Jedynie ok. 10% testowanych zmian na platformach Airbnb, Booking i Netflix istotnie statystycznie poprawia wskaźniki, które miały być poprawione1. W mniejszych organizacjach średnio ok. 20–30% pomysłów, które mają na celu podnieść wyniki biznesowe stron internetowych, przynosi oczekiwane rezultaty2. Mówiąc inaczej: aż siedem–osiem na dziesięć pomysłów nie działa. Naturalnie nasuwa się zatem pytanie, jak podejmować trafne decyzje związane ze zmianami na stronie WWW.
Z tego artykułu dowiesz się:
- jak podejmować celne decyzje o zmianach na stronie internetowej,
- jak ograniczyć wdrażanie słabych i nietrafionych pomysłów,
- co wpływa na współczynnik konwersji i dlaczego warto korzystać z testów A/B,
- czy korelacja zawsze oznacza przyczynowość,
- jak w praktyce stawiać i weryfikować hipotezy w procesie optymalizacji strony WWW,
- jak walidować hipotezy w sytuacji małego ruchu na stronie.