Oczywiste jest, że działania marketingowe to inwestycja – pytanie tylko: które. Środki wydane na marketing wracają, ale głównie te wydane mądrze. A jako że budżet nie jest z gumy, nie ma tu miejsca na pomyłki – trzeba go naprawdę dobrze zaplanować. W tym artykule przedstawimy Ci garść porad, które pomogą zoptymalizować wydatki działu marketingu, a zarazem ułatwią wyznaczanie kierunków rozwoju marki.
Z tego artykułu dowiesz się:
- jaki procent budżetu firmy przeznaczyć na działania marketingowe,
- jak zaplanować budżet marketingowy, aby stał się on pożytecznym narzędziem, a nie uciążliwym ograniczeniem,
- jakie pytania warto sobie zadać podczas analizy budżetu marketingowego z poprzednich okresów,
- dlaczego istotniejsze jest to, jak i kiedy wydajesz, niż to, ile pieniędzy przeznaczasz na daną kampanię,
- które zadania marketingowe lepiej zlecać na zewnątrz, a które możesz wykonywać samemu.