Marketing jako wsparcie sprzedaży to zagadnienie, które w naszej branży powraca jak bumerang, ale co ciekawe, zawsze w innym kontekście, innej odsłonie, przez co nadaje naszym dyskusjom inny kierunek. Kiedyś polemizowaliśmy na temat ogólnej roli marketingu we wsparciu sprzedaży czy o wpływie, jaki na liczbę transakcji może wywrzeć silna marka. Z kolei w dobie performance marketingu zachłysnęliśmy się marketingiem krótkoterminowym, przynoszącym mierzalne efekty, aby za chwilę powrócić do dyskusji o istocie marki i działaniach długoterminowych. Tak powstały dwa „obozy”, które przekonywały nas o słuszności „swojego” marketingu.
Z tego artykułu dowiesz się:
- jak z biegiem lat zmieniało się postrzeganie roli marketingu we wsparciu sprzedaży,
- przed jakimi wyzwaniami stoi obecnie marketing w kontekście działań krótko- i długoterminowych,
- jak dziś można rozpatrywać penetrację rynku, a jak – budowę lojalności konsumentów,
- jak ważne są działania mające na celu budowę marki, wspierające sprzedaż w perspektywie długoterminowej, a jakie znaczenie mają krótkoterminowe aktywacje sprzedaży,
- jaki jest optymalny stosunek działań krótkoterminowych do długoterminowych.