W erze hiperłączności technologicznej paradoksalnie nasilają się epidemia samotności i intymny indywidualizm. Ludzie są przeładowani cyfrowym światem, więc poszukują autentycznych relacji i głębszych doświadczeń poza ekranem. Te społeczne trendy można wykorzystać, aby wzmocnić program lojalnościowy oraz zaoferować odbiorcom nagrody, które pokażą, że marka zna swoich klientów i jest wrażliwa na ich potrzeby.

Trendy społeczne jako wyzwanie dla marek
Wstępne rozeznanie we współczesnych trendach społecznych pozwala lepiej dopasować produkt i usługę do odbiorcy. Jest to jednak wyzwanie zwłaszcza dla marek, których oferta na pierwszy rzut oka nie łączy się bezpośrednio z tymi trendami. Gdy przygotowują program lojalnościowy, mogą jednak wzmocnić go za pomocą nagród, które na obowiązujące trendy odpowiadają. Pokażę to na przykładzie zjawiska określanego mianem intymnego indywidualizmu.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Zapamiętaj
Intymny indywidualizm to trend, w którym jednostki, stawiając na wygodę i samorealizację, odchodzą od tradycyjnych form uczestnictwa w życiu społecznym na rzecz bardziej indywidualistycznych i introspektywnych stylów życia. Długie godziny pracy, cyfrowa komunikacja i potrzeba zachowania przestrzeni osobistej sprawiają, że tradycyjne spotkania międzyludzkie są zastępowane wieczorami przed ekranem. Trend ten ma zarówno pozytywne, jak i negatywne strony, a marka, która uważnie obserwuje otoczenie, może zaproponować odbiorcom nagrodę polegającą na spotkaniu z kimś i zrobieniu czegoś niezwykłego.
Wprowadzenie do katalogu nagród w programie lojalnościowym takich rozwiązań, które wyzwolą pozytywne emocje i pozwolą przełamać poczucie osamotnienia, jest sposobem na budowanie lojalności użytkownika i zaangażowanej społeczności wokół marki.
Zamień vouchery na przeżycia w autentyczne relacje z odbiorcą
Świetnym pomysłem na nagrody, które mają emocjonalny wymiar i wywołują pozytywne emocje, są vouchery na przeżycia. Dostarczają wyjątkowych wspomnień, budują trwałe skojarzenia z marką i – przede wszystkim – są inwestycją w relacje międzyludzkie.
Przykład
W programie lojalnościowym marki kosmetycznej nagrodą może być voucher do SPA dla dwóch osób. Z pewnością docenią to kobiety odkładające spotkanie z przyjaciółką na później.
Vouchery na prezenty w formie przeżyć to zaproszenie do budowania relacji i spędzania czasu z innymi. Od kolacji w ciemności, na którą można zabrać najbliższą osobę, po warsztaty kulinarne, które gromadzą amatorów dobrego jedzenia. Vouchery na przeżycia to okazja, aby wejść w dialog z odbiorcami programu i stworzyć dla nich autentyczne doświadczenie z marką.
Zapamiętaj
W programach lojalnościowych vouchery na przeżycia mogą być kluczem do budowania głębszych relacji. Firmy coraz częściej szukają sposobów na wyróżnienie się, a oferowanie nagród, które łączą emocje, relacje i przyjemność, pomaga w budowaniu więzi z klientami.
Artykuł ukazał się w raporcie „Programy lojalnościowe, motywacyjne i wsparcia sprzedaży w 2025 roku”.
Materiał reklamowy partnera