Chcesz dowiedzieć się, jak skutecznie zarządzać danymi, aby lepiej rozumieć potrzeby klientów, podejmować trafniejsze decyzje biznesowe i zwiększać skuteczność swoich kampanii? Sięgnij po 68. numer „Marketera+”, poświęcony data-driven marketingowi. Nasi eksperci pokazują, gdzie szukać wartościowych informacji o klientach, ich zachowaniach i rynku oraz jak zamieniać dane w konkretne działania, które realnie wpływają na efektywność marketingu i wyniki biznesowe.

Jak zacząć pracę z danymi w marketingu? Skąd je pozyskiwać, które z nich mają największe znaczenie, jak poprawnie je analizować i z jakich narzędzi korzystać, aby wyciągać praktyczne wnioski? W najnowszym numerze „Marketera+” znajdziesz odpowiedzi na te pytania oraz konkretne wskazówki, które pomogą Ci lepiej wykorzystywać dane w codziennych działaniach i podejmować bardziej świadome decyzje.
Z tego numeru dowiesz się m.in. czym są first-party data i jakimi danymi warto zasilać bieżące analizy marketingowe, jak poprawnie segmentować i analizować informacje oraz w jaki sposób mogą one wspierać tworzenie precyzyjnych kampanii, jakie są wyzwania, ograniczenia i najlepsze praktyki w używaniu AI do pracy z danymi, jak wykorzystywać dane z marketing automation do segmentacji odbiorców i personalizacji komunikatów oraz jak podejmować właściwe decyzje na podstawie danych w e-commerce.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Zamów „M+” 68 o data-driven marketingu
Nie przegap też inspirującego wywiadu z Jackiem Szostakiem, media managerem w Grupie Żywiec, który opowiada o swoim podejściu do pracy z danymi. W rozmowie zdradza, jak skutecznie pracować z danymi, na jakie informacje warto zwrócić uwagę, skąd je pozyskiwać i jak wykorzystać je w planowaniu kampanii marketingowych. Dzieli się też przemyśleniami na temat ryzyk związanych z danymi oraz sposobów, w jakie mogą one realnie wpłynąć na wyniki biznesowe.
W bieżącym numerze zebraliśmy również praktyczne wskazówki dotyczące monitorowania zachowań konsumentów w sieci. Przekonasz się, jak social monitoring i social listening mogą Ci pomóc w budowaniu relacji z klientami oraz jak narzędzia typu Google Analytics 4 wesprą Twoją analizę ruchu z mediów społecznościowych i innych kanałów.
W wydaniu nie brakuje także inspirujących wywiadów i stałych cyklów. W rozmowie z Łukaszem Murawskim i Magdaleną Zaremską o procesie budowania strategii marki i skutecznym docieraniu do klientów opowiada Sarah Robb, niezależna strateżka marki. Natomiast w cyklu „Zdaniem marketera” eksperci wyjaśniają, na jakie dane warto zwracać uwagę w marketingu i jak optymalnie wykorzystać je w działaniach B2B, aby skutecznie wspierać sprzedać.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
Zamów „M+” 68 o data-driven marketingu
Na deser polecamy lekturę artykułów spoza tematu numeru. Dowiesz się z nich: jak wykorzystywać potencjał marketingu sensorycznego i pobudzać zmysły na TikToku, jak w ostatnich latach zmieniały się postawy i przekonania konsumentów wobec marek, jakie strategie pozwalają skutecznie docierać do klientów w Japonii, jak konsumenci podchodzą do wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji w reklamie oraz jak prezentować dane liczbowe, aby były zarówno zrozumiałe, jak i atrakcyjne wizualnie.
Z „M+” 68 dowiesz się m.in.:
- jak zbierać dane i jak dzięki nim lepiej zrozumieć klienta,
- czym są hipotezy marketingowe, jak je stawiać i sprawdzać,
- jak podchodzić do pracy z danymi, aby efektywnie wykorzystywać ich potencjał,
- jak analizować kampanie marketingowe i rozwijać działania bazujące na danych,
- jak wykorzystywać dane z marketing automation do segmentacji odbiorców i personalizacji komunikatów,
- jak unikać pułapek myślenia i błędów badawczych podczas zdobywania informacji o odbiorcach,
- czym są first-party data i jakimi danymi warto zasilić bieżące analizy,
- jak wykorzystać social monitoring i social listening do analizy zachowań konsumentów,
- jak wykorzystać Google Analytics 4 w monitoringu i analizie ruchu pochodzącego z social mediów,
- jak personalizować treści i jednocześnie szanować prywatność,
- jak wykorzystywać dane w sposób etyczny i zgodny z przepisami prawa,
- jak stworzyć w firmie zespół myślący data-driven i co zrobić, jeśli Twój dział jest niewielki, a Ty nie masz wiedzy analitycznej,
- jak wykorzystywać dane w procesie pozyskiwania leadów,
- jak monitorować skuteczność kampanii SMS-owych w GA4,
- jak podejmować właściwe dane na podstawie danych w e-commerce,
- jakie są najczęstsze błędy w zbieraniu danych deklaratywnych i jak ich uniknąć,
- jakie są kluczowe wyzwania, ograniczenia i najlepsze praktyki w stosowaniu AI do pracy z danymi,
- jak podejmować celne decyzje o zmianach na stronie internetowej,
- jak ograniczyć wdrażanie słabych i nietrafionych pomysłów,
- jak krok po kroku rozdzielać działania i budżet reklamowy na różne kanały, aby skuteczniej docierać do odbiorców,
- jakie są najczęstsze błędy w prezentowaniu danych liczbowych, utrudniające ich odbiór i zrozumienie,
- jak wykorzystywać potencjał marketingu sensorycznego i pobudzać zmysły na TikToku,
- jak skutecznie docierać do klientów w Japonii,
- jak w dzisiejszej rzeczywistości budować siłę i kapitał marki,
- jakie trzy strategie mogą prowadzić do budowania przewagi konkurencyjnej w biznesie.
„M+” 68 to 132 strony lektury i wiele wskazówek, które pomogą Ci zarządzać danymi oraz pokażą, jak podejmować właściwe decyzje na ich podstawie.
W nowym wydaniu „M+” swoją wiedzą podzieli się:
Daria Anioł, Jakub Bąkała, Maria Biernacka, Ignacy Bochiński, Piotr Bombol, Natalia Cieślak, Anna Dobosz, Adrian Jaskulski, Dominika Kaczorowska-Spychalska, Daniil Khaustov, Michał Korolczuk, Łukasz Kosuniak, Piotr Kuczera, Michał Kuliś, Anna Kuropatwa, Anna Ledwoń-Blacha, Anna Maślak, Karolina Michalcewicz, Łukasz Murawski, Bartosz Pilch, Elżbieta Piotrowska-Krzak, Dorota Puchlew-Grzelak, Sarah Robb, Hanna Trębicka, Martyna Szadkowska, Jacek Szlak, Jacek Szostak, Magdalena Wójcik, Kamila Zalińska-Woźny, Magdalena Zaremska.
Jesteśmy przekonani, że ten numer „M+” będzie dla Ciebie inspirującym źródłem wiedzy, która pomoże lepiej wykorzystać dane w Twoich działaniach marketingowych. Życzymy owocnej lektury!
Zamów „M+” 68 o data-driven marketingu
W prezencie do tego wydania otrzymasz plakatowy kalendarz na 2025 r. (w rozmiarze 880×660 mm). Doskonale sprawdzi się jako kalendarz ścienny lub podkładka na biurko. Zaplanujesz w nim najważniejsze zadania, zaznaczysz najważniejsze eventy i urlop :) Używaj go w połączeniu z planerem marketera – planuj z precyzją, skutecznie monitoruj i optymalizuj działania marketingowe w 2025 r.
Plakatowy kalendarz marketera 2025