Jak skutecznie planować, tworzyć i dystrybuować treści – to temat numeru nowego wydania magazynu „Marketer+”. Choć ze względu na dużą popularność content marketingu, może się wydawać, że to powszechna wiedza. Jednak nasi eksperci, dzieląc się swoimi doświadczeniami, udowadniają, jak wiele jeszcze tajemnic kryje marketing treści. Warto je odkryć razem z nami, aby tworzyć content na miarę dzisiejszych czasów.
Content marketing, jak zresztą każda gałąź marketingu, ulega ciągłym przeobrażeniom. Nowe narzędzia, kanały dystrybucji, strategie działań – wszystko to sprawia, że pomimo ponad stuletniej historii, wciąż można pisać od nowa o content marketingu. A marketerzy wciąż na nowo mogą wprowadzać, liczne rozwiązania, które zoptymalizują ich działania z zakresu marketingu treści. Chcesz wiedzieć jakie techniki będą Ci w tym pomocne? Zapraszamy do lektury!
Z najnowszego numeru „Marketera+” dowiesz się m.in.:
- czym jest, a czym nie jest content marketing,
- jakie są najistotniejsze elementy strategii content-marketingowej,
- jak poznać swojego odbiorcę i się z nim analitycznie zaprzyjaźnić,
- jak w czasach nadpodaży treści dostarczyć potencjalnemu klientowi racjonalnych, zrozumiałych argumentów, przemawiających za marką i jej ofertą,
- jak tworzyć content uwzględniający interesy nadawcy i odbiorcy w B2C i B2B,
- jak w sześciu krokach stworzyć mapę treści i dotrzeć do grupy docelowej,
- jak łączyć kreatywność z automatyzacją w content marketingu,
- jak zawalczyć o uwagę klienta biznesowego marketingiem treści,
- jak ogrzewać leada za pomocą content marketingu w świecie B2B,
- jak zbudować swoją pozycję eksperta za pomocą marketingu treści,
- jak ułatwić sobie pracę i tworzyć dobre treści dzięki odpowiednim narzędziom,
- jakich błędów unikać w codziennej pracy content marketera,
- skąd czerpać inspiracje do tworzenia treści,
- jak tworzyć efektywne komunikaty dzięki funkcji wstawiania słowa kluczowego,
- jak tworzyć treści i kampanie dla graczy.
Chcąc rozwiać wszystkie wątpliwości marketerów, nasi eksperci rozkładają content marketing na czynniki pierwsze. Dzięki temu w temacie numeru wyjaśniamy:
Słuchaj „Marketer+” Podcast
- co oznacza termin „content marketing” i co tracisz, gdy nadużywasz tego terminu,
- od czego zacząć przygotowanie strategii content-marketingowej,
- jak dopasować strategię contentową do strategii firmy, aby były one spójne,
- czy content marketing jest dla każdego,
- czym jest persona konwersji i dlaczego powinieneś ją znać,
- w jaki sposób budować profil swojego odbiorcy,
- jak tworzyć komunikaty adekwatne do potrzeb swoich odbiorców,
- dlaczego teoria lejka marketingowo-sprzedażowego jest punktem wyjścia content marketingu,
- jak przeprowadzić proces mapowania treści,
- jak wygląda podział kanałów promocji i dystrybucji treści,
- jak podnieść konwersję na stronie dzięki efektywnym strategiom content-remarketingowym,
- jak analizować treści na potrzeby remarketingu,
- jak wykorzystać wiedzę o przeglądanych treściach i zaproponować taki content, który będzie miał największe szanse na ponowne przyciągnięcie użytkownika,
- czym się różni marketing treści B2B od marketingu treści B2C,
- w czym tkwi siła content marketingu B2B,
- skąd czerpać inspiracje do tworzenia treści B2B i co publikować, by wpisy generowały ruch i nowe leady,
- jak planować treści przeznaczone do ogrzewania leadów,
- jakie są założenia metody MARS1® (Marketing and Sales as One),
- dlaczego warto budować dziś pozycję eksperta opartą na marce osobistej,
- jak wykorzystać współczesne media do umacniania swojej marki,
- co należy robić, aby mieć coraz lepszą markę eksperta w swojej branży,
- jakie narzędzia są niezbędne w pracy content managera,
- jak wykorzystać potencjał narzędzi do planowania, tworzenia i dystrybucji treści, aby skutecznie docierać do klientów,
- jak internauci czytają teksty online,
- w jaki sposób budować treści, by przyciągnąć uwagę czytelnika,
- czy w swoich tekstach powinieneś zaciekawiać, czy – informować,
- jakie są zasady tworzenia wideo w internecie,
- jak dostosować jedno wideo do różnych kanałów,
- jakie są sposoby na tworzenie angażującego wideo,
- czym jest funkcja wstawiania słowa kluczowego w Google Ads (AdWords) i jak ją wykorzystywać w reklamach.
Swoimi przemyśleniami na temat marketingu treści dzieli się także nasz stały felietonista Jacek Szlak. Porusza on istotny problem – „podróbek” w świecie informacji i konsekwencji ich stosowania.
W felietonie Jacka Szlaka przeczytasz m.in. o tym:
- czy warto w imię osiągania krótkoterminowych celów poświęcać wartości, których nośnikami mają być marki,
- czy fake newsy, podróbki informacji i wiedzy, zagrażają content marketingowi,
- jakie materiały content-marketingowe są najskuteczniejsze,
- gdzie specjaliści zajmujący się content marketingiem powinni szukać wzorów dla swoich działań.
W licznych ramkach i wyróżnieniach znajdziesz wartościowe zestawienia, przykłady i podpowiedzi, które stanowić będą dla Ciebie ściągawkę, podczas codziennych działań content-marketingowych.
Najbardziej przydatne mogą być poniższe zestawienia:
- pytania, które pomogą Ci budować strategię content-marketingową,
- w jaki sposób zastosować model „złotego kręgu” Sinka w content marketingu,
- pytania pomocne w stworzeniu persony,
- podział i charakterystyka poszczególnych kanałów dystrybucji treści,
- przykłady szacowania kosztów dystrybucji w content marketingu,
- jak dopasować strategię content-marketingową do etapów lejka marketingowo-sprzedażowego,
- mapowanie treści krok po kroku,
- przykłady map treści dla B2B i B2C,
- retargeting w content marketingu – od czego zacząć i z jakich narzędzi korzystać,
- skuteczne formaty treści w marketingu B2B,
- jak stworzyć resumé marki eksperta,
- narzędzia przydatne do agregacji, analizie i dystrybucji treści,
- jak przyciągnąć uwagę tytułem,
- o czym pamiętać podczas tworzenia wideo do różnych kanałów online,
- narzędzia i aplikacje pomocne w tworzeniu i reformatowaniu wideo,
- funkcja wstawiania słowa kluczowego – o czym pamiętać.
Oprócz tematu numeru, jak co roku o tej porze, znajdziesz prezentowy dodatek specjalny. Dzięki któremu poznasz najnowsze trendy w branży upominków biznesowych, a także dowiesz się m.in.:
- dlaczego powinieneś zostać fioletową krową,
- czemu święta to nie najlepszy czas na dawanie prezentów w biznesie,
- jak nie popełnić błędów przy dawaniu prezentów biznesowych,
- czego oczekują klienci i pracownicy w kwestii upominków biznesowych,
- jakie prezenty i kiedy najczęściej otrzymują klienci,
- jakie korzyści zyskujesz obdarowując swoich pracowników i klientów.
Oprócz tematu numeru oraz dodatku specjalnego w najnowszym numerze znajdziesz także kontynuację stałych cyklów.
Nasi eksperci Wojtek Walczak i Paweł Sala wyjaśnią:
- jakie elementy należy wziąć pod uwagę w pozycjonowaniu marki,
- czym jest insight i jak go wykorzystać w tworzeniu strategii marki,
- jak sformułować key message,
- dlaczego Twojej marce potrzebna jest big idea,
- dlaczego ważne jest, aby w kreacji e-mail mieć wyraźne call to action,
- jak stworzyć dobre copy do call to action,
- jak sprawić, aby call to action było skuteczne w e-mail marketingu.
Magazyn tworzą praktycy, którzy są na bieżąco z najważniejszymi trendami. Dzięki czemu masz pewność, że wraz z lekturą „Marketera+” zdobędziesz w pełni praktyczną i aktualną wiedzę.
Autorami najnowszego wydania „Marketera+” są:
Igor Bielobradek, Piotr Bombol, Jan Czerniawski, Diana Drobniak, Martyna Kosienkowska, Łukasz Kosuniak, Edyta Kowal, Adrianna Kubik-Przybył, Anna Ledwoń, Grzegorz Miłkowski, Patrycja Ogrodnik, Emilia Radecka, Paweł Sala, Ewelina Stachowiak, Michał Szczepański, Jacek Szlak, Małgorzata Świerczewska, Wojciech Walczak, Alicja Wielgus, Joanna Wrycza-Bekier, Edyta Wsół, Marcin Żukowski.