Według NielsenIQ (2023) ponad 50% produktów FMCG w Polsce sprzedaje się w promocji, a udział wartościowy produktów promocyjnych w zakupach spożywczych to około 33%1. Coraz częściej mówi się jednak o negatywnym wpływie wojny cenowej nie tylko na marże, lecz także na wizerunek marki czy jakość produktów. Marketerzy i handlowcy zadają sobie pytanie: jak sprawić, aby ich produkty regularnie gościły w polskich koszykach niezależnie od polityki cenowej?
Z tego artykułu dowiesz się:
- jakie są sprawdzone modele działań promocyjnych i prosprzedażowych,
- jakie są psychologiczne, społeczne i kulturowe czynniki sukcesu sprzedażowego,
- czym są zjawiska lipstick effect i instagrammable effect,
- jak zwiększyć sprzedaż dzięki zmianie podejścia do zarządzania produktem i marką oraz właściwemu miksowi kanałów komunikacji,
- skąd czerpać wiedzę o kliencie i jak utrzymać jego lojalność.




