Normalności i spokoju. Nieszablonowości i odważnych klientów. Odmrożenia budżetów i realizacji dwucyfrowych wzrostów. Sprawdź, czego jeszcze życzą sobie marketerzy w nadchodzącym 2022 r.
Życzeniami dla branży dzielą się: Jeremi Rybak, head of marketing w Acer Polska, Marcin Kalkhoff, twórca i partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor bloga BrandDoctor.pl, Weronika Szczepanik, client performance manager w dentsu Polska, Magdalena Bugajło, dyrektor ds. komunikacji marketingowej i PR oraz rzecznik prasowy DHL Parcel Polska, Krzysztof Gońka, head of brand & communication w Decathlon Polska, Albert Stęclik, planning director i founding partner w agencji Dziadek do Orzechów, Wojciech Szymański, ekspert ds. e-marketingu oraz e-commerce, prezes zarządu agencji e-marketingowej i e-commerce Ideo Force, Agnieszka Maszewska, szefowa komunikacji i marketingu w Jet Line, Marcin Oleszko, członek zarządu Grupy Mediacore, Sebastian Umiński, head of e-merchandising w Pathfinder23, Maja Wiśniewska, marketing manager w SMSAPI, Kamil Dmowski, activation director w VMLYR.
Jeremi Rybak, head of marketing w Acer Polska
Słuchaj „Marketer+” Podcast
W dzisiejszym natłoku nowości, zmian oraz promocji bardzo często w działaniach komunikacyjnych dominuje podejście, które nastawione jest na szybki zysk i sprzedaż. Myślę więc, że warto życzyć branży tego, żeby tworzyła treści proste, wartościowe i edukacyjne – żeby zdefiniowała to, czego potrzebuje od niej konsument i dostarczyła mu to.
Nowy rok to doskonały czas na myślenie nieszablonowe i szukanie bardziej niekonwencjonalnych sposobów na zaistnienie na rynku. Może warto przemyśleć nawiązanie współpracy z inną firmą, która będzie w stanie dodać wartości naszemu produktowi? Może warto stworzyć nieszablonową kampanię, która zaskoczy odbiorców? A może warto położyć większy nacisk na analizę zachowań konsumentów i tworzyć lub aktualizować przyjętą strategię właśnie na podstawie tych danych? Opcji jest zapewne wiele, a nieszablonowość w dzisiejszych czasach zyskuje coraz bardziej na znaczeniu, dlatego życzę branży tego, żeby potrafiła czasem wyjść poza schemat.
Marcin Kalkhoff, twórca i partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor bloga BrandDoctor.pl
Aż mi się ciśnie na usta – a kto dzisiaj tworzy branżę? Agencje reklamowe? Klienci agencji, którzy często pod własnym dachem mają kompletne zaplecze marketingowe? Agencjom życzę zawsze tego samego – błyskotliwych pomysłów oraz odważnych (i bogatych) klientów. Nie muszą to być pomysły tworzone dla nagród, lecz takie, dzięki którym coś zmienimy na świecie. Pomysłów skutecznych, a nie statuetkowych. A najlepiej takich, które spełniają obydwie role jednocześnie.
Marketingowi, marketerom, właścicielom marek życzę pokory i wyostrzonego słuchu, czyli cech i zmysłów niezbędnych, żeby myślą sięgać dalej niż tydzień. Życzę im, żeby umieli się przygotować na coś, czego nie są w stanie sobie wyobrazić.
Weronika Szczepanik, client performance manager w dentsu Polska
Drogi Mikołaju, przynieś proszę naszej branży duże budżety marketingowe (żeby agencje mogły kupować dla swoich klientów, co tylko zapragną), szybkiego rozwoju narzędzi automatyzujących naszą codzienną pracę (żebyśmy mogli oddać się trendowi slow-living) oraz oczywiście dużo zdrowia (żeby nasze autorespondery się nie przegrzewały).
Magdalena Bugajło, dyrektor ds. komunikacji marketingowej i PR oraz rzecznik prasowy DHL Parcel Polska
Poruszamy się w świecie, którego filarami są kreacja i dostosowanie do zmieniających się okoliczności. Dla naszej branży kryzysy bywają twórcze. Pandemia, która jest rodzajem kryzysu, z jednej strony zamknęła pewne drogi komunikacji, a z drugiej otworzyła inne. Jeśli brakuje spotkań bezpośrednich z klientami, to organizujemy je w formie zdalnej. Jest może mniej przyjemnie, lecz nadal efektywnie. Dlatego jestem spokojna o przyszłość naszej branży, ponieważ jej potencjał tkwi w ludziach, którzy ją tworzą. Dlatego do życzeń „niesłabnącej energii” dodam jeszcze apel „Keep calm and carry on”, a wszystko dobrze się ułoży. Bo musi!
Krzysztof Gońka, head of brand & communication w Decathlon Polska
Normalności i spokoju. Marzę o przepracowaniu pełnego, niezwiązanego z lockdownami roku kalendarzowego, w którym całość zarysowanej strategii mogłaby zostać wdrożona, zoptymalizowana i należycie podsumowana. Dzięki temu marketerzy mogliby z powrotem przeistoczyć się z DJ-ów, zmieniających dynamicznie płyty z kampaniami na kolejne restrykcje, w wodzirejów, którzy zapraszają fanów swojej marki do wspólnego tańca i relacji.
Życzę również odwagi i wyczucia. Odwagi – ponieważ, kto nie ryzykuje, ten nie rośnie. Albo zbudujesz ruch wokół swojej marki, albo zginiesz na masowym rynku. Wyczucia – sztuką będzie połączenie kreatywności i nieszablonowości z prężnie rozwijającą się technologią.
Albert Stęclik, planning director i founding partner w agencji Dziadek do Orzechów
Mniejszej liczby przetargów, większych idei, spójności i konsekwencji w komunikacji, większych (od konkurencji) zasięgów oraz wspaniałych pomysłów przyniesionych przez agencje kreatywne.
Wojciech Szymański, ekspert ds. e-marketingu oraz e-commerce, prezes zarządu agencji e-marketingowej i e-commerce Ideo Force
Życzę branży oraz sobie przede wszystkim jeszcze lepszych narzędzi do pomiaru i analizy działań marketingowych. Przez „lepszych” rozumiem bardziej konkretnych i szczegółowych – narzędzi, które pozwolą jeszcze lepiej wykorzystywać potencjał marketingowych działań online.
Agnieszka Maszewska, szefowa komunikacji i marketingu w Jet Line
Branży, czyli ludziom, w tym również sobie, życzę zdrowego, pomysłowego roku z dobrymi przerwami na popatrzenie przez ramię, skąd idziemy i przed siebie, co przed nami. Życzę nam życzliwości od świata i dla świata, dobrego humoru i ludzi, którzy przypomną, żeby oddychać w rytmie, kiedy zapędzamy się w multitasking. Bądźmy zdrowi i szczęśliwi. Byłoby idealnie, gdybyśmy się lubili wzajemnie i umieli pogadać o tym, co nam w sobie przeszkadza. Życzę też nagród – kto tam jakie ma ochotę dostawać – bo niby nie dla nagród i zaszczytów pracujemy, ale serio: jest bardzo miło wręczać i jest bardzo miło dostawać nagrody za dobrze wykonaną robotę. Nagroda to puchar, to pieniądz, to „dziękuję, właśnie uratowała mi Pani dzień”, to powrót zadowolonego klienta, to rekomendacja… you name it. Wszystkiego dobrego!
Marcin Oleszko, członek zarządu Grupy Mediacore
Życzę branży, żeby pomimo stałego rozwoju osobowego i rosnącej presji na wyniki, zachowała swój kreatywny pierwiastek w działaniu i unikalną atmosferę w pracy. Niech korporacyjne zasady postępowania mają wyrozumiałość dla otwartych umysłów ludzi, którzy muszą łączyć rozumienie świata liczb i wysoką empatię w celu poszukiwania insightów konsumenckich.
Swoje życzenia zaadresuję również do ludzi, którzy tę branżę tworzą. Drodzy, jako że nadeszły lata bardzo dynamicznych zmian, a obecne czasy są sprzyjające tym, którzy chcą i mają odwagę, życzę Wam, żeby w nowym roku każdy z Was – kto naprawdę chce i ma odwagę działać – miał swój udział w projekcie, o którym wszyscy usłyszymy. Życzę Wam, żebyście nadążyli być na bieżąco ze wszystkimi zmianami, a jednocześnie mieli czas na urlopowy odpoczynek.
Sebastian Umiński, head of e-merchandising w Pathfinder23
Życzę branży marketingowej powrotu do odważnych projektów sprzed pandemii, odmrożenia budżetów i realizacji dwucyfrowych wzrostów. Marketerom intuicji i przebłysków geniuszu, decydentom odwagi w inwestycjach. Oby Wasz biznes był społecznie odpowiedzialny, marki wyraźne i jasno określone w kontekście społecznych przemian, a konsumenci przekonani do tych samych wartości.
Powodzenia w realizacji ambitnych wizji. Niech ROI błyszczy i sypią się nagrody za bezkompromisowość!
Maja Wiśniewska, marketing manager w SMSAPI
Sobie i Wam, jak śpiewał klasyk, życzę przede wszystkim chłodnego planowania i spokojnego podejmowania decyzji. W tych niepewnych czasach łatwo jest poddać się emocjom, stresowi, a w efekcie popełnić mnóstwo błędów. Życzę więc, żeby żadna fluktuacja rynkowa, sytuacja wewnętrzna w firmie ani żaden problem techniczny, nie wyprowadziły Was z równowagi.
Naszą marketingową tarczą na ten rok niech będzie intuicja, solidna wiedza i umiejętności chłodnej analizy. W ten sposób przetrwamy każdą, nawet największą, rewolucję.
Kamil Dmowski, activation director w VMLYR
Praca to tylko praca. Świat się nie zawali, choćby spotkała nas utrata pracy lub klienta. Życzę odporności – nie tylko w kontekście pandemii, lecz także w kontekście dobrostanu psychicznego.
Warto doczytać: