Pierwsze projekty influencer marketingu bazowały w dużej mierze na relacjach i mniej formalnych ustaleniach zakresu współpracy. Być może dlatego początkowo przedsięwzięcia tego typu nie podlegały tak gruntownej analizie i ocenie efektywności jak pozostałe działania marketingowe. Wraz ze wzrostem udziału wydatków na influencer marketing w budżetach marketingowych rosła jednak potrzeba oceny tych działań od strony nie tylko jakościowej, lecz także ilościowej. Przeanalizujmy zatem krok po kroku, jakie narzędzia i wskaźniki mamy do dyspozycji, aby ocenić współpracę z influencerem.
Z tego artykułu dowiesz się:
- jak rozliczać się z influencerem i jaki model rozliczenia wybrać,
- jakie narzędzia i wskaźniki pozwolą Ci ocenić współpracę z influencerami,
- jak przygotować raport z kampanii influencer-marketingowej,
- kiedy warto skorzystać z pogłębionych badań kampanii i jakie dane możesz z nich pozyskać.