Świat marek przeżywa okres największych zmian od lat. Konsumenci gubią się w szumie komunikatów, AI generuje tony bardzo podobnych treści, a firmy – zamiast się wyróżniać – coraz częściej zaczynają mówić jednym językiem. Jak w takim otoczeniu zbudować brand, który będzie pierwszym wyborem, da klientowi poczucie spokoju i stanie się stałym punktem w zmiennym świecie? W najnowszym odcinku „Marketer+ Podcast” o strategii, emocjach, tastemakerach i roli AI w budowaniu marek przyszłości opowiada Magdalena Kowańdy – ekspertka strategii marketingowej i brandingu.
Żyjemy w czasach, w których zmiana stała się stanem domyślnym. Zmieniają się zachowania konsumenckie, kanały komunikacji, technologie i oczekiwania wobec marek. W tym wszystkim konsument coraz częściej czuje się przytłoczony liczbą bodźców i decyzji, które musi podjąć. Wygrywają te brandy, które upraszczają wybór, są wiarygodne, oparte na spójnym DNA i potrafią „przytulić” klienta emocjonalnie – zamiast krzyczeć głośniej niż konkurencja. O tym, jak strategicznie przygotować się do 2026 roku, w najnowszym odcinku „Marketer+ Podcast” rozmawiamy z Magdaleną Kowańdy.
Gość: Magdalena Kowańdy
Ekspertka strategii marketingowej i brandingu. Od prawie 18 lat tworzy strategie dla brandów na polskim rynku. Doświadczenie zdobywała w agencjach, domach mediowych, startupach i po stronie klienta (głównie beauty & FMCG), w komunikacji B2B i B2C. Wprowadzała na rynek i budowała działania marketingowe m.in. dla takich marek jak: Phlov by Anna Lewandowska, Ipanema, Rider, Diadora, Disugual, Alkemie, MomMe Cosmetics, Stara Mydlarnia, Wiejska Zagroda, Alpha Spirit, Catch a Tiger. Jej strategie łączą analityczne podejście (analiza potrzeb konsumenta, DNA marki, trendy rynkowe) z kreatywnością, co przekłada się na mierzalne rezultaty i budowanie love brandów. Wykładowczyni planowania marketingowego na Uniwersytecie Dolnośląskim i ekspertka Polskiej Szkoły AI, gdzie uczy, jak łączyć AI ze strategią, by tworzyć skuteczne i autentyczne marki.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Z tego odcinka dowiesz się m.in.:
- jakie zmiany w marketingu, brandingu i zachowaniach konsumenckich widać w perspektywie 2026 r.,
- dlaczego konsumenci są coraz bardziej zagubieni w szumie komunikatów i jak marki mogą im ten wybór realnie uprościć,
- czym jest DNA marki i „system operacyjny brandu”, a także jak zachować spójność przy jednoczesnej elastyczności działań,
- jak mądrze korzystać z AI w strategii marki: od insightów, przez martech i workflow, aż po rolę „sparingpartnera” dla marketera,
- dlaczego krytyczne myślenie staje się jedną z kluczowych kompetencji marketingowych w erze generatywnej AI,
- dlaczego warto budować strategie oparte na emocjach, komforcie i poczuciu bezpieczeństwa konsumenta,
- kim są tastemakerzy i dlaczego nano- i mikroinfluencerzy mogą dać marce więcej niż masowe zasięgi,
- jakie wyzwania stoją dziś przed marketerami w firmach i czego potrzebują, aby skutecznie łączyć strategię, AI i emocje w swoich działaniach.
Posłuchaj tego odcinka „Marketer+ Podcast”:
O „Marketer+ Podcast”
„Marketer+ Podcast” to audycja, w której pasja do marketingu spotyka się z praktyczną wiedzą. Eksperci z branży odkrywają przed słuchaczami tajniki skutecznych działań marketingowych, dzielą się swoim bogatym doświadczeniem oraz cennymi wskazówkami. Każdy odcinek dotyczy innego aspektu marketingu.
Jeśli chcesz być na bieżąco z trendami, poznawać nowe narzędzia, rozwijać swoje umiejętności i zdobywać inspiracje do efektywniejszej pracy, ten podcast jest dla Ciebie. Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z marketingiem, czy masz już duże doświadczenie, znajdziesz tu inspiracje i konkretne porady, które pomogą Ci osiągać lepsze wyniki.
🚀 Słuchaj „Marketer+ Podcast”, aby zgłębiać kluczowe aspekty marketingu i skutecznie przekształcać teorię w praktykę. Wszystkich odcinków możesz wysłuchać na naszej stronie internetowej, a także na platformach Spotify, Apple Podcasts oraz YouTube.
🎙️ Chcesz u nas wystąpić? Napisz na: redakcja@marketerplus.pl.
➡️ Współpraca: reklama@marketerplus.pl.



