Badania wskazują, że około 70% klientów podejmuje decyzje o zakupie w miejscu sprzedaży, a aż 66% pozytywnych opinii o marce ma podłoże emocjonalne, nawet gdy klienci nie są przekonani o racjonalności ich ocen*. To wszystkie wrażenia, doznania i emocje, jakie pojawiają się u klienta podczas jego pobytu w danej placówce handlowej, mają wpływ na podejmowanie decyzji konsumenckich. Im lepsze doświadczenia będą towarzyszyć nabywcy, tym więcej kupi i tym chętniej wróci do innych produktów danej marki. Jak więc go oczarować w miejscu sprzedaży? Jak sprawić, aby pokochał, zapamiętał i polecał nasz sklep i markę?
Z tego artykułu dowiesz się:
- jak poprzez doznania zmysłowe wpływać na powstanie pozytywnych emocji w umyśle klienta,
- jak przez oddziaływanie na zmysły i emocje konsumenta budować najlepsze doświadczenia zakupowe,
- jak projektować przestrzeń sprzedaży, aby generowała pozytywne emocje i zwiększała zbyt.