Każdy, kto kiedykolwiek wprowadzał produkt na rynek lub go rozwijał, staje przed wieloma wyzwaniami. Zaprojektowanie optymalnego zestawu cech produktu, określenie cennika czy stworzenie strategii komunikacji to tylko niektóre z nich. Kluczowa jest komunikacja z rynkiem – przyszłymi i obecnymi klientami, którzy objęci dobrą opieką, staną się nie tylko źródłem cennej wiedzy o tym, jak rozwijać produkt, lecz także prawdziwymi ambasadorami marki.
Większość ludzi lubi dostawać pieniądze – jednak, powiedzmy sobie szczerze, nie jest to prezent zbyt kreatywny. Nagroda rzeczowa to zupełnie co innego. Taki prezent z całą pewnością wzbudzi w obdarowanym więcej emocji i zostanie lepiej zapamiętany przez pracownika i kontrahenta. To natomiast może przynieść bardzo dobre efekty promocyjne, lojalnościowe, czy też wizerunkowe.
Prezent dla pracownika
Jeśli wręczysz pracownikowi prezent, który wiąże się z jego zainteresowaniami, na pewno zostanie to docenione. Zestaw narzędzi ucieszy majsterkowicza, a zestaw wędkarski – wędkarza. Żeby pracodawca mógł budować swój pozytywny wizerunek za pomocą nagród, musi znać zainteresowania pracowników.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Jeśli jednak ich nie zna, rozwiązaniem może być przygotowanie katalogu nagród, z którego wyróżnieni sami będą mogli wybrać sobie niespodziankę. A gdy pracownik otrzyma przedmiot odpowiadający jego pasji, radość z prezentu może pozytywnie wpłynąć choćby na jego zaangażowanie w pracy.
Nagroda dla handlowca lub kontrahenta
Nagrody rzeczowe można przyznawać przy okazji rocznych podsumowań, ale można również powiązać je z wynikami osiąganymi przez własnych handlowców lub właścicieli i pracowników punktów sprzedaży. Konkurs na najlepszego sprzedawcę, nagroda za osiągnięcie progu sprzedażowego, program z punktami wymienianymi na nagrody – to tylko przykłady akcji, jakie można skierować do sieci sprzedaży.
Oddzielną sprawą jest nagradzanie najbardziej znaczących partnerów handlowych. W takim wypadku najlepiej pomyśleć o prezencie, który będzie unikatowy i ekskluzywny – np. zegarek dobrej marki lub whisky w opakowaniu prezentowym na pewno sprawią dobre wrażenie.
Jak zorganizować akcję z nagrodami?
Dla firmy, która chciałaby zorganizować akcję z nagrodami, problemem mogą pozostawać kwestie organizacyjne. Przedsiębiorstwo podejmujące się tego samodzielnie musiałoby wyznaczyć do tego zadania pracowników i przeznaczyć na organizację mnóstwo czasu.
Rozwiązaniem są gotowe systemy, które umożliwiają wybór prezentów w sposób podobny do zakupów w sklepie internetowym.
W serwisie NagrodyB2B.pl znajdują się setki nagród rzeczowych z rozmaitych kategorii, które można kupować pojedynczo lub z których można komponować własne katalogi nagród. Z kolei portal UpominkiB2B.pl oferuje ekskluzywne alkohole, zegarki, pióra, porcelanę, czy też akcesoria ze skóry, idealne na prezent np. dla ważnego kontrahenta.
Marketer korzystający z takiej platformy zakupowej otrzymuje jedną fakturę – bez względu na to, od jak wielu dostawców pochodzą wybrane przez niego nagrody. Nie musi się zajmować negocjacjami z nimi, przechowywaniem zakupionych produktów, ich pakowaniem ani wysyłką. Możliwe jest nawet tworzenie zestawów prezentowych składających się z przedmiotów różnych marek, a każdy z nich może zostać wysłany na inny adres.
Liczba dostępnych możliwości wykorzystania upominków jest ogromna, ale na naszych platformach zawsze można liczyć na pomoc w doborze właściwej akcji i dopasowanych do niej nagród. Na początek ważna jest świadomość, że nagrody rzeczowe niejednokrotnie mogą zdziałać więcej niż tradycyjna premia lub nagroda finansowa.
Dowiedz się więcej na: www.nagrodyB2B.pl i www.upominkiB2B.pl – 80 marek i 1500 produktów w jednym miejscu.
Autor tekstu
Grzegorz Kobryń – business unit director, odpowiedzialny za rozwój platform dystrybucji nagród i upominków w ramach XBS Group kontakt@upominkib2b.pl