Jak opisać, czym jest wideomarketing? Cóż, jeśli jedno zdjęcie wyraża więcej niż tysiąc słów, to jedno wideo wyraża więcej niż tysiąc zdjęć. Parafraza ta nie tylko wpada w ucho, lecz także ma swoje odzwierciedlenie w e-commerce
Jak pokazują najnowsze dane, widzom łatwiej zapamiętać informacje przekazywane za pośrednictwem filmu przyswajają na dłużej aż 95% treści z wideo i tylko 10% z materiałów tekstowych. Ponadto 86% z nich chciałoby częściej widywać materiały wideo na stronach marek, a 64% przyznało się do robienia zakupów po obejrzeniu filmu o produkcie w social mediach1. Brzmi to nieźle, ale czy są integracje wykorzystujące wideomarketing, które mogą jeszcze bardziej zwiększyć sprzedaż? Razem ze specjalistami z Global4Net zdecydowałem się to sprawdzić.
Czym jest wideomarketing?
Najważniejsze na początek: wideomarketing to nie reklama wideo. Jego celem nie jest jednostronne informowanie i zachwalanie produktu, lecz stworzenie interaktywnego doświadczenia, które ma wzbogacić content Twojej strony. Ale jak sprawić, żeby wideo było interaktywne? Wideomarketing to nie tylko filmy, przy których jedyną czynnością, jaką możesz wykonać, jest naciśnięcie przycisku „play/pause”. W takim materiale możesz zawrzeć linki do produktów, strony rejestracyjnej, social mediów, a także adresy swoich placówek. Ma to na celu zaangażowanie Twoich klientów w interakcję z marką, przedłużenie ich styku z Twoim brandem i zwiększenie liczby miejsc w sieci, w których mogą tego doświadczyć.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Wideomarketing w e-commerce
Jak wygląda skuteczność wideomarketingu w e-commerce? Badania pokazują, że użytkownicy, którzy zostali odesłani do witryny sklepu przez wideo, o 184% częściej dokonują zakupu i wydają ok. 45% więcej pieniędzy od pozostałych. Jeśli chodzi o B2B, to landing page’e z treściami wideo dawały średnio 80% wyższy współczynnik konwersji niż te, które takich materiałów nie zawierały2. Jak widać, wideomarketing w e-commerce ma się dobrze, jednak jak poprawnie wdrożyć go w witrynie? I jakiego narzędzia użyć?
Wideomarketing w Magento
Kiedy przychodzi do wstawiania plików wideo na Twojej głównej stronie e-commerce, wszystko zależy od tego, z jakiej platformy korzystasz. Specjaliści z Global4Net polecają Magento ze względu na szerokie możliwości jego rozbudowy i kompleksowe wsparcie w każdej dziedzinie ważnej dla e-biznesu. Magento pozwala także w łatwy i niewymagający znajomości tajników programowania sposób dodawać pliki wideo do podstron produktów i innych miejsc w witrynie.
Czego będziesz potrzebować?
Najpierw będziesz musiał zdobyć klucz do API YouTube’a z deweloperskiego konta Google. Skopiuj go i udaj się do panelu administracyjnego swojej platformy e-commerce, do odpowiedniej sekcji. W Magento znajdziesz ją w „Stores”: „Configuration” „Settings”. Utwórz nowy katalog typu „Product Video” i wklej tam klucz API YouTube’a. Podlinkuj swój film i voilà – Twój produkt nie jest już opatrzony zwykłym zdjęciem, ale plikiem wideo.
To nie koniec możliwości Magento. Platforma pozwala na szczegółową konfigurację opcji wyświetlania wideo. Możesz też posłużyć się wieloma plug-inami i rozszerzeniami do plików wideo, specjalnie przygotowanymi z myślą o zwiększonej personalizacji.
Innowacje wideo w Magento
Powiedzmy sobie jednak szczerze: poprawnie stworzone, zwykłe wideo też będzie przynosiło pożądany skutek, niemniej dzisiejsza technologia e-commerce pozwala na bardziej zaawansowane formy. Niektóre innowacje zapewnią jeszcze większe możliwości interakcji z Twoimi klientami i nadadzą unikatowość Twojej marce.
Do dzieła!
Wideomarketing to niezwykle skuteczna strategia przyciągania klientów i oswajania ich z marką. Żeby jednak wykorzystać jego możliwości w pełni, trzeba zadbać o każdy krok na drodze do wdrożenia tej strategii marketingu, w tym o odpowiednią technologię. Magento jest jednym z najbardziej uniwersalnych narzędzi na rynku e-commerce i świetnie radzi sobie w dziedzinie wideomarketingu. Posiada bogatą dokumentację, która pomoże Ci w wykorzystaniu innowacji z zakresu wideomarketingu w Twoim e-biznesie, i oferuje wsparcie ekspertów, gotowych Ci pomóc.
Specjaliści z software house’ów takich jak Global4Net pomogą Ci we wdrożeniu platformy i innych projektach związanych z e-commerce. Zajmują się tym z sukcesami od ponad 10 lat – ich klientem był m.in. Neonet. Posiadają ogromną wiedzę, którą podzielą się z Tobą przy następnym wdrożeniu e-commerce – również tym związanym z wideomarketingiem.
- K.McCormick, “75 Staggering Video Marketing Statistics for 2021”, dostęp online:
- tamże
Materiał partnera