Firma ubezpieczeniowa Wiener przygotowała nową ofertę dla przedsiębiorców. Aby skutecznie dotrzeć do tej mocno zróżnicowanej grupy docelowej, stworzyła ona kampanię promującą nowy Pakiet BIZNES. Poznaj jej szczegóły i sprawdź, czy podjęte działania spełniły zamierzone efekty.
Focus na grupę docelową
Przygotowania do komunikacji Wiener rozpoczął od badania MŚP przeprowadzonego przez IQS. Jak powszechnie wiadomo, małe i średnie przedsiębiorstwa to filar polskiej gospodarki: generują one 50% PKB i zapewniają niemal 67% miejsc pracy w sektorze przedsiębiorstw.
Są one jednak również mało odporne na zawirowania gospodarcze – część z nich nie udźwignie wzrostu kosztów spowodowanego inflacją i rosnącymi cenami energii. Dlatego Wiener przeprowadził badanie, aby sprawdzić, jak powszechny jest to problem, oraz dowiedzieć się, jakie wyzwania i szanse widzą przed sobą przedsiębiorcy.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Wyniki badania, wraz z analizą sytuacji wyjściowej zostały przedstawione w raporcie „Małe, średnie firmy – wielkie wyzwania na 2023”. Był on komunikowany w czterech turach od czerwca 2023 r.
Debata w ogólnopolskim medium
Aby skomentować otrzymane wyniki badania przedsiębiorców oraz zderzyć opinie z ekspertami, Wiener we współpracy z Rzeczpospolitą zorganizował debatę.
Wzięli w niej udział:
- Adam Dwulecki, prezes firmy Wiener,
- Adam Abramowicz, rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców,
- Elżbieta Glapiak, dyrektor w departamencie analiz i inicjatyw gospodarczych Business Centre Club,
- Przemysław Ruchlicki, wicedyrektor Biura Polityki Gospodarczej Krajowej Izby Gospodarczej.
Eksperci rozmawiali na temat kluczowych wyzwań dla MŚP w 2023 r. Nakład gazety z relacją ze spotkania wyniósł 31 788 egzemplarzy, natomiast skrót debaty ukazał się również w wersji online na łamach rp.pl.
Współpraca z magazynem docierającym do MŚP
W kolejnym kroku Wiener podjął się współpracy z My Company – jednym z najbardziej poczytnych magazynów biznesowych, skierowanym do grupy małych i średnich przedsiębiorców, właścicieli firm i ich menedżerów. W ramach współpracy ukazały się artykuły w prasie, na stronach internetowych i w social mediach. Redakcja objęła również patronatem Raport MŚP, w ramach którego przygotowała dodatkowe teksty na stronę WWW.
Nakład gazety z artykułem o Pakiecie BIZNES wyniósł 15 000 egzemplarzy. Łączny zasięg wszystkich materiałów to 22 000 odbiorców i AVE wynoszące 100 000 zł.
Jak dotrzeć do agentów ubezpieczeniowych
Kolejną grupą docelową działań związanych z komunikacją Pakietu BIZNES byli agenci ubezpieczeniowi. Musieli oni poznać nowy produkt i przekonać się do niego, aby następnie oferować go swoim klientom – przedsiębiorcom.
W tym celu nawiązano współpracę z Gazetą Ubezpieczeniową. Przeprowadzono m.in. live z Martą Mazaraki, ekspertką ubezpieczeń MŚP z Wiener na temat Pakietu BIZNES, podczas którego agenci mogli zadawać pytania oraz otrzymali pakiety materiałów. To wydarzenie, zamienione później w podcast, znalazło się w TOP3 najchętniej słuchanych podcastów w maju wg Gazety Ubezpieczeniowej.
Przeprowadzono również wywiad z prezesem Adamem Dwuleckim na temat wyzwań MŚP i tego, jak na te potrzeby odpowiadają ubezpieczenia.
100 agencji w 3 dni
Wiener w ramach promocji Pakietu BIZNES zorganizował trzydniową trasę po Polsce pod hasłem „Z nami zrobisz BIZNES”. W tym czasie przedstawiciele firmy odwiedzili 100 biur agencyjnych w 3 dni i promowali nowe ubezpieczenie wśród agentów. Placówki, w których odbyły się spotkania, zostały wyłonione w specjalnym konkursie na najbardziej kreatywne zaproszenia.
Kampania w social mediach
W ramach kampanii promującej Pakiet BIZNES powstały posty dotyczące nowego ubezpieczenia publikowane na Facebooku, grupie Cafe Wiener i na LinkedInie. Na tych kanałach regularnie pojawiały się również posty z wynikami badania na temat MŚP.
Wiener wypróbował również zupełnie nową formę postów na Facebooku – reelsy, w których omówiono zalety Pakietu BIZNES dla poszczególnych branż. Łącznie wszystkie posty i reelsy w ramach kampanii zostały wyświetlone 330 000 razy.
Wyniki kampanii
W ramach kampanii łącznie ukazało się ponad 1000 publikacji, w tym 15 publikacji w ogólnopolskiej prasie. Informacje o Pakiecie BIZNES, dzięki szerokiej kampanii w mediach, dotarły do 1,1 mln odbiorców i wygenerowały 1,6 mln zł AVE.
Pozornie trudny i mało interesujący temat, jak nowe ubezpieczenie dla przedsiębiorców, dzięki ciekawym pomysłom ubezpieczyciela zyskał powszechne zainteresowanie oraz dołożył cegiełkę do debaty nad kondycją oraz przyszłością polskich małych i średnich przedsiębiorstw.
Materiał reklamowy partnera