Przebywając w różnych zakątkach Polski widzimy te same drogerie, sklepy spożywcze czy salony optyczne. Poznajemy ich usługi, przyzwyczajamy się do ich asortymentu. Nagle wybór oferty tej, a nie innej firmy staje się świadomy. Sieci handlowe, realizując strategię dynamicznej ekspansji, autentycznie zbliżają się do klienta. Jednak czy mogą mówić o rozwoju organicznym tak, aby zainteresować nie tylko partnerów biznesowych czy konkurencję, ale również samych klientów?
Ekspansja sieci handlowej to temat przewijający się w magazynach handlowych czy na portalach retailowych. Otwarcia nowych punktów nagłaśniane są też regionalnie, dzięki czemu dowiadują się o tym potencjalni klienci. Okazuje się jednak, że powstanie nowego punktu sprzedaży, salonu czy sklepu, który zaokrągla liczbę lokalizacji danej sieci handlowej, można przekuć w ciekawą ogólnopolską kampanię lifestylową.
W sposób humorystyczny…
Przykładem jest marka Vision Express, świętująca liczbę 250 salonów w całej Polsce. Z tej okazji rozpoczęła ogólnopolską kampanię, w której w przystępny i humorystyczny sposób pokazuje, że jej okulary można polecać całej rodzinie. Niezależnie od miejsca zamieszkania krewnych, każdy z nich może znaleźć swój ulubiony salon Vision Express w Polsce.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Twórcy postanowili zabawić się koligacjami rodzinnymi i nawiązać do najróżniejszych regionów kraju. Materiał rozpoczyna się od słów „Do zobaczenia w całej Polsce…”, czyli hasła wprowadzonego do strategii marki w czerwcu ubiegłego roku. Następnie w spocie pokazano mieszkańców różnych krańców Polski, w różnym wieku – kuzyna z Wielkopolski, który pochwalił się okularami kuzynce z Małopolski, czy babcię z Wrocławia, którą do zakupu zachęcił stryjeczny bratanek mamy teścia z Lublina. Wszystkich łączy to, że polecają sobie okulary z Vision Express.
Nasza kampania przygotowana z okazji otwarcia już ponad 250 salonów w Polsce, łącznie z Trendy Opticians, pokazuje odbiorcom, że poprzez dynamiczny rozwój możemy być coraz bliżej każdego zakątka Polski i zaznaczać obecność nie tylko w dużych miastach, ale wszędzie tam, gdzie jest potrzeba dbania o wzrok Polaków. Nie mówimy jednak o tym wprost, nie używamy do tego biznesowego i branżowego języka. W sposób humorystyczny pokazujemy, że nieważne, czy mieszkasz na Mazurach, czy może w Małopolsce, znajdziesz tam salon Vision Express. Tym samym zwracamy uwagę odbiorców na dostępność naszej sieci dla każdego, a na koniec zachęcamy ich do skorzystania z usług, oferując atrakcyjną ofertę – mówi Andrzej Dalkowski, marketing & digital dyrektor w Vision Express.
Od 16 stycznia spot jest emitowany w internecie oraz w telewizji w wersjach 30s i 15s.
Zachęcająco…
Dla klientów z tej okazji sieć przygotowała specjalną promocję: -250 złotych na okulary korekcyjne. O promocji klienci dowiadują się nie tylko ze spotu, ale marka jak zwykle przygotowała szeroko zakrojoną kampanię w mediach społecznościowych, internecie, w centrach handlowych i w radiu.
W odpowiedzi na potrzeby…
Vision Express, chcąc dotrzeć również do młodszej części odbiorców, na przełomie stycznia i lutego w mediach społecznościowych będzie publikował relacje będące krótszymi wersjami przygotowanego spotu. Użytkownicy będą mieli także okazję do wzięcia udziału w konkursie nawiązującym do motywu przewodniego kampanii – polecania oferty i usług Vision Express w całej Polsce.
Za koncepcję i realizację kampanii odpowiada agencja Walk Creative. Produkcją spotu zajęło się SZUT SZUT Studio. Reżyserem był Tomasz Knittel, za zdjęcia odpowiadał Igor Połaniewicz, a za postprodukcję oraz udźwiękowienie – Studio Lunapark. Kampania została wsparta działaniami public relations, które realizuje zespół Walk PR. Kampania potrwa do 26 lutego br.
Materiał partnera