Rok 2022 zweryfikował modele biznesowe i sposoby działania wielu firm, a nawet całych branż. Z jednej strony odczuliśmy pozytywny efekt zniesienia niemal wszystkich ograniczeń pandemicznych, co spowodowało m.in. uwolnienie rynku eventowego i bezpośrednich interakcji z klientami. Z drugiej strony w działania wielu sektorów wdała się niepewność związana ze spadkiem nastrojów konsumentów z powodu inwazji Rosji na Ukrainę oraz nienotowanej od ponad 20 lat dwucyfrowej inflacji. Dla marketerów te zmiany oznaczają konieczność nie tylko wysokiej elastyczności, lecz także weryfikacji dotychczasowych strategii.
Z tego artykułu dowiesz się:
- jakie są kierunki zmian komunikacji marketingowej w 2022 r. i przewidywania na rok 2023,
- jak optymalnie wydać w sieci konkretny budżet w zależności od typu biznesu,
- dlaczego w warunkach dynamicznych zmian na rynku warto elastycznie planować kampanie internetowe metodą siedmiu kroków i na czym ona polega,
- na jakie działania marketingowe online postawić w 2023 r.,
- jak z głową reagować na aktywność konkurencji.