Chcesz dowiedzieć się, jak skutecznie zarządzać danymi, aby lepiej rozumieć potrzeby klientów, podejmować trafniejsze decyzje biznesowe i zwiększać skuteczność swoich kampanii? Sięgnij po 68. numer „Marketera+”, poświęcony data-driven marketingowi. Nasi eksperci pokazują, gdzie szukać wartościowych informacji o klientach, ich zachowaniach i rynku oraz jak zamieniać dane w konkretne działania, które realnie wpływają na efektywność marketingu i wyniki biznesowe.
Jak zacząć pracę z danymi w marketingu? Skąd je pozyskiwać, które z nich mają największe znaczenie, jak poprawnie je analizować i z jakich narzędzi korzystać, aby wyciągać praktyczne wnioski? W najnowszym numerze „Marketera+” znajdziesz odpowiedzi na te pytania oraz konkretne wskazówki, które pomogą Ci lepiej wykorzystywać dane w codziennych działaniach i podejmować bardziej świadome decyzje.
Z tego numeru dowiesz się m.in. czym są first-party data i jakimi danymi warto zasilać bieżące analizy marketingowe, jak poprawnie segmentować i analizować informacje oraz w jaki sposób mogą one wspierać tworzenie precyzyjnych kampanii, jakie są wyzwania, ograniczenia i najlepsze praktyki w używaniu AI do pracy z danymi, jak wykorzystywać dane z marketing automation do segmentacji odbiorców i personalizacji komunikatów oraz jak podejmować właściwe decyzje na podstawie danych w e-commerce.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Zamów „M+” 68 o data-driven marketingu
Nie przegap też inspirującego wywiadu z Jackiem Szostakiem, media managerem w Grupie Żywiec, który opowiada o swoim podejściu do pracy z danymi. W rozmowie zdradza, jak skutecznie pracować z danymi, na jakie informacje warto zwrócić uwagę, skąd je pozyskiwać i jak wykorzystać je w planowaniu kampanii marketingowych. Dzieli się też przemyśleniami na temat ryzyk związanych z danymi oraz sposobów, w jakie mogą one realnie wpłynąć na wyniki biznesowe.
W bieżącym numerze zebraliśmy również praktyczne wskazówki dotyczące monitorowania zachowań konsumentów w sieci. Przekonasz się, jak social monitoring i social listening mogą Ci pomóc w budowaniu relacji z klientami oraz jak narzędzia typu Google Analytics 4 wesprą Twoją analizę ruchu z mediów społecznościowych i innych kanałów.
W wydaniu nie brakuje także inspirujących wywiadów i stałych cyklów. W rozmowie z Łukaszem Murawskim i Magdaleną Zaremską o procesie budowania strategii marki i skutecznym docieraniu do klientów opowiada Sarah Robb, niezależna strateżka marki. Natomiast w cyklu „Zdaniem marketera” eksperci wyjaśniają, na jakie dane warto zwracać uwagę w marketingu i jak optymalnie wykorzystać je w działaniach B2B, aby skutecznie wspierać sprzedać.
Zamów „M+” 68 o data-driven marketingu
Na deser polecamy lekturę artykułów spoza tematu numeru. Dowiesz się z nich: jak wykorzystywać potencjał marketingu sensorycznego i pobudzać zmysły na TikToku, jak w ostatnich latach zmieniały się postawy i przekonania konsumentów wobec marek, jakie strategie pozwalają skutecznie docierać do klientów w Japonii, jak konsumenci podchodzą do wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji w reklamie oraz jak prezentować dane liczbowe, aby były zarówno zrozumiałe, jak i atrakcyjne wizualnie.
Z „M+” 68 dowiesz się m.in.:
- jak zbierać dane i jak dzięki nim lepiej zrozumieć klienta,
- czym są hipotezy marketingowe, jak je stawiać i sprawdzać,
- jak podchodzić do pracy z danymi, aby efektywnie wykorzystywać ich potencjał,
- jak analizować kampanie marketingowe i rozwijać działania bazujące na danych,
- jak wykorzystywać dane z marketing automation do segmentacji odbiorców i personalizacji komunikatów,
- jak unikać pułapek myślenia i błędów badawczych podczas zdobywania informacji o odbiorcach,
- czym są first-party data i jakimi danymi warto zasilić bieżące analizy,
- jak wykorzystać social monitoring i social listening do analizy zachowań konsumentów,
- jak wykorzystać Google Analytics 4 w monitoringu i analizie ruchu pochodzącego z social mediów,
- jak personalizować treści i jednocześnie szanować prywatność,
- jak wykorzystywać dane w sposób etyczny i zgodny z przepisami prawa,
- jak stworzyć w firmie zespół myślący data-driven i co zrobić, jeśli Twój dział jest niewielki, a Ty nie masz wiedzy analitycznej,
- jak wykorzystywać dane w procesie pozyskiwania leadów,
- jak monitorować skuteczność kampanii SMS-owych w GA4,
- jak podejmować właściwe dane na podstawie danych w e-commerce,
- jakie są najczęstsze błędy w zbieraniu danych deklaratywnych i jak ich uniknąć,
- jakie są kluczowe wyzwania, ograniczenia i najlepsze praktyki w stosowaniu AI do pracy z danymi,
- jak podejmować celne decyzje o zmianach na stronie internetowej,
- jak ograniczyć wdrażanie słabych i nietrafionych pomysłów,
- jak krok po kroku rozdzielać działania i budżet reklamowy na różne kanały, aby skuteczniej docierać do odbiorców,
- jakie są najczęstsze błędy w prezentowaniu danych liczbowych, utrudniające ich odbiór i zrozumienie,
- jak wykorzystywać potencjał marketingu sensorycznego i pobudzać zmysły na TikToku,
- jak skutecznie docierać do klientów w Japonii,
- jak w dzisiejszej rzeczywistości budować siłę i kapitał marki,
- jakie trzy strategie mogą prowadzić do budowania przewagi konkurencyjnej w biznesie.
„M+” 68 to 132 strony lektury i wiele wskazówek, które pomogą Ci zarządzać danymi oraz pokażą, jak podejmować właściwe decyzje na ich podstawie.
W nowym wydaniu „M+” swoją wiedzą podzieli się:
Daria Anioł, Jakub Bąkała, Maria Biernacka, Ignacy Bochiński, Piotr Bombol, Natalia Cieślak, Anna Dobosz, Adrian Jaskulski, Dominika Kaczorowska-Spychalska, Daniil Khaustov, Michał Korolczuk, Łukasz Kosuniak, Piotr Kuczera, Michał Kuliś, Anna Kuropatwa, Anna Ledwoń-Blacha, Anna Maślak, Karolina Michalcewicz, Łukasz Murawski, Bartosz Pilch, Elżbieta Piotrowska-Krzak, Dorota Puchlew-Grzelak, Sarah Robb, Hanna Trębicka, Martyna Szadkowska, Jacek Szlak, Jacek Szostak, Magdalena Wójcik, Kamila Zalińska-Woźny, Magdalena Zaremska.
Jesteśmy przekonani, że ten numer „M+” będzie dla Ciebie inspirującym źródłem wiedzy, która pomoże lepiej wykorzystać dane w Twoich działaniach marketingowych. Życzymy owocnej lektury!