Obecnie na LinkedInie w Polsce są ponad 4 mln zarejestrowanych osób oraz około 90 tys. stron firmowych. Chcesz prowadzić skuteczny profil firmowy na LinkedInie, a może szukasz inspiracji z różnych branż? W naszym przeglądzie znajdziesz przykłady stron firmowych na LinkedInie, którymi dzielą się prowadzący szkolenia ze swoimi uczestnikami.

Podlaskie Travel, Niebezpiecznik, Budimex, BNP Paribas, Lidl Polska czy Sharebee – prezentujemy listę najciekawszych i godnych polecenia polskich stron firmowych na LinkedInie. Adrian Gamoń, Dagmara Pakulska, Marcin Niewęgłowski, Angelika Chimkowska i Grzegorz Miecznikowski dzielą się z uczestnikami swoich szkoleń poniższymi dobrymi przykładami.
Adrian Gamoń – strateg i ekspert z zakresu komunikacji marek i social media, mówca i trener biznesu. Autor wielu publikacji marketingowych dotyczących działań firmowych na LinkedInie i prelegent prestiżowych konferencji branżowych. Specjalizuje się w social sellingu oraz działaniach marketingowych na tej platformie. Autor i wydawca raportu „LinkedIn w Polsce w 2020 roku”.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
- Niebezpiecznik.pl – to przykład najpopularniejszej polskiej strony firmowej na LinkedInie, która zgromadziła 121 443 obserwujących. Niebezpiecznik.pl jest dowodem na to, że interesujące i poradnikowe treści świetnie się tu sprawdzają.
- Budimex – to przykład doskonale prowadzonej strony korporacyjnej. Znajdziesz na niej publikacje dotyczące sukcesów i realizacji Budimexu, aktualne oferty pracy, historie pracowników, przykłady działań CSR, ale również zachęty do udziału w projektach.
- Podlaskie Travel – to nietypowy przykład, ponieważ związany z kampanią zachęcającą do krótkich wypadów i przyjazdów na Podlasie. Język natury został tu kreatywnie połączony z językiem miasta, korporacji i biznesu.
- mBank – to kolejny przykład wzorowo prowadzonej komunikacji korporacyjnej. Brawa z mojej strony za odwagę i otwartość na pewne ważne społecznie kwestie.
- wszystkim marketerom polecam obserwowanie, jak specjaliści z LinkedIna tworzą treści na stronie LinkedIn Marketing Solutions, na której publikowanych jest dużo wartościowych materiałów dotyczących komunikacji firm na LinkedInie.
Angelika Chimkowska – strateg social sellingu i Silnych Marek. Specjalizuje się w tworzeniu skutecznej komunikacji i sprzedaży wykorzystującej social media (szczególnie Linkedin). Autorka dwóch książek: „Psychologia zmiany w życiu i biznesie” oraz „Silna Marka na Linkedin, czyli social selling w praktyce”.
- Santander Bank Polska – strona firmowa, która pokazuje świetne przykłady działań z zakresu employer brandingu, employee advocacy oraz społecznego zaangażowania. Możesz tu znaleźć szeroki wachlarz działań firmy oraz duże zaangażowanie pracowników. Świetny przykład korporacyjnej komunikacji z tzw. „ludzką twarzą”.
- Crido – jeżeli oferta Twojej firmy oparta jest o wiedzę, to działania CRIDO będą dla Ciebie dobrym benchmarkiem. CRIDO nie tylko wie, jak robić to profesjonalnie, ale również dba o marketingową formę, czyli świetnie dostosowuje przekaz do swojej grupy docelowej.
- Śnieżka – jedna z pierwszych firm, jaką znam, która zaczęła prowadzić na LinkedInie nie tylko komunikację korporacyjną, ale również prezentować zaangażowanie pracowników. Śnieżka robi to profesjonalnie i jednocześnie autentycznie.
- KGHM – działania firmy znałam z Facebooka, gdzie urzekła mnie akcja „KGHM to my”. Na LinkedInie profil firmowy również zadaje szyku za pośrednictwem angażowania pracowników, pokazywania codzienności firmy, ale też organizowania niezwykłych akcji. Jeden z takich przykładów: Egon – Górnicza rodzina.
- Wedel – ta strona w tym zestawieniu jest szczególna, ponieważ pierwszy post Wedla pojawił się całkiem niedawno. Dotychczasową obecność na Linkedin zapewniała aktywność CEO Wedla – Macieja Hermana. Teraz te dwa profile uzupełniają się i współdziałają, nie tylko graficznie. Więcej o tym, jak aktywnie wspierać działania firmy na Linkedin w 10 odcinku podcastu „Silna marka w praktyce”. Wywiad właśnie z Maciejem Hermanem – CEO Lotte Wedel.
Marcin Niewęgłowski – posiada 15-letnie doświadczenie w obszarze szeroko pojętego marketingu. Zajmuje się praktycznie tematem marketingu i sprzedaży na LinkedInie od kilku lat. Ma on na swoim koncie współpracę z klientami z wielu branż (przemysł, energetyka, reklama/ marketing, FMCG, transport, prawo, nowoczesne technologie). Współwłaściciel Digital Now oraz autor bezpłatnego ebooka Skuteczna sprzedaż na LinkedInie.
- Invest Lublin – doceniam ten profil za logiczny podział prowadzonej komunikacji. Strona firmowa jest skierowana do potencjalnych zagranicznych inwestorów, a podstrona profilu firmowego (tzw. showcase page) – czyli Gospodarczy Lublin – skupia się na odbiorcach z kraju.
- Podlaskie Travel wyznacza standardy komunikacji w zakresie turystyki w obszarze B2B nie tylko w Polsce, ale i za granicą.
- post2020marketing – wyróżniam za koncept i konsekwencję budowania strony firmowej dla szeroko pojętego środowiska marketingowego w Polsce. Udaje się to robić przy jednoczesnym poruszaniu różnorodnych tematów oraz zachowaniu wizualnego formatu postów.
- Europa Systems – Europa Systems to wiodący producent zautomatyzowanych systemów logistyki wewnętrznej. Ten przykład pokazuje, że na LinkedInie można prowadzić komunikację w każdej branży. Dobrze odnajdują się tam tematy związane z przemysłem, w szczególności w wersji 4.0.
- Ambasada Izraela w Polsce – wyróżniam za świetne sprofilowanie swojej komunikacji i dopasowanie do odbiorców na LinkedInie, czyli społeczności skupionej wokół startupów i przedsiębiorczości technologicznej.
Grzegorz Miecznikowski – Head of Growth w Sharebee – pierwszej polskiej platformie wspierającej Employee Advocacy, szkoleniowiec, bloger, specjalista od komunikacji, optymalizacji sprzedaży i rozwoju biznesu. Social Media Geek pełną gębą.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
- Aluprof – czy komunikacja branży budowlanej na LinkedIn musi być nudna? Nie. I Aluprof jest tego najlepszym przykładem. Na stronie znajdziesz nie tylko branżowe newsy, ale także aktualności firmowe i informacje o nagrodach czy osiągnięciach poszczególnych pracowników – czyli wykorzystanie w pełni możliwości komunikacyjnych LinkedIn. Dodatkowo Aluprof ma bardzo aktywnych ambasadorów marki na tym kanale społecznościowym.
- sprawny.marketing – to jeden z moich ulubionych przykładów wykorzystywania strony firmowej na LinkedIn. Dużo wiedzy, ale także odpowiednia, nienachalna prezentacja oferty szkoleniowej czy materiałów płatnych. Wchodząc na stronę, od razu wiadomo, jaki jest najbliższy event. Dostajesz też informację, czego możesz spodziewać się w ofercie. Jest to też doskonały przykład, jak w praktyce korzystać z języka korzyści.
- Lux Med – porady zdrowotne, z których może skorzystać społeczność LinkedIna? Tak. Na tym profilu są zamieszczone wskazówki, jak zadbać o kręgosłup podczas pracy w biurze, w jaki sposób walczyć z otyłością, rzucić palenie czy dbać o psychiczną odporność w czasie pandemii. To także strona, na której znajdziemy ciekawe wywiady z lekarzami i kadrą zarządzającą Lux Medem. Do obserwowania polecam też profil CEO Lux Med – Anny Rulkiewicz. Tak właśnie „robi się” komunikację na LinkedInie.
- Sharebee – precz z fałszywą skromnością, ale tę stronę prezentowałem na szkoleniach jeszcze zanim dołączyłem do zespołu Sharebee. Na profilu od razu widać, do kogo skierowane są komunikaty, a strona pełni jasny, edukacyjny cel. Pojawiają się na niej firmowe raporty, branżowe newsy i ciekawostki. Profil jest przejrzysty i graficznie spójny, a to bardzo ważne, zwłaszcza przy cyklach postów realizowanych na stronie firmowej.
- Prowly – Prowly jest stroną, której celem jest edukacja rynku i przekazywanie wiedzy o nowoczesnym public relations. To wystarczający argument, żeby dodać profil do obserwowanych. Dodatkowy plus to spójność stylistyczna w wyglądzie postów i linków.
Dagmara Pakulska– marketer, szkoleniowiec i wykładowca akademicki. Jej specjalizacją jest komunikacja w mediach społecznościowych, a konikiem LinkedIn oraz Twitter. W styczniu 2017 roku powołała do życia Niby-Prasówkę, na której dzieli się newsami ze świata marketingu.
- ING Polska – szukasz niemal wzorowo prowadzonej komunikacji polskiego banku w social mediach? Pora zajrzeć na profil ING Polska. Na szczególną pochwałę zasługuje częstotliwość komunikacji tej marki. Nierzadko na profilu pojawiają się nawet 2 lub 3 publikacje dziennie, w których przedstawiciele banku oraz zaproszeni eksperci dzielą się swoją wiedzą, wykorzystując wszystkie dostępne formaty prezentowania treści na LinkedInie.
- Lidl Polska – employer branding na LinkedInie? Lidl Polska czuje się w tym temacie jak ryba w wodzie. Na profilu marki znajdziesz mnóstwo informacji związanych z benefitami pracowniczymi, nowymi ofertami pracy czy dobrymi praktykami rekrutacyjnymi. Dowiesz się też, jakimi wartościami kieruje się firma w swojej codziennej pracy i dlaczego razem z nią warto kierować się hasłem: „więcej na radość z życia!”.
- Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie – chcesz wiedzieć, co w praktyce oznacza odpowiedzialna konsumpcja? Zastanawiasz się, jak wygląda kwestia przestrzegania praw człowieka i dbałości o środowisko w biznesie? Koniecznie zajrzyj na company page Fundacji Kupuj Odpowiedzialnie! Znajdziesz tutaj mnóstwo ciekawych danych, raportów i statystyk, które otworzą Ci oczy i pozwolą stać się bardziej świadomym konsumentem.
- Beeffective – pracowite pszczółki z Beeffective wykorzystują swój company page na LinkedIn głównie do dzielenia się wiedzą i robią to w bardzo fajny i przystępny sposób. W dodatku swoje publikacje postanowiły podzielić na cykle tematyczne, którym przyporządkowały takie hashtagi jak: #samnektar, czy #beenews (Rys. 4). Na szczególną uwagę zasługuje również fakt spójnej identyfikacji wizualnej zarówno na profilu firmowym, jak i na profilach osobowych pracowników agencji. Marketingowy miód! 😊
- BNP Paribas Bank Polska – oczy wizualnych estetów z pewnością ucieszy profil marki BNP Paribas Bank Polska na LinkedInie, ponieważ słynie on ze spójnej i eleganckiej identyfikacji wizualnej. W dodatku marka często podejmuje działania z zakresu real-time marketingu, na bieżąco komentując otaczającą rzeczywistość i nawiązując w niej również do aktywności podejmowanych wewnątrz banku.
Warto doczytać:
- A. Chimkowska, Skuteczny profil firmowy na LinkedInie w świetle nowych funkcji serwisu.
- Ł. Dębski, LinkedIn – jak skutecznie wykorzystać największy serwis biznesowy.
- G. Miecznikowski, Jak napisać idealnego InMaila na LinkedIn?.
- A. Gamoń, Płatna kampania na LinkedInie krok po kroku.