Metod pozyskiwania inwestorów oraz klientów B2B jest wiele. Jedne są mniej, inne bardziej skuteczne. Do tych ostatnich zdecydowanie należą gadżety reklamowe dla firm. Sprawdź, jak wykorzystać je w biznesie!
Z tego artykułu dowiesz się:
- co kryje się po pojęciem „partner biznesowy” i kto może być Twoim partnerem w biznesie,
- w jakich sytuacjach warto wykorzystywać gadżety reklamowe do nawiązywania relacji biznesowych.
Czy wiesz, że według danych statystycznych wiele nowych firm kończy swoją działalność w ciągu pierwszego roku od powstania? W dodatku z tych, które pozostały w grze, zaledwie niewielka część jest w stanie przetrwać na rynku dłużej niż 5 lat.
Na sukces w biznesie ma wpływ wiele czynników. Do najważniejszych należą umiejętność zarządzania ryzykiem, a także elastyczność i zdolność płynnego dostosowywania się do zmian. Oprócz tego kluczowe znaczenie mają również rozpoznawalność marki i zaufanie do brandu. Nawet najlepszy produkt czy usługa nie sprzedadzą się, jeśli nie uda Ci się dotrzeć do kontrahentów bądź wspólników, którzy mogliby być zainteresowani współpracą. Metod pozyskiwania inwestorów oraz klientów B2B jest wiele. Jedne są mniej, inne bardziej skuteczne. Do tych ostatnich zdecydowanie należą gadżety reklamowe dla firm. Sprawdź, jak wykorzystać je w biznesie!
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Kto może być Twoim partnerem biznesowym?
Zanim odpowiemy sobie na pytania, jak i gdzie pozyskiwać partnerów biznesowych, warto zastanowić się, co właściwie kryje się pod tym terminem. Pojęcie partnera biznesowego jest dość ogólne, przez co można interpretować je na kilka sposobów.
W klasycznym rozumieniu jest to osoba lub firma, z którą wspólnie realizujesz dany projekt. Może być nim np. inwestor indywidualny, czyli w rzeczywistości Twój wspólnik, który zainwestuje własny kapitał, umożliwiając Ci realizację konkretnego biznesplanu. Partnerem biznesowym może być także druga niezależna firma, która oferuje produkt lub usługę w pewnym stopniu kompatybilną z tym, co masz do zaoferowania Ty. W takiej sytuacji po prostu łączycie swoje działania, docieracie do wspólnego klienta końcowego oraz dzielicie się zyskiem.
Pojęcie partnera biznesowego bywa jednak znacznie szersze. Można się też spotkać z określaniem tym mianem klientów współpracujących w modelu B2B, w którym jedna strona sprzedaje dany produkt, a druga go kupuje. W praktyce przyjęte nazewnictwo nie ma jednak większego znaczenia, ponieważ gadżety reklamowe świetnie sprawdzają się w obu sytuacjach. Zarówno jako metoda pozyskiwania inwestorów z prywatnym kapitałem, jak i jako sposób na budowanie relacji handlowych i zwiększanie sprzedaży.
Jak i gdzie wykorzystać gadżety reklamowe do nawiązywania relacji biznesowych?
Profesjonalne artykuły promocyjne z nadrukowanym logo czy nazwą brandu możesz wykorzystać w wielu sytuacjach. Wysokiej jakości, estetyczne akcesoria reklamowe potraktuj jako rodzaj upominków biznesowych. Prezenty lubimy dostawać wszyscy – drobiazg z firmowym nadrukiem jest więc miłym gestem, a przy okazji skuteczną formą promocji. Im gadżet bardziej praktyczny, tym lepiej – taki produkt, będąc w użyciu, każdego dnia pracuje na rozpoznawalność Twojej marki. I o to właśnie chodzi w tego typu strategii marketingowej. Im więcej potencjalnych klientów dowie się o istnieniu Twojej firmy, tym lepiej.
Gadżety reklamowe z nadrukiem warto więc mieć ze sobą np. na:
- targach branżowych,
- spotkaniach biznesowych z potencjalnymi, a także obecnymi klientami,
- kursach, szkoleniach i warsztatach.
Udział w targach, szkoleniach czy w innych imprezach promocyjnych oraz biznesowych to jeden z lepszych sposobów dotarcia do klienta, a jednocześnie sprawdzona metoda na pozyskiwanie partnerów B2B. Warto brać udział w tego rodzaju wydarzeniach, lecz trzeba się do nich odpowiednio wcześnie przygotować. Zadbaj więc o organizację stoiska handlowego, atrakcyjną formę prezentacji produktu lub usługi oraz zainwestuj w profesjonalne gadżety reklamowe.
W biznesie liczą się relacje
Twój sukces zależy w dużej mierze od tego, czy i jak potrafisz budować kontakty biznesowe. Dlatego poszukuj nowych inwestorów oraz utrzymuj dobre relacje z obecnymi klientami i kontrahentami. Pamiętaj także, że każdy ma prawo odmówić współpracy. Ciesz się jednak możliwością poznawania ludzi. Nigdy nie wiesz, czy za chwilę nie nadarzy się okazja do wspólnego działania na innej płaszczyźnie bądź przy innym projekcie. Pomyśl więc koniecznie, jak dotrzeć do nowych klientów B2B i już dziś zajrzyj na stronę internetową Gratisownia.pl i wybierz profesjonalne gadżety reklamowe dla Twojej firmy!
Materiał Partnera