Wyobraź sobie, że Twoja strategia marketingowa to 30-piętrowy wieżowiec, a narzędzie do marketingu, którego szukasz na 2023 r., to winda. Żeby wjechać na najwyższy poziom, musisz zainwestować w odpowiednie rozwiązanie. Jaką decyzję podjąć?

Rozwijanie marketingu w firmie to niełatwa sprawa. Dla marketera prawdziwym wyzwaniem stają się coraz bardziej rozproszone dane, ograniczenia w personalizacji komunikacji i brak możliwości udowodnienia szefowi sensu swoich działań za pomocą solidnego raportu. Wszystko przez mnożące się aplikacje (np. do landingów, e-mail marketingu, formularzy), które się nie integrują.
Jak podejść do wyboru narzędzia dla zespołu marketingu
Na początek dane. Aż 88% marketerów używa nawet 10 narzędzi, a 29% uważa, że ma ich zbyt wiele w swoim stosie technologicznym. Natomiast 35% boryka się z brakiem integracji między technologiami, a 46% poświęca więcej czasu na przygotowanie i segmentację danych niż na cokolwiek innego.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Zapamiętaj
Zbyt duża liczba systemów może spowalniać pracę, tworzyć tarcia z działem sprzedaży i zmniejszać wartość Twojej aktywności.
Jeśli nie bierzesz pod uwagę trendów, takich jak integracja działań marketingu i sprzedaży oraz personalizacja komunikacji, możesz zostać w silosie swoich zadań i tym samym napotkać znaczne ograniczenia w realizacji strategii.
Jak oszczędzić czas, pieniądze i zasoby
Aby nie utknąć na parterze strategii marketingowej i dojechać na 30. piętro personalizacji kontaktu z klientami, spójrz inaczej na dane konsumentów i zaangażowanie w marketing.
Wskazówka
Warto sięgnąć po rozwiązanie typu all-in-one oparte na sprawdzonym CRM, które:
- pomaga monitorować wyniki prowadzonych działań i zwiększać zwrot z marketingu,
- zapewnia spójny dostęp do danych i szczegółową personalizację komunikacji,
- automatyzuje codzienne czynności, przez co zapewnia czas na prace koncepcyjne,
- obniża całkowity koszt użytkowania i integruje się z aplikacjami, bez których nie da się pracować.
Takie możliwości oferuje HubSpot Marketing Hub. Dzięki niemu możesz poświęcić mniej czasu, pieniędzy i zasobów na integrację danych oraz systemów i skupić się na budowaniu relacji z klientami. Możesz wznieść segmentację i personalizację komunikacji na wyższy poziom. A dodatkowo będzie ona rosła razem z Tobą. Nawet jeżeli dziś masz potrzeby sięgające tylko 10. piętra, jeśli zechcesz – zawiezie Cię na 30.
Zapamiętaj
Sercem Marketing Hubu jest system CRM HubSpotu, na którym może stać Twoja strona WWW (HubSpot CMS), pracować dział sprzedaży czy obsługa klienta. W efekcie w jednym miejscu są nie tylko wszystkie narzędzia do prowadzenia kampanii, lecz także wszystkie dane o klientach, historia kontaktów ze sprzedażą czy pełna analityka zachowań na stronie.
Jakie korzyści zapewnia Marketing Hub
Działy marketingu korzystające z Marketing Hubu koncentrują się zazwyczaj na trzech celach: wykorzystywaniu wszystkich danych w jednym miejscu, zwiększaniu liczby leadów oraz automatyzacji swojej pracy. Narzędzie zapewnia (dane HubSpotu):
- większy wzrost liczby leadów przychodzących po 3 (56%), 6 (106%), 9 (123%) i 12 (149%) miesiącach od zakupu,
- większy ruch na stronie internetowej – o 190% po 12 miesiącach,
- więcej zamkniętych transakcji – aż 166-proc. wzrost liczby transakcji zamkniętych po 12 miesiącach.
Kiedy łączysz siły, możesz więcej. HubSpot Marketing Hub z wbudowanym CRM pomaga zespołom marketingowym rozwijać się dzięki narzędziom, które są wydajne samodzielnie, ale jeszcze lepsze razem.
Materiał partnera