Automatyzacja w digital marketingu nie jest prostą sprawą. Mnogość systemów, w których pracuje marketer, a także poziom ich skomplikowania, nie pozwala w rozsądny sposób wdrożyć popularnych rozwiązań low-code czy no-code. Niezbędne jest skrojone na miarę oprogramowanie, które dostosuje się do procesów i wykorzysta interfejsy API, aby wykonać pożądane działania.
Problem rozwiązuje nowa odsłona Sembota, której sercem jest system zarządzania zadaniami. W połączeniu z obsługą procesów i akcji w zewnętrznych narzędziach umożliwia marketerom automatyzację i osiągnięcie hiperwydajności.
Sembot – Twój hub marketingowy
Zadania w systemie mogą być tworzone na podstawie zarówno sygnałów z kanałów reklamowych, analitycznych, monitoringu widoczności czy monitoringu cen, jak i zmian w katalogu treści i strukturze strony. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zadania były dodawane również za pomocą własnych integracji. Mogą być także generowane na podstawie e-maili, konspektu rozmów na platformach Teams czy Meet, komunikatów na Slacku czy dowolnych innych źródeł. Takie podejście czyni Sembota bazą do dalszych automatyzacji.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Process table: Tabela z wykazem zaimplementowanych procesów generujących zadania do wykonania.
Digital marketing jest w gruncie rzeczy bardzo schematyczny. Postanowiliśmy wykorzystać ten fakt i zaimplementować w Sembocie rozwiązania, dzięki którym maksymalną liczbę zadań narzędzie może wykonać automatycznie. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu tzw. akcji. Zadania mają określone rodzaje (np. kampania, produkt, reklama) i przypisane do siebie akcje („zwiększ stawki”, „wstrzymaj”, „edytuj”). Dzięki temu użytkownik ma gotowe rozwiązanie swojego problemu za pomocą jednego kliknięcia którejś z sugerowanych czynności.
Przykład
System monitorowania skuteczności produktów w Google Ads wykrył produkty z wydatkami powyżej określonego progu, a niemające konwersji (proces). Marketer dostaje informacje i propozycję rozwiązania (akcji), np. „wyklucz w kampanii”, „dodaj etykietę”, „ustaw dostępność produktów na zero w feedzie”.
Akcje i procesy są kluczowymi aspektami automatyzacji pracy w digital marketingu. Można założyć, że w momencie stworzenia odpowiednio dużej bazy procesów oraz przypisania odpowiednich akcji do zadań praca operacyjna marketera w większości przypadków sprowadzi się do akceptowania systemowej propozycji – i taki jest nasz cel.
Taks board: Tablica kanban z zadaniami wydelegowanymi do użytkownika.
Wsparcie w codziennej rutynie – automatyzacja procesów
W Sembota wbudowaliśmy już kilkadziesiąt procesów, będących codziennością dla specjalistów ds. performance’u. Z każdym tygodniem dochodzi kilka kolejnych i w najbliższym czasie pokryjemy za pomocą AI niemal 100% rutynowych zadań marketera.
Wykonywanie pracy za Ciebie – akcje, czyli delegowanie zadań
Sembot – dzięki dostępowi do API m.in. Google Ads, Google Analytics, Google Search Console, Google Merchant Center, Microsoft Advertising czy Meta Ads – może nie tylko pobierać informacje, lecz także wykonywać różne czynności na kontach reklamowych.
Chat table: Odpowiedź AI Marketer na prompt użytkownika.
Zapamiętaj
Poprawki kampanii, reklam, dodawanie czy wykluczanie słów kluczowych, zmiana stawek, optymalizacja produktów itd. – zarówno te działania, jak i wiele innych rzeczy możesz po prostu zlecić asystentowi. Takie podejście czyni z Sembota pierwszego na świecie asystenta AI, któremu można delegować zadania i obsługę procesów w performance marketingu.
Wiedza marketingowa z uwzględnieniem kontekstu biznesu
Sembot buduje bazę wiedzy na podstawie skanowania wskazanej strony WWW. AI zyskuje kompleksową wiedzę bazującą na wszystkich treściach, które są umieszczone w witrynie, i odpowiada na każde pytania z uwzględnieniem pozyskanych informacji.
Marketer może również uzupełnić bazę wiedzy o dodatkowe materiały. W ten sposób AI jest w stanie produkować wysokojakościowe i unikatowe treści.
Zapamiętaj
Sembot ma dostęp do Twoich danych – zarówno analitycznych, jak i tych z kanałów reklamowych. To w połączeniu z bazą wiedzy pozwala tworzyć treści takie jak artykuły, nagłówki reklam czy opisy produktów bazujące na Twoich materiałach.
Twój inteligentny marketer AI
Jeśli skorzystasz z czatu AI wbudowanego w Sembota, zyskasz możliwość wydawania poleceń i zadawania pytań –
m.in. w kontekście danych dotyczących Twoich produktów (takich jak koszty reklam, przychody czy liczba wyświetleń), ich skuteczności oraz prowadzonych kampanii reklamowych. Taki interfejs na pierwszy rzut oka wydaje się mniej praktyczny niż klasyczne przyciski, ale w praktyce w wielu przypadkach jest znacznie sprawniejszy i szybciej wykonuje proste, ale wieloetapowe zadania.
Opracowaliśmy naszego asystenta z myślą o proaktywności. Naszym celem jest emulowanie zachowania eksperta, zadającego pytania użytkownikowi w celu osiągnięcia jego celów biznesowych. Na podstawie udzielonych odpowiedzi asystent wykona odpowiednie akcje w systemie. Dzięki takiemu podejściu możemy w wielu przypadkach dostarczyć usługę na poziomie agencyjnym za ułamek ceny.
Kolejną korzyścią z asystenta potrafiącego przełożyć tekst na zadania marketingowe jest możliwość wykorzystania go jako elementu analizującego komunikację.
Przykład
Asystent analizuje wiadomości e-mailowe lub transkrypcje z wideokonferencji, następnie wyodrębnia polecenia i je wykonuje w odpowiednich kanałach reklamowych.
Hiperwydajność nadchodzi
AI przyśpieszy pracę marketera i podniesie jej jakość na wiele sposobów. Dla części osób będzie to wykorzystanie odpowiednich promptów, dla innych – praca ze sztuczną inteligencją zaszytą pod przyciskami aplikacji używanych na co dzień. Prawdziwa zmiana nastąpi jednak dopiero wtedy, gdy wyeliminujemy całe procesy i proste, powtarzalne, rutynowe zadania. Uwolni to ogromną ilość czasu, który będzie można przeznaczyć na ambitne wyzwania, będące przecież sensem działań każdego dobrego marketera. Aby to było możliwe, niezbędne jest oprogramowanie pełniące funkcję hubu komunikacyjnego. Sembot jest jednym z pierwszych na świecie rozwiązań działających w ramach takiej koncepcji integratora.
Zapamiętaj
Sembot to oprogramowanie wykorzystywane przez wiele czołowych marek i ponad 100 polskich agencji performance’owych. Służy m.in. do:
- optymalizacji katalogu produktów (feedu),
- generowania i utrzymywania rozbudowanych kampanii marketingowych,
- porównywania cen (usługa Comparison Shopping Service, w tym w modelu white label, umożliwiająca wyświetlanie reklam produktowych w Google Ads pod własną marką w polu „Przez:”).
Kolejna wersja rozwiązania pozwoli użytkownikom na znaczne podniesienie efektywności. System obsługi zadań, który ma to umożliwić, jest obecnie w fazie beta. Z każdym tygodniem dokładamy kilka procesów, akcji, wykresów i funkcji. Nad projektem pracuje obecnie 16 programistów i stale powiększamy zespół. W ciągu najbliższych kilku miesięcy Sembot osiągnie poziom, który znacząco podniesie efektywność marketerów.
Dostęp do testowania tych funkcji otrzymają za darmo wszyscy użytkownicy Sembota. Dodatkowo w drugim kwartale 2024 r. ustalimy limit wykorzystania AI w zakresie umożliwiającym swobodną pracę.
Chcesz nam pomóc w stworzeniu narzędzia rozwiązującego Twoje problemy?
Zapisz się na listę oczekujących na pl.sembot.com/marketer, a jeśli nie korzystasz jeszcze z możliwości Sembota, to dołącz do nas na pl.sembot.com.
Materiał partnera