Tytułowe pytanie spędza sen z powiek nie jednemu marketerowi. Szczególnie jeśli, budżet na kampanie nie jest elastyczny, a kliknięcia i konwersje wciąż nie zadowalają. Jak w takiej sytuacji zoptymalizować swoje działania? Korzystając z odpowiednich narzędzi.
Z tego artykułu dowiesz się:
- jak ulepszyć kampanie Google Ads bez zwiększania budżetu,
- jakie narzędzia Ci w tym pomogą,
- jak możesz wykorzystać nowości oferowane przez PromoNavi.
Każdy zaprawiony w boju marketer wie, że Google oferuje szereg narzędzi, które pozwalają optymalizować kampanie Google Ads. Jeśli jednak stale korzystasz z planera słów kluczowych, znasz najczęstsze wyniki wyszukiwań dzięki Google Trends czy też analizujesz ogłoszenia konkurencji, a mimo to wciąż Twoje kampanie nie realizują zakładanych celów, czas zmienić strategię. Z pomocą przyjdzie narzędzie PromoNavi i oferowane w jego ramach nowości.
Najważniejsze zasady optymalizacji Google Ads
Oczywiście walkę o kliknięcia warto rozpocząć od podstawowych czynności takich jak zebranie danych, ich analiza dzięki zaprzyjaźnieniu się z Google Analytics, a także regularna, czasem można powiedzieć wręcz żmudna, praca nad optymalizacją.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Działania te można jednak sobie ułatwić za pomocą dostępnych na rynku rozwiązań, takich jak PromoNavi. To narzędzie, dzięki któremu w jednym miejscu, możesz zoptymalizować swoją kampanię. Więcej o samym narzędziu przeczytasz w artykule Zaoszczędź na kampaniach Google Ads. Jest ono wciąż udoskonalane, dzięki czemu do dyspozycji odbiorców trafiają kolejne opcje, mające pozytywny wpływ na optymalizacje prowadzonych kampanii.
Narzędzia poprawiające skuteczność
W życiu każdego pojawia się coraz więcej ułatwień. Gdy piszesz na swoim smartfonie słownik sam poprawia błędnie zapisane słowa, gdy wyjedziesz poza wyznaczone na drodze linie, bez wrzucania kierunkowskazu, w wielu samochodach zawibruje kierownica, gdy stosujesz nieefektywne frazy kluczowe to… no właśnie, najczęściej nic. Sam musisz metodą prób i błędów dojść do tego, które frazy są właściwe, które nie, jakie warto dodać i które ogłoszenie będzie najbardziej skuteczne.
A jednak również i na ten problem znalazło się odpowiednie rozwiązanie. Jest nim dostępna w narzędziu PromoNavi opcja Checklista Google Ads. Analizuje ona ustawioną kampanię i przygotowuje dla Ciebie automatycznie rekomendacje:
- podpowiada hasła wprowadzane przez użytkowników nie mające związku z prowadzoną kampanią, tworząc listę wykluczeń.
- po analizie danych z Google Analytics wskazuje konwertujące frazy kluczowe,
- wskazuje nieefektywne frazy kluczowe, które można usunąć.
Dodatkowo narzędzie oferuje Optymalizację treści ogłoszeń, dzięki czemu dokładnie wiesz, które jego fragmenty warto poprawi.
Po przeprowadzonej przez system analizie, możesz zastosować proponowane rekomendacje w swoich kampaniach – w całości lub w wybranych obszarach.
Optymalizacja w praktyce
Wydawać by się mogło, że tego typu systemowe rekomendacje, nie są niczym czego doświadczony twórca kampanii Google Ads nie mógłby zrobić sam. A jednak czasem może okazać się, że nie dostrzegamy niektórych elementów, które mają ogromny wpływ na sukces kampanii.
Przeprowadzone przez PromoNavi case study, idealnie ukazuje, jak w ciągu zaledwie 5 dni po wprowadzeniu proponowanych przez system rekomendacji łączne CTR kampanii wzrosło z 2,41% do 3,41%, zaś dla pojedynczej frazy z 5,88% do 7,14%. A to wszystko bez zwiększania budżetu.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat możliwości Checklisty Google Ads oraz sprawdzić jak jeszcze możesz optymalizować swoje kampanie dołącz do nas 19 grudnia br. Tego dnia odbędzie się specjalny webinar, podczas niego, wraz ze specjalistą Google, zgłębimy omawiany temat. Szczegóły wkrótce na blogu i stronie PromoNavi. Zapraszamy!
Tekst powstał przy współpracy z PromoNavi.