Gdy pracuję dla agencji reklamowych lub działów marketingu dużych firm, często otrzymuję do konsultacji umowy z influencerami. Zazwyczaj taka umowa z influencerem pochodzi od samego twórcy internetowego i jest napisana w sposób ogólny i nie zabezpiecza wystarczająco interesów żadnej ze stron. W tym artykule wyjaśnię, na jakie aspekty prawne zwrócić uwagę przy negocjowaniu umów między marketerami a influencerami, tak aby na późniejszym etapie zminimalizować ryzyko nieporozumień i problemów.

Z tego artykułu dowiesz się:
- co jest najważniejsze w umowie z influencerem,
- jakie konsekwencje wiążą się z podpisaniem umowy ze spółką reprezentującą influencera, a nie z samym twórcą,
- jakie pytania warto sobie zadać przed określeniem przedmiotu umowy,
- jaki rodzaj umowy podpisać z twórcą,
- jak w umowie z influencerem uregulować kwestie praw autorskich,
- jakie są możliwe formy rozliczeń z influencerem.