Budżet marketingowy nie jest jak darmowe minuty u operatorów sieci komórkowych. Niewykorzystane środki nie zostaną przeniesione, tylko przepadną bezpowrotnie. Dlatego zamiast z końcem roku zmarnować dostępny budżet zainwestuj go tak, by zaprocentował w kolejnym roku.
Zbliżający się ostatni kwartał każdego roku wieści nerwowe ruchy ze strony marketerów, a w ich głowach pojawia się pytanie: na co wydać niewykorzystany budżet? Drogie działania reklamowe bez odpowiedniego przygotowania i przemyślanej strategii mogą okazać się nietrafione, a pieniądze przeznaczone na tworzoną w pośpiechu kampanię przepadną. Zamiast tego lepiej skupić się na znacznie skuteczniejszych metodach dotarcia do grupy docelowej.
W co zainwestować niewykorzystany budżet?
Sprawdzonym sposobem na wykorzystanie pozostałych środków w budżecie marketingowym jest bezpośrednie wsparcie sprzedaży. Przygotowanie programu skrojonego pod Twoich kontrahentów, szybko zaprocentuje, a Twój dział sprzedaży dostanie nie tylko zastrzyk gotówki, ale i motywacji do zwiększenia obrotów. Dzięki takiej inwestycji sprzedaż wzrośnie, a Ty będziesz mieć poczucie dobrze zainwestowanych pieniędzy.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Skuteczny program wsparcia sprzedaży
Na skuteczność programu wsparcia sprzedaży składa się szereg elementów. Począwszy od dobrze określonego celu, realizującego potrzeby firmy, przez motywujący uczestników mechanizm, po nowoczesny katalog nagród, który spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagających kontrahentów. I choć nagrody wymieniam jako ostatnie to one stanowią główną motywację do zaangażowania się uczestników w program.
Gwarancja natychmiastowej gratyfikacji
Jaki warunek powinny spełniać nagrody, aby Twój program zakończył się sukcesem? Muszą wywoływać pozytywne emocje i spełniać oczekiwania nawet najbardziej wymagających uczestników programu, a ci najczęściej liczą na to, że ich zaangażowanie zostanie natychmiast nagrodzone. Oba te warunki spełniają przedpłacone karty premiowe Edenred.
Przedpłacone karty premiowe Edenred
To nowoczesny katalog nagród, który przywiązuje do marki i aktywizuje uczestników, jednocześnie pozwala na elastyczne dopasowanie do każdego programu lojalnościowego i wsparcia sprzedaży. Karty są akceptowane na całym świecie i w internecie, na życzenie klienta mogą zostać ograniczone do wybranych branż. Korzyści ze stosowania kart są obustronne – uczestnicy programu mogą zrealizować karty premiowe w wybrany przez siebie sposób, otrzymując nagrodę, która będzie dopasowana do ich potrzeb. Firma unika kosztów związanych z gromadzeniem i magazynowaniem nagród, jednocześnie zapewniając sukces swojemu programowi wsparcia sprzedaży.
Artykuł powstał we współpracy z marką Edenred.