RUSZYŁA PRZEDSPRZEDAŻ książki!

„Abc marketingu B2B” to obowiązkowa lektura dla marketerów B2B!

Zamów z darmową dostawą

Nagroda na miarę współczesnych oczekiwań

Nagroda stanowi klucz do sukcesu programów lojalnościowych. Choć mechanizm programu, jego cele czy odpowiednia komunikacja są istotnymi elementami, składającymi się na skuteczny program, to dopiero właściwie dobrana nagroda może zmotywować uczestników do prawdziwej aktywności i zaangażowania.

Nagroda na miarę współczesnych oczekiwań

Nagroda stanowi klucz do sukcesu programów lojalnościowych. Choć mechanizm programu, jego cele czy odpowiednia komunikacja są istotnymi elementami, składającymi się na skuteczny program, to dopiero właściwie dobrana nagroda może zmotywować uczestników do prawdziwej aktywności i zaangażowania.

Czas czytania: ok. 3 minuty

Z artykułu dowiesz się:
  • jakie nagrody są dziś najbardziej skuteczne,
  • czego od nagród oczekują uczestnicy programów,
  • czy od nagrody trzeba płacić podatek.

Atrakcyjna nagroda w programie lojalnościowym to nie lada wyzwanie. Organizator przy tworzeniu programu musi pomyśleć o logistyce, przechowywaniu i przekazywaniu nagród, stworzeniu atrakcyjnego katalogu, który będzie elastyczny i dopasowany do różnorodnych oczekiwań uczestników.

Uczestnicy są dziś bardziej wymagający i świadomi, a przede wszystkim biorą udział w coraz większej liczbie programów. A to oznacza, że trudniej jest się wyróżnić na bardzo konkurencyjnym rynku.

Dopasowana nagroda

Nagroda, która będzie dopasowana do oczekiwań odbiorców, powinna spełniać kilka warunków. Powinna być adekwatna do włożonego wysiłku oraz atrakcyjna. Przede wszystkim jednak musi trafiać bezpośrednio w gusta klientów i dawać im możliwość wyboru. I tu pojawia się pierwszy problem. W końcu każdy ma inne oczekiwania, inne potrzeby.

Zapewnienie tak szerokiego katalogu, który oferowałby różnorodne nagrody, spełniające wygórowane oczekiwania odbiorców, jest z logistycznego punktu widzenia niemożliwe. Dodatkowo, ze względu na dużą liczbę programów lojalnościowych na rynku, oczekiwania uczestników wciąż rosną. Coraz trudniej je spełnić, także w kontekście nagród.

Najkorzystniejszym rozwiązaniem – z perspektywy organizatorów oraz uczestników programów lojalnościowych – byłoby doprowadzenie do sytuacji, w której to nagradzany decyduje o ostatecznym kształcie nagrody. Personalizacja dodatkowo wpływałaby pozytywnie na motywację uczestników do wzięcia udziału w programie lojalnościowym.

Jak to zrobić w biznesowej praktyce?

Jednym z rozwiązań są przedpłacone karty premiowe. To nowoczesny katalog nagród wykorzystywany w marketingu lojalnościowym. Karty przywiązują do marki i aktywizują uczestników programów lojalnościowych. Trafiają w potrzeby i gusta klientów, a przy okazji są dostępne w każdym momencie trwania programu.

Z łatwością można je personalizować, a przechowywanie tego typu nagród nie sprawia żadnych problemów logistycznych organizatorowi programu. Wprowadzenie karty, jako nagrody do programu lojalnościowego, pozwala uczestnikowi wybrać taką formę gratyfikacji, jaka będzie dla niego najbardziej odpowiednia i spełni jego oczekiwania.

Natychmiastowa gratyfikacja

Karty premiowe spełniają także jeszcze jeden warunek, stawiany przed skutecznie motywującą nagrodą w programie lojalnościowym. Chodzi o natychmiastowość gratyfikacji. Uczestnicy programów – przyzwyczajeni do tego, że otrzymują wszystko od razu, że produkty i informacje mają w zasięgu ręki – również w kontekście nagród oczekują szybkiego zaspokojenia swoich pragnień w dogodnym dla siebie czasie i miejscu.

Wygoda i elastyczność

Karty przedpłacone niosą ze sobą wiele korzyści również dla samego organizatora, który nie musi posiadać żadnych magazynów ani dbać o stałą fizyczną dostępność nagród. Organizator unika także zobowiązań związanych z tworzeniem katalogu nagród, który z zasady powinien być nie tylko atrakcyjny, lecz także wciąż aktualny.

Przedpłacone karty premiowe można elastycznie dopasować do założeń każdego programu. Z punktu widzenia organizatora swobodne różnicowanie wartości nagród na kartach przedpłaconych doskonale sprawdzi się szczególnie w przypadku długofalowych akcji. Organizator programu może je personalizować zgodnie z indywidualnymi upodobaniami i potrzebami.

Z zasady karty przedpłacone są akceptowane na całym świecie i w internecie, ale można ograniczyć ich akceptację do jednej branży lub kilku wybranych, np. biura podróży, sklepów ze sprzętem AGD i RTV, perfumerii lub punktów sprzedaży organizatora czy jego partnera biznesowego.

grafika_EBOOK

Jak widać, wybór kart przedpłaconych to wygodne i elastyczne rozwiązanie, zaspokajające potrzeby zarówno organizatorów, jak i uczestników programów.

Potrzebujesz więcej wiedzy na ten temat. Pobierz bezpłatnie e-booka „Nowa era programów lojalnościowy” [POBIERZ]

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę