Na czym polega wsparcie sprzedaży, po co je wdrażać i jak to robić? W jaki sposób zbudować tandem marketingowo-sprzedażowy? Jak planować i prowadzić kampanię sprzedażową oraz dobierać odpowiednie działania do etapu ścieżki zakupowej klienta lub fazy rozwoju firmy? Odpowiedzi na te m.in. pytania znajdziesz w 52 numerze „Marketera+”. Wewnątrz numeru również specjalny dodatek „Reklama OOH”.
Jeszcze 23 lutego wielu z nas było przekonanych, że świat po dwóch latach pandemii powoli wraca do względnej normalności. Atak Rosji na Ukrainę sprawił jednak, że po raz kolejny musimy się odnaleźć w nowych realiach.
W bieżącym wydaniu „Marketera+” głos oddaliśmy Mariyi Hud – Ukraince, która od wielu lat pracuje w Polsce i w dużej, międzynarodowej firmie odpowiada za marketing i PR na rynkach Europy Wschodniej, w tym Rosji. W felietonie „Prawdziwa rola CSR w czasie wojny” autorka zastanawia się, dlaczego tak bardzo boimy się powiedzieć na głos, że żadna naprawdę odpowiedzialna społecznie marka nie powinna inwestować w Rosji. Zdaniem marketerki „wiele biznesów i wiele marek nie przetrwa tej wojny. Stanie się ona szansą dla jednych i klęską dla drugich. Świat nie wybaczy tym, którzy pozostali obojętni na ludzkie cierpienie. Nikt nie będzie chciał jeść batoników o smaku krwi”.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
100% dochodu ze sprzedaży jubileuszowego, 50 wydania „Marketera+” o marketingu odpowiedzialnym społecznie przeznaczamy na pomoc ofiarom wojny w Ukrainie udzielaną przez Fundację PCPM. W numerze znajdziesz przegląd 50 podcastów o marketingu i biznesie oraz obszerny dodatek o audycie.
W cyklu „#porozmawiajmyomarce”, którym rozpoczynamy bieżące wydanie, polecamy inspirującą rozmowę z Richardem D. Czerniawskim, założycielem firmy Brand Development Network International, który ma 50-letnie doświadczenie w marketingu. „Pozycjonowanie marki jest matką marketingu. To pierwsze i najważniejsze »P«. Nadaje kierunek wszystkiemu, co robimy, mówimy, i temu, jak się reklamujemy. Napędza sprzedaż i kształtuje sposób jej prowadzenia”.
Z wywiadu z Richardem D. Czerniawskim dowiesz się m.in.:
- jak tworzyć markę,
- jak opracowywać skuteczną strategię pozycjonowania konkurencyjnego,
- jakie są największe błędy marketingowe,
- czym jest głupi marketing.
Temat przewodni bieżącego numeru to marketing jako wsparcie sprzedaży. Jak pisze prof. Robert Kozielski: „Marketing nie może istnieć bez sprzedaży, a sprzedaż bez marketingu. Tak jak post nie powinien się mieszać z karnawałem i odwrotnie”.
Rolą wsparcia sprzedaży jest pomoc handlowcom w skupieniu się na domykaniu transakcji. Maciej Budkowski obrazowo pokazuje, jak to robić, na przykładzie Roberta Lewandowskiego. Dzięki wsparciu sprzedaży handlowcy mogą – tak jak piłkarze – mieć swój sztab, który pozwala im się skupić na najważniejszym zadaniu, czyli sprzedawaniu.
W numerze znajdziesz też podpowiedzi, jak zbudować tandem marketingowo-sprzedażowy i jak przygotować dla obu działów zestaw czytelnych zasad ułatwiających efektywną współpracę. Z lektury dowiesz się, jak sprawić, żeby komunikacja w mediach społecznościowych przybliżała firmę do realizacji celów biznesowych, jak wykorzystać content marketing do usprawnienia pracy handlowców oraz jakie są sposoby na zwiększenie rentowności firmy.
Zamów 52 wydanie „Marketera+” z dodatkiem specjalnym „Reklama OOH”
Przeczytasz, jak dzięki matrycy strategii treści planować materiały, których celem jest wsparcie potencjalnego klienta na poszczególnych etapach procesu decyzyjnego, jak umiejętnie łączyć kontakty e-mailowe z telefonicznymi, żeby uzyskać efekt synergii, oraz jak prowadzić kampanię sprzedażową na różnych rynkach i dlaczego warto korzystać z programmatica, kiedy planujesz ekspansję zagraniczną. Poznasz rolę empatii w budowaniu i podtrzymywaniu relacji z klientami B2B oraz wskazówki, jak dobrze „zaopiekować się” nawet drobnymi graczami, żeby wzbudzić ich zaufanie.
Z tematu numeru „Marketing jako wsparcie sprzedaży” dowiesz się m.in.:
- na czym polega wsparcie sprzedaży, po co je wdrażać i jak to robić,
- jakie sprawdzone narzędzia pozwolą usprawnić pracę handlowców,
- jak najlepiej wykorzystać potencjał komunikacji biznesowej w social mediach,
- jak marketing online wspomaga działania offline w branży medycznej,
- na czym polega podejście punktowe i procesowe do sprzedaży i jak samodzielnie sprawdzić, które przeważa w Twojej firmie,
- jakie działania i wskaźniki pomogą uporządkować współpracę zespołów sprzedaży i marketingu,
- jak dzięki matrycy strategii treści zaplanować materiały, których celem jest wsparcie potencjalnego klienta na poszczególnych etapach procesu decyzyjnego,
- jak nawiązywać, budować i podtrzymywać relacje z klientami B2B i jak dobrze „zaopiekować się” nawet drobnymi graczami, żeby zdobyć ich zaufanie,
- jak ułożyć współpracę na linii marketing – sprzedaż, żeby wdrożyć w firmie social selling,
- jak umiejętnie połączyć kontakty e-mailowe i telefoniczne, żeby uzyskać efekt synergii,
- jak prowadzić kampanię sprzedażową na różnych rynkach,
- dlaczego reklamy programatyczne to dobry wybór w marketingu globalnym,
- jak klienci postrzegają ceny, jakie są motywy zakupów i jak wykorzystać je przy ustalaniu strategii cenowej,
- jak skutecznie zakomunikować i sprzedać promocję.
Zamów 52 wydanie „Marketera+” z dodatkiem specjalnym „Reklama OOH”
Reklama zewnętrzna nie musi być nudna i tuzinkowa. Przekonasz się o tym w specjalnym dodatku o OOH. Przedstawiamy w nim kreatywne pomysły na aranżację przestrzeni publicznej, nowe możliwości DOOH oraz poradnik, jak mierzyć i analizować efektywność kodów QR umieszczanych na nośnikach zewnętrznych.
Z dodatku „Przewodnik po nowoczesnych eventach” dowiesz się m.in.:
- jakie są kreatywne pomysły na aranżację przestrzeni publicznej,
- jakie są nowe możliwości DOOH,
- dlaczego warto mierzyć i analizować efektywność kodów QR w kampaniach OOH.
Wiedzą w wydaniu marzec-kwiecień „Marketera+” dzielą się:
Dorota Bienicewicz, Maciej Budkowski, Mateusz Galica, Rafał Grzegrzółka, Antonina Grzelak, Maryia Hud, Anna Janik, Justyna Jaworska, Marcin Kalkhoff, Łukasz Kosuniak, Daniel Kotliński, Robert Kozielski, Magdalena Majewska, Agnieszka Maszewska, Mariusz Michalczuk, Łukasz Murawski, Krystian Nowakowski, Magdalena Pawlak, Mateusz Pikuła, Dorota Pindel, Anna Sereda, Jacek Szlak, Roman Szymczak, Anna Wawszkiewicz, Agnieszka Zawadka, Adam Zemełka