujących automatyzacje i AI.
66. Skuteczne Wdrożenia ERP [Dawid Cegła]
Dawid Cegła opowiada w swoim podcaście w prosty i zrozumiały sposób o efektywności wdrożeń systemów ERP, zwinnym zarządzaniu oraz skutecznych projektach IT.
Autor porusza takie zagadnienia jak:
- wpływ zarządzania projektami na efektywność pracy,
- aspekty pracy konsultantów ERP,
- wdrażanie nowego systemu tak, aby firma przeszła przez transformacje cyfrową z jak najmniejszymi turbulencjami.
67. CEO hub [Cezary Bielecki i Przemysław Jończyk]
„CEO hub | Jończyk i Bielecki” to podcast, w którym autorzy chcą pomóc słuchaczom wznieść ich biznes na najwyższy poziom. Cezary Bielecki jest właścicielem firmy Digital Forms, gdzie od lat pomaga przedsiębiorstwom budować silne technologiczne fundamenty. Z kolei Przemysław Jończyk od 17 lat prowadzi Grupę Strategiczno-Kreatywną JAAQOB, w której pomaga firmom budować swoje marki i tworzyć strategie marketingowe.
Przykładowe tematy:
- Pomysły na budowę modelu abonamentowego w Twojej firmie
- 10 najciekawszych automatyzacji w marketingu
- Jak pokonać „dolinę śmierci”? 5 faz rozwoju firmy
68. Akademia Mistrzyni Biznesu [Paula Adamska]
Paula Adamska prowadzi kilkunastominutowe audycje z poradami, jak lepiej rozwijać swój biznes.
Przykładowe tematy:
- Co i kiedy sprzedawać?
- 3 kroki, by przejść 30k
- Króluj w biznesie nad emocjami
69. O życiu i biznesie [Joanna Fabisiak]
W tym podcaście Joanna Fabisiak opowiada o tym, jak rozwija swoją markę Create Media: jak łączy rozwój własnej firmy z życiem prywatnym, jak dba o siebie i swoje zdrowie psychiczne, jak zarabia pieniądze i spełnia się zawodowo.
Przykładowe tematy:
- Tego nie dodawaj na Instastories, jeśli chcesz mieć duże zasięgi
- Ile naprawdę można zarobić na Instagramie?
- Co lepsze: sprzedaż ciągła czy w kampaniach?
70. Moja droga [Barbara Mierzwińska i Dagmara Brzezińska
„Moja Droga” to podcast prowadzony przez Dagmarę Brzezińską i Barbarę Mierzwińską – praktyczki biznesu i przyjaciółki. Program przeznaczony jest dla ludzi ciekawych nowych wyzwań i poszukujących swojej drogi. Goście podcastu dzielą się ze słuchaczkami i słuchaczami unikalną wiedzą, opowiadając o swoich doświadczeniach zawodowych.
Prowadzące dociekliwie analizują czynniki sukcesu stworzonych przez nich modeli biznesowych i karier, sięgając do własnych doświadczeń. Aktualnie Dagmara i Barbara pełnią funkcje wiceprezesek firm działających w branży e-commerce. W przeszłości piastowały stanowiska kierownicze w obszarach marketingu, sprzedaży i operacji w korporacjach oraz startupach. Realizowały również projekty doradcze w różnych sektorach gospodarki: od handlu, przez telekomunikację, po ochronę zdrowia.
71. To zależy – prawo dla biznesu [Milena Krzemień]
Zmieniający się dynamicznie system prawno-podatkowy stawia wyzwania nawet tym najbardziej wytrwałym przedstawicielom biznesu. Jeśli jesteś przedsiębiorcą, niezależnie od tego, czy indywidualnie prowadzisz działalność gospodarczą, czy reprezentujesz złożoną strukturę holdingową, znajdziesz w tym podcaście wiele cennych wskazówek. Adwokat Milena Krzemień odpowiada na złożone pytania dotyczące zagadnień prawnych i podatkowych w biznesie.
72. Rekla_mowa – [SARE]
W podcaście od SARE jest mowa o marketingu, a także o tym, co działa (lub nie) w świecie komunikacji i sprzedaży. Specjaliści w przystępny sposób dzielą się swoimi doświadczeniami, obalają marketingowe mity i rozmawiają o tym, jak wdrażać skuteczne strategie. Analizują i oceniają również aktualne trendy.
Podcasty, które nie są obecnie kontynuowane
Poniższe audycje nie mają obecnie nowych odcinków, ale wiele treści jest nadal aktualnych, dlatego warto je zgłębić.
1. ADventures [Dawid Kaźmierczak]
Autor podcastu na co dzień pracuje jako social media i PR director, a co dwa tygodnie opowiada o branży reklamowej z perspektywy jej przedstawicieli.
2. Biznes Non-Fiction {Nieagencja]
Zespół Nieagencji przygląda się branżowym opowieściom i wraz z gośćmi sprawdza, ile jest w nich konkretów. Wciąż robić CSR jako zasłonę dymną czy dotrzeć do sedna problemu? Wspierać pracowników czy tylko organizować owocowe czwartki? Poświęcić się pracy czy rodzinie? A może jest jakaś droga środka…?
3. Biznes w IT [Piotr Bucki]
Piotr Bucki jest programistą oraz przedsiębiorcą, pomysłodawcą i współtwórcą J-LABS (kilkusetosobowej firmy IT). Od 2018 r. dzieli się swoją wiedzą w podcaście: „Biznes w IT”, w którym porusza tematykę tworzenia, rozwijania i prowadzenia biznesów o wielomilionowych przychodach, głównie w kontekście branży IT. Odcinki dotyczą takich tematów jak: wskazówki rekrutacyjne, budowanie dużej i skalowalnej firmy oraz komunikacja dla liderów, menedżerów i zespołów.
4. Design to Convert [Andrzej Bieda]
Andrzej Bieda, CMO w firmie Landingi rozmawia z przedsiębiorcami i marketerami na temat ich działalności oraz marketingu, jaki prowadzą w internecie. W szczególności skupia się na landing page’ach, które tworzą na potrzeby własne oraz dla swoich klientów. Goście rozmawiają o aspektach wizualnych (design) tych stron, a także sprawdzają ich efektywność (convert).
5. Dziennik Budowy Firmy [Fox Strategy]
Podcast biznesowy i marketingowy przeznaczony dla przedsiębiorców. Usłyszysz w nim m.in. o tym, co musisz wiedzieć, jeśli planujesz współpracę z copywriterem i pozycjonowanie swojej aplikacji mobilnej.
6. Email [i] Marketing Podcast [Paweł Sala]
Paweł Sala, CEO i współzałożyciel FreshMaila, rozmawia z zaproszonymi gośćmi o tym, jak wykorzystywać efekt synergii pomiędzy różnymi kanałami komunikacji oraz jak realizować działania marketingowe w firmie. Podcast koncentruje się wokół e-mail marketingu w odniesieniu do szerszego kontekstu e-commerce, zarządzania sobą w czasie czy też badań statystycznych.
Przykładowe tematy:
- Ludzka strona mailingu – rozmowa z Łukaszem Czaczkowskim
- Jak zwiększyć dostarczalność kampanii email marketingowych
- Najczęściej popełniane błędy w email marketingu
Dowiedz się jak robić skuteczny e-mail marketing – zamów książkę Pawła Sali.
7. Eventowa Blogerka [Agnieszka Ciesielska]
Agnieszka Ciesielska przedstawia tajniki event marketingu i odsłania kulisy eventów. Dzieli się sposobami na dotarcie do klientów marki. Podcast to zbiór wielu inspiracji biznesowych oraz spotkania z niebanalnymi gośćmi. Autorka rozmawiała m.in z Kasią Sokołowską o reżyserowaniu pokazów mody czy z Martą Cugier z zespołu Lombard. W ostatnich odcinkach podpowiada, jak zorganizować wirtualną konferencję, dzieli się wiedzą o tym, jak funkcjonować w niełatwej branży event w trudnych czasach oraz w jaki sposób działają agencje eventowe i incentive w dobie COVID-19.
8. Fajnie na swoim [Jacek Kłosiński]
Jacek Kłosiński jest przedsiębiorcą, twórcą stron internetowych i trenerem. W swoim podcaście opowiada o tym, jak założyć i rozwijać własny mały biznes, żeby stał się dla nas fajną pracą. Twórca przekonuje, że „na swoim” możesz nieźle zarabiać, robić ciekawe rzeczy i przy tym mieć masę swobody. Podcast pomaga w dojściu do tego celu. Ostatnie odcinki to konkretne porady, jak stworzyć swoją ofertę, rozwiązać 4 problemy Twojego klienta oraz dociekania, jakie są zalety małego biznesu. Podcasty są opatrzone bonusowymi arkuszami PDF, które pozwolą zastosować wskazówki do swojego biznesu.
9. Finanse w Twojej firmie [Wojciech Plona]
Jeżeli prowadzisz rozwijającą się firmę, z pewnością zastanawiasz się, jak uporządkować jej finanse. „Finanse w Twojej Firmie” to podcast skupiony wyłącznie na zarządzaniu firmowymi finansami. Wojciech Plona, prezes Plona Consulting, dzieli się w nim swoimi doświadczeniami i najlepszymi praktykami finansowymi wypracowanymi podczas współpracy z małymi i średnimi firmami.
Przykładowe tematy:
- Brak płynności finansowej – co z nim zrobić?
- Jakie KPI finansowe warto mierzyć w Twojej firmie?
- 10 błędów w firmowych finansach, które mogą Cię słono kosztować
10. Firma on-line [Agata Chmielewska]
Agata Chmielewska rozmawia z gośćmi o biznesie, marketingu i rozwoju firmy w Internecie. Podcast jest dla osób, które chcą lepiej zarządzać swoją firmą, rozwijać działalność w sieci oraz wykorzystać nowe media i technologie do zwiększania przychodów.
Przykładowe tematy:
- Jakie słowa mają moc w sprzedaży i marketingu
- Jak uczyć się sprzedaży od własnych klientów
- Jakie są tajniki sprzedaży w sklepie internetowym
11. Golczyk o marketingu [Piotr Golczyk]
Piotr Golczyk jest doświadczonym marketingowcem, szefem polskich i globalnych działów marketingu oraz autorem książki „Jak zbudować efektywny dział marketingu”. W podcaście znajdziesz informacje na temat budowania efektywnego działu marketingu, wykorzystania całego potencjału zespołu do budowania biznesu i przetworzenia go w wiodącą siłę napędową firmy.
Przykładowe tematy:
- Ty masz gust, ja mam mózg. Typologia klientów wewnętrznych w marketingu
- Jak dojrzały organizacyjnie jest Twój dział marketingu?
- Big data w marketingu. Jak to robić dobrze?
Jeśli chcesz wiedzieć, jak mierzyć efektywność działań marketingowych, sięgnij do M+36: „Planowanie budżetu i pomiar efektywności działań marketingowych”.
12. Herra On Air [Wojciech Herra]
„Gdy zmrok zapada do głosu dochodzą MOCNE MARKI. Herra On Air”. Wojciech Herra prowadzi nocne rozmowy o sporcie, biznesie i przedsiębiorczości z wyjątkowymi gośćmi. Bez ściemy, cenzury i kompromisów. Wszystkie rozmowy zaczynają się o 21:12.
13. Inna kultura biznesu [Kamil Zarębski]
Kamil Zarębski rozmawia z przedsiębiorcami, którzy dzielą się swoim doświadczeniem pracy dla zagranicznych klientów. W podcaście znajdziesz rozmowy z menedżerami, którzy opowiadają o tym, jak kultura innych krajów wpływa na ich pracę i życie. Wśród gości podcastu byli m.in: Greg Albrecht, Marek Jankowski, Dorie Clark, Magdalena Urban. Odcinki opowiadają m.in. o biznesie na rynku azjatyckim, budowie zaufania u globalnych kontrahentów oraz o norweskiej gospodarce.
14. Klientomania [Maciej Buś]
Maciej Buś rozmawia o mądrym podejściu do klienta i jego obsługi. Odkrywa i komentuje świat sprzedaży oraz całkiem nowych relacji na linii marka-konsument. Podcast pomaga przedsiębiorcom działać skuteczniej, dostosowując się do nowych czasów, w jakich żyjemy. Dotychczasowymi gośćmi audycji byli m.in. Natalia Hatalska, Roman Jędrkowiak i Marek Zmysłowski. W odcinkach możesz posłuchać m.in. o tym, jak stworzyć dobry produkt, dowiedzieć się nieco więcej o omnicommerce oraz o legalności digitalizacji.
15. Komunikacja wizualna [Aneta Duk]
Komunikacja wizualna to podcast o projektowaniu graficznym mocno osadzonym w strategii marki. Omawiane tematy często zahaczają o strategię marki i wynikającą z niej strategię komunikacji. Pierwszy sezon natomiast (do 15 odcinka) porusza tematykę interaktywną: strony internetowe, wizerunek MŚP w internecie, współpracę z projektantami graficznymi itd.
16. Liczy się wynik [Bartek Popiel]
Praktyczny podcast dla marketerów i przedsiębiorców działających w sieci i chcących osiągać ponadprzeciętne wyniki. Szczególnie przydatny dla tych, którzy tworzą kursy i warsztaty online czy e-booki lub zamierzają to robić oraz pragną się nauczyć, jak dobrze przekazywać wiedzę i wyceniać swoje projekty.
17. Mamy na to slajd [GoldenSubmarine]
Podcast od początku 2020 r. tworzą stratedzy z agencji GoldenSubmarine: Jakub Kwaczyński i Marta Ulman. Każdemu odcinkowi towarzyszy jeden slajd podsumowujący treść nagrania. Autorzy rozmawiają o kulisach pracy agencyjnego działu strategii, o roli strategicznego planowania kampanii reklamowych, a także o trendach w komunikacji marketingowej.
18. Marketing Manager 2.0 [Kacper Skoczylas]
Stworzony przez Kacpra Skoczylasa podcast jest skierowany dla osób zajmujących się marketingiem i cyfrowym biznesem, które chcą być lepsze i skuteczniejsze w swojej pracy.
Przykładowe tematy:
- Jolanta Piela – jak z ograniczonym budżetem zaplanować strategię marketingową,
- Cechy charakteru i umiejętności skutecznego marketing managera,
- Machine Learning – czyli jak zmieniają się narzędzia do marketingu? (Gość: Jakub Wołek).
Jeśli chcesz dobrze zaplanować strategię marketingową, a nie dysponujesz wielkimi budżetami, sięgnij po M+42: „Skuteczny marketing przy niskim budżecie”.
19. Marketing Przegadany [Nowy Marketing]
Marketing Przegadany to podcast prowadzony przez Damiana Jemioło i Wojtka Walczaka na łamach Nowego Marketingu. Rozmawiają w nim o kampaniach reklamowych, świecie influencerów, kryzysach i wpadkach wizerunkowych oraz o nowinkach technologicznych.
20. Marketing w Wersji Audio [Natalia Charzyńska]
Autorka jest specjalistką od e-commerce, konsultantką w zakresie prowadzenia kampanii Facebook Ads i Google Ads. Podcast to praktyczny zbiór rzetelnej wiedzy marketingowej i biznesowej. Nagrania stanowią głosową wersję artykułów z bloga charzynska.pl.
Przykładowe tematy:
- Rozliczanie działań marketingowych i reklamowych „za efekt” – czy warto?
- Jak wybrać cel reklamy na Instagramie? Poradnik.
- Zarządzanie budżetem reklamowym Facebook Ads. Jak nie zwariować od nadmiaru danych?
21. Marki testowane na ludziach [Małgorzata Wardaszka-Deręgowska]
Podcast o odważnych strategiach marketingowych, projektowaniu doświadczeń i nieustannym przyglądaniu się potrzebom klienta. To audycja dla przedsiębiorców, których wspólnym przekonaniem pozostaje to, że w biznesie najważniejszy jest człowiek. Autorka jest strateżką marketingową i przedsiębiorczynią.
Przykładowe tematy:
- Przekonania, które blokują rozwój Twojej marki
- Strategia komunikacji marki w 5 prostych krokach
- Jak przeprowadzić audyt małej marki?
22. Merytorycznie o e-commerce [Marcin Rudzik]
To miejsce dla wszystkich osób związanych z handlem elektronicznym. Marcin Rudzik zaprasza interesujących gości, którymi są specjaliści od e-commerce oraz właściciele prężnie działających sklepów internetowych.
Podsumowanie wniosków z 30 odcinków podcastu „Merytorycznie o eCommerce” znajdziesz w EwP11.
23. Mistrzowie e-commerce [home.pl]
Podcast Mistrzowie eCommerce to dawka wiedzy na temat współczesnego e-biznesu oraz rynku e-commerce. W audycjach biorą udział eksperci home.pl oraz zaproszeni goście, m.in. Paulina Kołaczek z Girls Watch Porn, Dagmara Motwani ze sklepu karinameble.pl i Robert Karkowski, właściciel sklepu karko.pl.
24. Nie tylko design [Tomasz Skórski]
Podcast omawia tematy związane z produktami cyfrowymi, procesem projektowania, gadżetami elektronicznymi i szeroko pojętym designem. W najnowszych odcinkach możesz znaleźć informacje na temat tworzenia produktów i budowania zespołów produktowych, rozmowę o nierównych płacach kobiet i mężczyzn oraz rozważania o upraszczaniu tekstów użytkowych.
25. Obłędne historie [Justyna Izydorczyk]
Rozmowy z osobami ze świata biznesu, marketingu, projektowania i strategii obalające branżowe tabu. W tym podcaście mówi się otwarcie o błędach, ich konsekwencjach oraz wiedzy z nich wyciągniętej, poszerza horyzonty, szuka przestrzeni do rozwoju i konkretnych wskazówek, jak cudze porażki przekuć we własne sukcesy.
26. Olek Wandzel Podcast [Olek Wandzel]
Prezes Studi (dawniej Abstra) co tydzień rozmawia z inspirującymi ludźmi na tematy sportowe i nie tylko.
27. O mediach w Tandemie [Michał Dobrzański i Radek Sączek]
Podcast o reklamie i jej otoczeniu – głównie w radiu tradycyjnym i cyfrowym, w podcastach oraz w kinie, bo takie są pola działalności brokerskiej firmy Tandem Media, którą reprezentują prowadzący. Śledzą oni i opisują światowe oraz lokalne trendy, omawiają zjawiska, czasem zapraszają inspirujących gości. Opowieściami o mediach dousznych lub wielkim ekranie dzielą się ze słuchaczami zazwyczaj dwa razy w miesiącu.
28. Pani Swojego Czasu #kawazbudzynska [Ola Budzyńska]
Pani Swojego Czasu od kuchni to podcast dla przedsiębiorców i marketerów, którzy chcą lepiej działać w biznesie online. Ola Budzyńska, czyli „Pani Swojego Czasu”, na przykładzie własnej marki pokazuje od podszewki, jak budować i rozwijać biznes online. Zwraca uwagę na budowę zaangażowanej społeczności, pisanie bloga, organizowanie kursów online, sprzedaż produktów czy budowę marki silnej marki osobistej.
29. Porozmawiajmy o marce [Łukasz Murawski]
Autor to specjalista od psychologii konsumenta, psychologii marketingu i reklamy, budowania marki i brandingu, wykładowca w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku i Gdyni. W podcastach rozmawia ze światowej sławy ekspertami w dziedzinie brandingu. Wywiady z audycji są też publikowane w magazynie „Marketer+”.
30. Questus Marketing Podcast [questus]
Podcast jedynego w Polsce Akredytowanego Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjnego The Chartered Institute of Marketing.
31. Rozmowy B2B [Igor Bielobradek]
Igor Bielobradek prowadzi dyskusje z osobami zajmującymi się marketingiem i sprzedażą w branży B2B (m.in. z Łukaszem Kosuniakiem, Edytą Kowal czy Wiktorem Łyczko), które dzielą się swoimi praktycznymi doświadczeniami w biznesie.
Przykładowe tematy:
- Co bezpowrotnie zmieni pandemia w digitalu?
- W co warto inwestować: sprzedaż czy marketing?
- Czy wysoka satysfakcja klienta zawsze prowadzi do maksymalizacji zysków?
32. Rozmowy Facebooka
Cykl podcastowy „Rozmowy Facebooka” to oficjalny podcast Facebook Polska, w którym autorzy spotykają się i prowadzą dyskusje na temat trendów społecznych, biznesowych i technologicznych.
Przykładowe tematy:
- Z Michałem Michalskim o współczesnych mediach i ich roli w życiu pokolenia Z oraz o budowaniu społeczności wokół marki
- O badaniach nad sztuczną inteligencją w Facebooku
- O komunikacji, która nie boi się tematów tabu
33. Rozmowy Saunowe [Natalia Laskowska i Bolesław Drapella]
Podcast to rozmowy prowadzone przez mentorów SaunaGrow.com – Bolesława Drapella i Natalię Laskowską. Opowiadają oni o wyzwaniach założycieli, managerów oraz pracowników firm, najczęściej takich, które się dynamicznie rozwijają. Rozmowy zainspirowane są spotkaniami mentorskimi w ramach projektu SaunaGrow.com, które odbywają się w najprawdziwszych saunach i pomagają przedsiębiorcom mądrze rozwijać swoje biznesy.
34. Szczypta [Edyta Kowal]
Edyta Kowal jest niezależną ekspertką z zakresu doradztwa strategicznego, content marketingu i social mediów. Wcześniej pracowała jako CMO Prowly oraz współprowadziła podcast: „Rozmowy Facebooka”. „Szczypta” to jej własny format podcastowy, w którym możesz znaleźć misz-masz, czyli tematy dotyczące marketingu, biznesu, nowych technologii, pasji oraz rozmowy, które pozwalają rozszerzać własne horyzonty.
Przykładowe tematy:
- Maciej Boroń: Co marki zyskują, wchodząc w e-sport,
- Anna Wiatr (Aliganza Fashion Agency): Sklepy przyszłości to showroomy – obejrzysz na miejscu, ale kupisz online,
- Magdalena Urbaniak: Weźmy to na chłopski rozum.
35. To jest podcast biznesowy [Maja Wiśniewska i Marek Oczkowski]
Za mikrofonami Maja Wiśniewska i Marek Oczkowski z SMSAPI. Rozmawiają o marketingu, sprzedaży, e-commerce, obsłudze klienta oraz wszystkim, co dotyczy działalności małych, średnich i wielkich firm w sieci.
36. Zaprojektuj Swoje Życie [Maciej Filipkowski]
Maciej Filipkowski w podcaście „Zaprojektuj Swoje Życie” przedstawia osoby, które w swoim życiu podjęły nietuzinkowe wyzwania. Rozmowy inspirują do zastanowienia się nad tym, co nas napędza i dokąd zmierzamy. Pomagają zainspirować się do świadomego i odważnego projektowania swojego życia. Gośćmi byli już m.in. Antonina Samecka, współzałożycielka i dyrektor kreatywna RISK made in Warsaw i Magdalena Dziewguć, która zarządza biznesem cloudowym Google’a w Europie Środkowo-Wschodniej.
37. MarTech Well Done [Michał Korba]
To miejsce, w którym technologia spotyka się z marketingiem. Tutaj dowiesz się, jak działają skuteczne narzędzia marketingowe oraz jak unikać błędów związanych z ich używaniem. Poznasz tajniki automatyzacji marketingu, a także ciekawych gości i ich historie.
38. Marketing Opowieści [Cleverhearted Showrunners]
Mnóstwo wiedzy i inspiracji na temat tego, jak używać storytellingu w marketingu i opowiadać ciekawe historie.
39. No i KUJ [Marcin Cichocki]
Podcast o komunikacji i content marketingu w biznesie.
Podcast to bardzo atrakcyjny format dla słuchaczy, a jego rola w marketingu sukcesywnie rośnie. Chcesz wpisać podcasty w plan marketingowy swojej firmy? Sprawdź:
- Podcast w promocji biznesu Część 2. Jak rozpocząć przygodę z podcastem w firmie
- Podcast w promocji biznesu Część 3. Jak promować podcast
- Podcast w promocji biznesu Część 4. Podcast jako element lejka marketingowo-sprzedażowego
- Zestaw narzędzi dla podcastera
- 10 przykazań na atrakcyjny podcast firmowy
- Podkręć sprzedaż w B2B dzięki content marketingowi. Wykorzystaj podcasty
- 18 podcastów i kanałów na YouTubie o e-commerce, które warto poznać