Według danych Google, aż 70% nastolatków bardziej ufa twórcom internetowym niż celebrytom. Wielu influencerów uznawanych jest dziś za liderów opinii nie tylko przez pokolenie Z, które nie zna świata bez dostępu do sieci, lecz także przez nieco starsze osoby. Dowiedz się, jak planować i wdrażać skuteczne kampanie z liderami opinii, oraz jak je analizować i optymalizować. Poznaj różne punkty widzenia – marketerów i twórców internetowych.
To już prawie dziewięć lat, odkąd „Marketer+” jest obecny na rynku. Z tej okazji przygotowaliśmy coś specjalnego – pierwszy w Polsce wywiad z Martym Neumeierem, który pomagał budować marki m.in. firmom Apple, Netscape, HP, Adobe czy Google. Światowej klasy ekspert opowiada, czym jest branding, jak właściwie zdefiniować pojęcie marki oraz jak się dowiedzieć, co myślą o niej klienci.
Czwarty kwartał to czas prognoz, planowania i podsumowań. W ostatnim w 2019 r. wydaniu „Marketera+” sprawdzamy:
Słuchaj „Marketer+” Podcast
- jakie czynniki będą wywierały największy wpływ na marketing w 2020 r.,
- jakie będzie największe wyzwanie dla marketerów w 2020 r.,
- gdzie szukać źródeł przewagi konkurencyjnej w 2020 r..
Swoimi wskazówkami na przyszłość dzielą się m.in. Marcin Kalkhoff, Jacek Kotarbiński, Anna Robotycka, Jolanta Piela, Łukasz Kosuniak oraz (w felietonie) Jacek Szlak.
Tematem numeru jest influencer marketing. Przyglądamy się, jakie są korzyści ze współpracy z twórcami internetowymi, plusy i minusy korzystania z platform i baz influencerów oraz jak krok po kroku zaplanować i przeprowadzić kampanię z influencerem i wyznaczyć jej KPI.
Pokazujemy, jak zastosować Google Analytics do mierzenia efektywności takich działań, a także jak szybko zweryfikować, czy przynoszą one efekty. Dowiesz się również, jakie są zalety, a jakie wady korzystania z usług wirtualnego influencera. Radzimy, jak dopasować świadczenia i rodzaj współpracy do twórcy, kiedy lepsza jest współpraca długofalowa, a kiedy – pojedynczy strzał oraz jak uniknąć pułapek prawnych w influencer marketingu i jak w umowie z twórcą internetowym uregulować kwestię praw autorskich.
Zamów „Marketera+”#6(38)2019
o influencer marketingu już teraz!
Z tematu numeru dowiesz się także:
Dla marki i marketera:
- czy w roku 2020 pęknie bańka influencerska,
- jakie będą najważniejsze trendy w influencer marketingu w 2020 r.,
- jakie zagrożenia wiążą się ze współpracą z twórcami internetowymi i co zrobić, żeby zapobiec problemom,
- gdzie szukać twórców i jak ich weryfikować,
- czym kierują się influencerzy przy nawiązywaniu współpracy z markami,
- jakie dane i narzędzia będą pomocne w doborze influencerów,
- jakie są koszty wykreowania własnego influencera i jak to zrobić,
- jak uniknąć pułapek prawnych w influencer marketingu,
- jak w umowie z influencerem uregulować kwestie praw autorskich,
- jak powinno wyglądać nawiązanie kontaktu przez markę z influencerem i jaka może być treść pierwszego e-maila,
- jak prowadzić korespondencję e-mailową z influencerem w języku angielskim,
- jak rozliczać się z influencerem i jaki model rozliczenia wybrać,
- co robić, a czego unikać w kampaniach reklamowych na TikToku,
- jak nawiązać współpracę i pielęgnować relację z influencerem w B2B,
- o co zadbać podczas tworzenia strategii działań z influencerami na rynkach zagranicznych,
Prezentujemy, jak marketing influencerski wygląda z perspektywy marki, marketerów oraz twórców internetowych. Obserwacjami dzielą się m.in. Tomek Tomczyk, czyli Jason Hunt – jeden z najpopularniejszych i najbardziej wpływowych blogerów w Polsce, Marcin Gruszka, Wojciech Kardyś, Kamil Zdunek, przedstawiciele marek Lidl, Kazar, hi hybrid i SIG oraz twórcy blogów i kanałów „Crazy Nauka”, „Ula Pedantula” czy „Suchar Codzienny”.
Z tematu numeru dowiesz się m.in.:
Dla influencera i twórcy internetowego:
- jak monetyzować działalność w internecie,
- jakie są największe wyzwania związane z prowadzeniem działań z markami,
- przestrzeganie jakich zasad zwiększy szanse influencera na pozyskanie klientów,
- dlaczego długi czas reakcji na zapytania klientów może być przyczyną porażki influencera w walce o ich budżety,
- jakie czynniki wpływają na wycenę influencera i o czym pamiętać przy ustalaniu cen,
I znacznie więcej!
Zamów „Marketera+”#6(38)2019
o influencer marketingu już teraz!
W cyklach odkryjesz:
- jak tworzyć kampanie w ramach platformy komunikacji,
- jak wykorzystać szkolenia i kursy online do zwiększenia liczby subskrybentów newslettera,
W felietonie Jacka Szlaka przeczytasz:
- jak zmienia się rola marketingu i jaka będzie jego przyszłość,
- jak uczestniczyć w nadchodzącej zmianie i gdzie szukać przewagi rynkowej,
- gdzie leży klucz do serc klientów i jak poprawić ich doświadczenia.
W numerze, jak zawsze przedstawiamy wiele ciekawych informacji, sprawdzonych rozwiązań i praktycznej wiedzy. Wszystko w przystępnej formie wyróżnionych fragmentów, merytorycznych tabel, ilustracji i wykresów! Zamów i przeczytaj!
Wiedzą w wydaniu listopad–grudzień „Marketera+” dzielą się:
Magdalena Bliźniak, Ula Chincz, Jakub Cupiał, Agata Goździk, Patrycja Górecka-Butora, Tadeusz II Piotr Górski, Martyna Groll, Marcin Gruszka, Agnieszka Grzesiek-Kasperczyk, Mateusz Haniszewski, Wojciech Kardyś, Edyta Kowal, Marcin Łukiańczyk, Łukasz Murawski, Rafał Myśliński, Kamil Natil, Marty Neumeier, Bartosz Pilch, Karolina Przybylska, Aleksandra Robaszkiewicz, Paweł Sala, Anita Serafin, Agnieszka Stanisławska, Aleksandra Stanisławska, Piotr Stanisławski, Alicja Stefaniak, Jacek Szlak, Asia Horanin, Jolanta Tkaczyk, Tomek Tomczyk (Jason Hunt), Maciek „Troyann” Trojanowicz, Dorota Woźniczka, Magdalena Wysocka, Kacper Zdunek
Zamów „Marketera+”#6(38)2019
o influencer marketingu już teraz!