Black Friday i Cyber Monday zbliżają się wielkimi krokami. To już ostatni dzwonek, żeby dobrze przygotować się do swoich kampanii w tym gorącym dla marketerów okresie – zwiększyć dostarczalność e-maili i prawidłowo obsłużyć wzmożoną liczbę zamówień. W ramach akcji Black November w EmailLabs skorzystać możesz z darmowego audytu komunikacji. Dodatkowo eksperci opracowali specjalny podcast oraz poradnik.
Raport opracowany przez Techcrunch pokazuje, że podczas Black Friday i Cyber Monday z wiadomości e-mail generowany jest 20-procentowy ruch w witrynach WWW. Klienci dokonujący zakupu po otrzymaniu e-maila z informacją o promocji wydają średnio o 138% więcej niż Ci, którzy takiego e-maila nie dostali.
Jak wyróżnić się wśród setek wiadomości, które otrzyma Twój subskrybent? Zapraszamy do odsłuchania podcastu EmailLabs.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
PODCAST: https://spoti.fi/3wbUwa4
Poniżej prezentujemy kilka cennych wskazówek, które sprawią, że Twoje działania będą bardziej efektywne. Dowiesz się m.in., jak zwiększyć zaangażowanie i polepszyć rezultaty wysyłki e-maili w okresie Black Friday i Cyber Monday. Razem z zespołem EmailLabs zdążysz skutecznie wdrożyć podpowiedzi jeszcze przed sezonem.
1. Kieruj swoje e-maile do skrzynki odbiorczej i omijaj SPAM
Sądzisz, że jeśli Twoja reputacja wysyłkowa wynosi 90%, to jest to gwarancją docierania do folderu głównego? Nic bardziej mylnego. Badania pokazują, że coraz trudniej jest skutecznie dostarczać e-maile. W 2016 r. mniej niż 20% wysyłek realizowanych w Black Friday trafiało w 90% do skrzynek głównych. Rok wcześniej ta liczba wynosiła 44%**. E-maile transakcyjne i marketingowe powinny być wysyłane z odrębnych adresów IP i koniecznie odrębnych subdomen. Każdy z tych typów komunikacji ma własną reputację i nie można ich mieszać. Wiadomości marketingowe mają często sporo słów typowych dla promocji, ofert, mają więcej obrazków czy też linków itd. Mogą być one domyślnie kierowane do zakładek typu „oferta”. Wiadomości transakcyjne wysyłane z tej samej infrastruktury spotka najpewniej to samo. Czego jeszcze unikać w komunikacji transakcyjnej, aby zawsze była kierowana do skrzynki głównej? Zapytaj naszych ekspertów. Jeśli chcesz sprawdzić, czy e-mail nie będzie uznany za SPAM, skorzystaj z narzędzia MailChecker.net.
2. Sprawdź, kto jeszcze wysyła z Twojej infrastruktury i czy NAPRAWDĘ jest ona przeznaczona TYLKO Twoim wysyłkom?
Często badamy kwestie dostarczalności nadawców, którzy chcą zweryfikować swoich obecnych dostawców pod kątem udostępniania im przeznaczonej dla nich infrastruktury. Okazuje się, że zdecydowana większość z nich korzysta ze współdzielonych adresów SMTP. Oznacza to, że reputacja wysyłkowa nadawcy nie zależy w pełni od jego wysyłek, a od dziesiątek, czasem nawet setek, nadających z tej samej infrastruktury. Co możesz zrobić, jeśli nie wiesz, jak jest w Twoim przypadku? Sprawdź przy wsparciu ekspertów z EmailLabs, czy posiadasz specjalne adresy IP. Jeśli tak nie jest, koniecznie zdecyduj się na budowanie własnej reputacji wysyłkowej. Na nic zdadzą się Twoje dobre praktyki antyspamowe, jeśli „dzięki” providerowi będziesz postrzegany przez pryzmat masowych wysyłek „sąsiadów” wysyłających z tego samego adresu SMTP.
3. Rozgrzewaj serwery SMTP przed Black Friday
Jeśli w ciągu roku z Twoich serwerów nadawczych nie były realizowane większe czy regularne wysyłki lub jeśli zazwyczaj infrastruktura wysyłkowa raczej kurzy się aniżeli obsługuje wzmożony ruch e-mailowy, to znaczy, że podczas Black Friday możesz napotkać problemy związane z limitowaniem wiadomości. W wyniku narzuconych przez providerów poczty limitów, e-maile są kolejkowane i ich dostarczenie jest opóźnione. Czasem takie wiadomości dochodzą na drugi dzień albo wcale. Dlatego jeśli planujesz większe wysyłki podczas Black Week, rozgrzej swoje serwery co najmniej kilka tygodni wcześniej. Jeśli nie wiesz, od czego zacząć, odezwij się do naszych ekspertów. To dobry czas na testy i wszelkie przygotowania.
4. Wyróżnij logo w skrzynce, zwiększ swoje OR o 39%
Podczas Black Friday każdy z nas otrzymuje na swoją skrzynkę kilkadziesiąt e-maili. Poza ciekawym tematem, nadawca może przyciągnąć uwagę odbiorcy także wyświetlając logo swojej marki na listingu. Na Gmailu i Yahoo jest to możliwe dzięki identyfikatorowi BIMI. Dzięki prezentacji logo w skrzynce e-mail o 39% zwiększysz Open Rate, poprawisz świadomość marki i istotnie poprawisz konwersję z kanału e-mail***. Jeśli chcesz wdrożyć standard BIMI do czasu świątecznych wysyłek, napisz do nas już dziś.
5. Jeśli nie wiesz od czego zacząć, po prostu napisz do nas
Podczas akcji EmailLabs Black November, oferujemy bezkosztowy onboarding i audyt komunikacji dla wszystkich, którzy mają jakikolwiek problem z komunikacją e-mail i chcą przygotować się do Black Week i świąt z nami. Napisz do nas, a podpowiemy, jak podmienić adres SMTP, jak uwierzytelnić wysyłki, skonfigurować DKIM czy DMARC, rozdzielić ruch transakcyjny i marketingowy i wiele więcej.
WIĘCEJ: https://emaillabs.io/black-friday/
Materiał partnera