1500 uczestników, ponad 50 przedstawicieli funduszy inwestycyjnych i inwestorów, 300 startupów oraz ponad 120 prelegentów na 4 scenach piątej, jubileuszowej i największej pod każdym względem edycji Carpathian Startup Fest. Najważniejsza impreza startupowa w Polsce odbędzie się już 21–22 maja w Centrum Wystawienniczo-Kongresowym Zen.com Expo w Jasionce koło Rzeszowa. Organizatorem wydarzenia są Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. oraz Podkarpacki Park Naukowo-Technologiczny Aeropolis. Poznaj szczegóły.

Przez ostatnie 5 lat Rzeszów stał się jednym z najważniejszych miast na mapie polskiego ekosystemu startupowego. Tutaj obok siebie zasiadają najbardziej przedsiębiorczy Polacy, tacy jak Sebastian Kulczyk czy Adam Góral, pionier branży IT w Polsce, a po sąsiedzku młodzi wizjonerzy, którzy rozwijają się wraz ze wzrostem CSF. Filip Budny, doktorant Politechniki Warszawskiej w czwartej edycji Carpathian Startup Fest stawiał pierwsze kroki z projektem WaterSense i to tak skutecznie, że zwyciężył w kategorii Idea Challenge. W tym roku na piątą edycję CSF powraca z produktem WaterStation Max, ale już na finałową scenę, gdzie powalczy o tytuł najlepszego startupu i nagrodę główną – 50 tys. zł.
Lech Kaniuk, szef SunRoof Technology, ambasadorem CSF25
Dziesiątki ekspertów i gości z Polski oraz zagranicy, wiele inspirujących osobowości. Wśród nich Lech Kaniuk – przedsiębiorca, anioł biznesu i ambasador CSF25, nazywany „seryjnym przedsiębiorcą”. Kaniuk zarządzał wieloma spółkami technologicznymi, m.in. iTaxi, najpopularniejszą aplikacją do zamawiania taksówek w Polsce, którą przejął od swojego dobrego znajomego Stefana Batorego, założyciela Booksy, obecnie globalnego lidera w branży rezerwacji online.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Batory, pochodzący z Kolbuszowej na Podkarpaciu, był ambasadorem CSF w 2024 r. Takich spotkań na majowym festiwalu w Rzeszowie będzie więcej – najlepszy networking i największe nagromadzenie startupów na metr kwadratowy są już wpisane w DNA rzeszowskiego wydarzenia. Podczas CSF25 swoimi doświadczeniami w rozmowach „How I did it” podzielą się: wspomniany Lech Kaniuk, założyciel SunRoof Technology, Bartek Pucek, znany anioł biznesu; Wiktor Schmidt, przewodniczący zarządu Netguru, oraz Jarosław Sroka, wieloletni dziennikarz oraz redaktor naczelny, członek zarządu KI Next i przewodniczący Rady Programowej Carpathian Startup Fest.
Natychmiast zgodziłem się być tegorocznym ambasadorem Carpathian Startup Fest – przyznaje Lech Kaniuk, jeden z najbardziej rozpoznawalnych i doświadczonych polskich startupowców. – To świetna impreza organizowana przez fajnych ludzi, gromadząca najważniejsze osoby polskiego ekosystemu startupowego. Zaprosiłem wielu znajomych do Rzeszowa i zachęcam zwłaszcza młode osoby, na wczesnym etapie swojej działalności, aby przyjechały na Carpathian Startup Fest. Tutaj jest ogromna łatwość nawiązywania kontaktów z przedsiębiorcami i inwestorami.
Warto to zapamiętać, tym bardziej że Lech Kaniuk jako założyciel SunRoof Technology już dziś jest „lepszy” od Elona Muska, przynajmniej jeśli chodzi o dachy solarne. Młody polski przedsiębiorca nie kryje, że od dawna inspiruje go umiejętność tworzenia przez Elona Muska wizji, po które ma odwagę iść bez żadnych ograniczeń. To ciągle rzadkość w biznesie.
21 maja na Carpathian Startup Fest Fundacja Startup Poland zapowiedziała premierę „Dekady”, o której mówi, że to więcej niż książka – raczej kompendium wiedzy o polskim ekosystemie startupowym, zebrane i przeanalizowane przez ekspertów, praktyków i wizjonerów. Swoim obserwacjami „10 lat polskich startupów z siedzenia pasażera” podzieli się też Michał Rokosz z Inovo Venture Partners.
Aż 193 startupy walczyły o udział w konkursie Carpathian Startup Fest 2025
21 i 22 maja ponad 50 topowych funduszy inwestycyjnych oraz aniołowie biznesu stawią się w Zen.com Expo w Jasionce, aby znaleźć startupy z największą szansą na międzynarodowy sukces. Walka odbędzie się w dwóch kategoriach: startup Puls Up i Idea Challenge.
Rekordową liczbę zgłoszeń, aż 193, nadesłały startupy. Wpłynęło też 65 pomysłów biznesowych. Razem 258 aplikacji z: Polski, Wielkiej Brytanii, Litwy, Estonii, Stanów Zjednoczonych, Niemiec, Szwecji i po raz pierwszy z Indii.
W półfinałowej dziesiątce znalazły się wszystkie startupy z Polski. To powód do dumy, tym bardziej że aż 40 zgłoszeń pochodziło z Podkarpacia. Lepsze od nas było tylko województwo mazowieckie, skąd mieliśmy 79 aplikacji. Podkarpackie po raz kolejny w startupowym rankingu wyprzedziło Małopolskę i Lubelskie – podkreśla Władysław Ortyl, marszałek województwa.
Mocnej pozycji Podkarpacia nie da się też nie zauważyć w strefie StartArt, którą otworzy Małgorzata Jarosińska-Jedynak, członek zarządu województwa podkarpackiego, a która przeznaczona dla artystów. W tym roku będzie można oglądać malarstwo Pawła Kina i Kacpra Dudka oraz fotografie Tadeusza Poźniaka z nowo wydanego albumu „Podkarpackie zatrzymane w zachwycie”, dokumentujące najpiękniejsze zakątki regionu. Idealne miejsce, gdzie będzie można usiąść, wychillować się i być może kupić obraz albo album.
Zasady konkursu
Jurorzy wybrali już 10 półfinalistów w kategorii startup Puls Up, wśród których znaleźli się: LegacyApp, WaterSense, autoMEE, Medmetrix, iYoniApp by LIFEBITE Sp. z o.o., Genotic, Mediono.io, Meterd, Bodyscope, RIFFSEC.
Finaliści Idea Challenge to: DES – dental endoscope system, MycoRenew – REIMAGINING FASHION WASTE WITH, BLUMINEO, Premedilo CODESENSE, Serverless Everywhere.
Konkurs potrwa dwa dni. W półfinale wystąpi 10 startupów, które będą miały 3-minutowe prezentacje, a po nich padną pytania ze strony funduszy i inwestorów. Do finału zakwalifikowanych zostanie 5 startupów najwyżej ocenionych przez jury. Kapituła konkursowa wyłoni najlepszą trójkę, na którą czekają nagrody w wysokości: 50 tys. zł, 35 tys. zł i 20 tys. zł. Będzie też nagroda publiczności: 8 tys. zł.
Finałowa piątka powalczy również o miejsce w 9. edycji InCredibles – programu mentoringowego Sebastiana Kulczyka.
W kategorii Idea nagrody wyniosą odpowiednio: 12 tys. zł, 8 tys. zł i 5 tys. zł.
Swoją szansę otrzymają także te projekty, które nie zakwalifikowały się do półfinału. Open Mic Pitch to miejsce, gdzie blisko 40 projektów będzie mogło zaprezentować swój pomysł inwestorom, ekspertom, mentorom oraz powalczyć o nagrody finansowe. Scenę Open Mic Pitch poprowadzi Pitch Me Baby.
A to nie koniec! Na 15-minutową „biznesową randkę” (Business Dating) w trakcie CSF25 będzie można się umówić poprzez rozwiązania Gridaly – Partnera Technologicznego CSF25. Wszystko zgodnie z główną ideą festiwalu – szansę na kontakt z potencjalnymi inwestorami, funduszami i kluczowymi postaciami startupowego ekosystemu ma dostać każdy, kto pojawi się w Zen.com Expo w Jasionce. W ubiegłym roku takich randek na Carpathian Startup Fest było ponad 1000.
Dodatkowe możliwości
Podczas festiwalu będzie również okazja skierować serię pytań w stronę funduszy. Reverse Pitch (odwrócony pitch) – czas, kiedy to nie founderzy, ale inwestorzy muszą się zaprezentować przed startupami. Dodatkowo festiwalowi towarzyszą targi Expo Zone – strefa wystawiennicza dla innowacyjnych projektów. Warto się pospieszyć, bo zostały już ostatnie wolne przestrzenie. Formularz zgłoszeniowy znajdziesz na stronie organizatora.
Uczestnicy tegorocznego CSF będą też mogli wziąć udział w warsztatach. Tych w ciągu 2 dni zaplanowano aż 30 – w kameralnych, maksymalnie 30-osobowych grupach. Rejestracja na warsztaty rozpoczęła się 28 maja.
Carpathian Startup Fest i słynne MeetUp Party
I jeszcze coś! Carpathian Startup Fest słynie z kultowego wieczornego spotkania networkingowego – MeetUp Party, które zaplanowano w Dworze Ostoya w Jasionce na 500 osób. To kolejna okazja, aby po dniu pełnym wiedzy i inspiracji kontynuować rozpoczęte rozmowy w swobodnej atmosferze. O muzykę zadbają: Novika, Maja Kleszcz oraz DJ JustJuice.
Przedsmak tego klimatu będzie można poczuć już 20 maja, kiedy to na tarasie widokowym Podkarpackiego Centrum Innowacji, w samym sercu Rzeszowa, odbędzie się side event. Zaprasza My Company Polska wraz z partnerem wydarzenia Huge Thing, a tam luźne rozmowy o wyzwaniach stojących przed polskim ekosystemem startupowym.
Kluczowym Partnerem Strategicznym wydarzenia jest Województwo Podkarpackie.
Rejestracja, szczegółowy program oraz wszystkie informacje o festiwalu znajdują się na stronie organizatory.
„Marketer+” jest patronem medialnym wydarzenia